Newsroom

Newsroom

"Τα Κορίτσια" στο 16ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου‏

Καταπιεσμένη από το οικογενειακό της περιβάλλον, το αβέβαιο μέλλον της στο σχολείο και από τον άγραφο νόμο που έχουν επιβάλλει…

girlhood 0

Καταπιεσμένη από το οικογενειακό της περιβάλλον, το αβέβαιο μέλλον της στο σχολείο και από τον άγραφο νόμο που έχουν επιβάλλει τα αγόρια στη γειτονιά, η 16χρονη Μαριέμ αποφασίζει να ξεκινήσει μια καινούργια ζωή όταν συναντά μια παρέα από τρία ανεξάρτητα κορίτσια. Αλλάζει το όνομά της, τον τρόπο ντυσίματός της, και παρατάει το σχολείο προκειμένου να γίνει αποδεκτή από τη συμμορία, ελπίζοντας ότι αυτός θα είναι ο δρόμος προς την ελευθερία.

Μια αφοπλιστική και θαρραλέα ιστορία ενηλικίωσης, «Τα Κορίτσια» είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία της 35χρονης Σελίν Σιαμά. Μετά τα «Νούφαρα» και το «Αγοροκόριτσο», η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα και σεναριογράφος συνεχίζει να δίνει σάρκα και οστά σε μια σειρά από άγουρους χαρακτήρες σε αναζήτηση ταυτότητας, τοποθετώντας αυτή τη φορά την ιστορία της στα εργατικά προάστια του Παρισιού, εκεί όπου πριν από είκοσι χρόνια ο Ματιέ Κασοβίτς εξαπέλυε το εμπρηστικό «Μίσος» του. Μόνο που τώρα στο προσκήνιο βρίσκεται μια παρέα κοριτσιών με ανήσυχο πνεύμα, που αντιστέκονται στις κοινωνικές συμβάσεις, αναζητούν τον έρωτα και το νόημα της φιλίας, φλερτάρουν με την παρανομία και χορεύουν υπό τους ήχους της Rihanna. Πάνω απ’ όλα, όμως, διεκδικούν με κάθε τρόπο την ανεξαρτησία και την ελευθερία τους.

Πέρα από τη διεισδυτική και αναζωογονητική ματιά της, αυτό το μοντέρνο πορτρέτο εφηβείας που πλάθει η Σιαμά οφείλει πολλά στις τέσσερις πρωτοεμφανιζόμενες πρωταγωνίστριες, οι οποίες παραδίδουν αψεγάδιαστες ερμηνείες και γεμίζουν την οθόνη με την εκρηκτική τους ενέργεια. Χρειάστηκαν ωστόσο τέσσερις ολόκληροι μήνες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία του κάστινγκ, κατά τη διάρκεια της οποίας εκατοντάδες κορίτσια χωρίς προηγούμενη εμπειρία στην υποκριτική πέρασαν από ακροάσεις, προτού η παραγωγή καταλήξει στις χαρισματικές Καριτζά Τουρέ, Ασά Σιλά, Λιντσέι Καραμό και Μαριετού Τουρέ. Ειδικά η Καριτζά Τουρέ, που πρωταγωνιστεί σχεδόν σε κάθε σκηνή της ταινίας, χαιρετίστηκε από τους κριτικούς ως μια από τις ερμηνευτικές αποκαλύψεις της περσινής χρονιάς.

Φεστιβάλ & Βραβεία

Ταινία Έναρξης στο «Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών» του Φεστιβάλ Καννών 2014 – Υποψηφιότητα για τον Queer Φοίνικα

Βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Φωτογραφίας στο Φεστιβάλ της Στοκχόλμης 2014

Τέσσερις υποψηφιότητες στα Βραβεία Σεζάρ, στις κατηγορίες Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Μουσικής, Ήχου και Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού για την Καριτζά Τουρέ

Βραβείο TVE Another Look στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν 2014

Υποψήφια για το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Τορόντο 2014

Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2014

Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Σάντανς 2015

Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ 2015

Σημείωμα της σκηνοθέτιδας / σεναριογράφου

Οι ίδιοι οι χαρακτήρες πυροδότησαν το σχέδιο της ταινίας. Τα έφηβα κορίτσια που έβλεπα συχνά να τριγυρνούν στην περιοχή του παρισινού εμπορικού κέντρου “Les Halles”, ή στο μετρό, μερικές φορές στον σταθμό τρένου του Gare du Nord: πάντοτε σε συμμορίες, φωνάζοντας, χορεύοντας, γεμάτα ζωντάνια. Θέλοντας να σκάψω πιο βαθιά, αναζήτησα τα blog τους και γοητεύτηκα από την αισθητική τους, το στυλ και τις πόζες.

Πέρα από την ακαταμάχητη ενέργειά τους, οι προσωπικότητές τους αντανακλούν όλα τα θέματα που βρίσκονται στην καρδιά της εξελισσόμενης δουλειάς μου ως κινηματογραφίστριας: η συγκρότηση μιας γυναικείας ταυτότητας μέσα στο πλαίσιο της κοινωνικής πίεσης, των περιορισμών και των ταμπού, της οποίας η διερεύνηση μέσα από τα παιχνίδια με την εικόνα και την ταυτότητα κατέχει κεντρικό ρόλο. Επιθυμία μου ήταν να συνεχίσω να δουλεύω γύρω τη θεματική των νεανικών αφηγήσεων, αλλά με ένα σύγχρονο αποτέλεσμα, προσγειωμένο στην πολιτική πραγματικότητα της Γαλλίας σήμερα.

Αυτές οι μοναδικές πρωταγωνίστριες κουβαλούν μέσα τους την υπόσχεση για την απεικόνιση ενός ρεαλιστικού πορτρέτου και συνάμα τη μυθοπλαστική δυναμική που είναι απαραίτητη για την αφηγηματική ένταση. Παρ’ όλο που η ιστορία αφορά μια συγκεκριμένη γενιά και είναι ιδιαίτερα ριζωμένη στη γαλλική κοινωνία, ανήκει επίσης στη σφαίρα της κινηματογραφικής μυθολογίας: νέοι που υπόκεινται σε κοινωνικούς περιορισμούς και ταμπού. Είναι μια ιστορία που είναι καλύτερο να τη διηγηθούν στη σημερινή Γαλλία οι νεαρές γυναίκες που μεγάλωσαν σε αυτές τις φτωχές περιοχές των μειονοτήτων.

Φιλμογραφία Σελίν Σιαμά

2014 Τα Κορίτσια (Bande de Filles / Girlhood)

2011 Αγοροκόριτσο (Tomboy) – Ταινία έναρξης στο «Πανόραμα» του Φεστιβάλ Βερολίνου – Βραβείο Teddy

2010 Pauline (μικρού μήκους)

2007 Νούφαρα (Naissance des Pieuvres / Water Lilies) – Βραβείο Κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας – Συμμετοχή στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών – Τρεις υποψηφιότητες στα Βραβεία Σεζάρ – Βραβείο Louis Delluc Καλύτερης Πρώτης Ταινίας – Συμμετοχές στα φεστιβάλ κινηματογράφου Τορόντο, Λονδίνου και Γκέτεμποργκ

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ

BANDE DE FILLES / GIRLHOOD

Μια ταινία της Σελίν Σιαμά

Σενάριο: Σελίν Σιαμά

Παραγωγή: Μπενεντίκτ Κουβρέρ

Διεύθυνση φωτογραφίας: Κριστέλ Φουρνιέ

Μοντάζ: Ζουλιάν Λασερέ

Μουσική: Para One

Ήχος: Πιερ Αντρέ, Ντανιέλ Σομπρινό

Πρωταγωνιστούν: Καριτζά Τουρέ, Ασά Σιλά, Λιντσέι Καραμό, Μαριετού Τουρέ

Διάρκεια: 112’

2014 – Γαλλία

16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ WEIRD WAVE

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ: συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του 16ου Γαλλόφωνου Φεστιβάλ Κινηματογράφου – Δευτέρα 23 Μαρτίου, 22:00, Embassy Nova Cinema Odeon

 

Θρίλερ με τους πληροφοριοδότες που μίλησαν για τα ελαττώματα παραγωγής στην Boeing – Βρέθηκε και ο δεύτερος νεκρός

ap boet5

Θρίλερ με τους πληροφοριοδότες που μίλησαν για τα ελαττώματα παραγωγής στην Boeing – Βρέθηκε και ο δεύτερος νεκρός

Σαν σε ταινία βρέθηκε νεκρός και ο δεύτερος πληροφοριοδότης που μίλησε για τα ελαττώματα της…

Συγκλόνισε η Μαρία Μπακοδήμου: «Έχω δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση και ήταν πολύ δύσκολο»

mpakodimou 4

Συγκλόνισε η Μαρία Μπακοδήμου: «Έχω δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση και ήταν πολύ δύσκολο»

Μάλιστα η Μαρία Μπακοδήμου ανέφερε ότι όταν συνέβη το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν ανήλικη