Newsroom

Newsroom

Ποια Παιδεία

Παρωδία χαρακτήρισε τον διάλογο για την Παιδεία η Νέα Δημοκρατία και αποχώρησε. Μπα;

5714c0db1dc524bb1d8b47f1

Του Γιώργου Σταματόπουλου

Έχουν άποψη και σχέδιο για την Παιδεία οι άνθρωποι που την κατάντησαν μια εργαλειακή διαδικασία, που την έχουν συρρικνώσει σε σκέτη εκπαίδευση, βαρετή για τα παιδιά, αλλά χρήσιμη για παραγωγή εξειδικευμένων επιστημόνων που υπηρετούν τους μηχανισμούς της κρατικής μηχανής και τις καπιταλιστικές εταιρείες;

Τι να πεις για κυβερνώντες και εκπαιδευτικούς που έχουν αφαιρέσει από την Παιδεία το συναίσθημα, τη χαρά της συμμετοχής και την εισδοχή στη γνώση του ανθρώπου, στον πολιτισμό του και στην επιστήμη;

Μια κουρασμένη μετάδοση φλύαρων πατριωτικών εννοιών, αποκαθαρμένων από τη δύναμη της παράδοσης και της πολιτικής – πολιτισμικής τέχνης, από τη συγκίνηση και το συναίσθημα. Αυτό δεν είναι Παιδεία βεβαίως, αλλά είδος βασανιστηρίων! Οταν το σχολείο προβάλλει την Παιδεία (τη μάθηση) σαν αυτοσκοπό έχει ήδη αποτύχει.

Οι μαθητές διαβάζουν βαριεστημένα αφού δεν μπορούν να αναπτύξουν εκείνο που τρώει τα σωθικά τους, όταν, την ίδια ώρα, με ευθύνη των καθηγητών διαχέεται η καχυποψία και καλλιεργείται αμοιβαία δυσπιστία. Δεν υπάρχει συναισθηματικό δέσιμο μεταξύ μαθητών και καθηγητών και αυτό είναι παταγώδης αποτυχία. Δεν υπάρχουν μακροπρόθεσμα σχέδια από την Πολιτεία.

Η φιλία, που όφειλε να είναι βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως και η σεξουαλικότητα έχουν αντικατασταθεί από τον ανταγωνισμό του καθενός απέναντι σε όλους· τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα παρασιωπώνται ως επικίνδυνα για τη διάπλαση του χαρακτήρα [κλείνουν τα μάτια στο γεγονός και προπαγανδίζουν μια τάχα εξομάλυνση που αποτρέπει τους μαθητές από τη βία(!) και προωθεί -λένε- την ειρηνική συνύπαρξη].

Ιδού ο θρίαμβος της ημιμάθειας και η αποθέωση της εικόνας της πραγματικότητας (και όχι της ψυχής αυτής της πραγματικότητας), ιδού η αγία διεκπεραίωση και μόνο. Χρειάζεται και οι εκπαιδευτές να εκπαιδευτούν και όσοι συντάσσουν τα σχολικά συγγράμματα· δεν αρκεί ένας λειτουργικός ορθολογισμός. Απαιτείται βελτίωση της εκπαιδευτικής συμπεριφοράς.

Να ένα απόσπασμα του Ζίγκμουντ Φρόυντ (αναφέρεται στο «Τοπία Ψυχής» του Ουμπέρτο Γκαλιμπέρτι, εκδόσεις «Ιταμος»): «Η μέση εκπαίδευση πρέπει να δημιουργεί στους μαθητές τη χαρά της ζωής και να προσφέρει καταφύγιο και στήριγμα σε μια περίοδο της ύπαρξής τους κατά την οποία οι ίδιες οι συνθήκες της ανάπτυξής τους τούς αναγκάζουν να χαλαρώσουν τους δεσμούς με το πατρικό σπίτι και την οικογένεια (…).

Το σχολείο δεν ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του, που είναι να προσφέρει ένα υποκατάστατο της οικογένειας και να υποκινήσει το ενδιαφέρον για τη ζωή που εξελίσσεται έξω, στον κόσμο (…).

Το σχολείο δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχνά ότι έχει να κάνει με ανώριμα ακόμη άτομα στα οποία δεν πρέπει να αρνούμαστε το δικαίωμα να καθυστερούν σε συγκεκριμένες φάσεις, έστω δυσάρεστες, της ανάπτυξης. Το σχολείο δεν θα πρέπει να διεκδικεί το δικαίωμα της αμείλικτης στάσης που χαρακτηρίζει τη ζωή, δεν θα πρέπει να θέλει να είναι κάτι παραπάνω από ένα παιχνίδι της ζωής».

Οι καθηγητές οφείλουν να κατανοήσουν ότι η μάθηση εξαρτάται από την αυτοεκτίμηση, η οποία με τη σειρά της πυροδοτεί την καλή θέληση. Ανάγκη πάσα να ακούσουν τους μαθητές με ενδιαφέρον. Εάν δεν εμφανιστεί η χαρά και το παιχνίδι στο σχολείο, δεν θα εισχωρήσει στους μαθητές η πειθαρχία της μάθησης, απαραίτητη για την εκμάθηση και την προσοχή.

Με λίγα λόγια, η εκπαίδευση που έχουν εφεύρει οι πολιτικοί και οι ειδήμονες είναι βασανιστική· τα παιδιά υποφέρουν και μετατοπίζουν τα σκιρτήματά τους σε άλλες δραστηριότητες, στην αγριότητα του ανταγωνισμού και στην έξαρση του ατομικισμού ως προϊόντος απογοήτευσης και περιθωριοποίησης· και αδιεξόδων, κυρίως το τελευταίο.

Ας εκπαιδευτούν (βαθιά) οι υπεύθυνοι πρώτα και μετά ας μιλήσουν για Παιδεία (και όχι απλή, αλυσιτελή εκπαίδευση). Αρκετά με την υποκρισία τους (άλλη φορά για τα Νηπιαγωγεία και το Δημοτικό)…

πηγή:http://www.efsyn.gr/

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Άνω Λιόσια: Αδέσποτη σφαίρα βρέθηκε στο προαύλιο Δημοτικού σχολείου (video)

σφαιρα

Άνω Λιόσια: Αδέσποτη σφαίρα βρέθηκε στο προαύλιο Δημοτικού σχολείου (video)

Αδέσποτη σφαίρα εντοπίστησε σε προαύλιο δημοτικού σχολείου στη Δυτική Αττική, επαναφέροντας μνήμες από την τραγωδία…

Ρέθυμνο: Φοιτήτρια καταγγέλλει εισβολή αστυνομικών στο σπίτι της-Προσαγωγές αλληλέγγυων στον λαό της Παλαιστίνης

astynomia rethimno

Ρέθυμνο: Φοιτήτρια καταγγέλλει εισβολή αστυνομικών στο σπίτι της-Προσαγωγές αλληλέγγυων στον λαό της Παλαιστίνης

Αφορμή για την επιχείρηση -σύμφωνα με την καταγγελία- ήταν να βρεθεί ποιος έγραψε συνθήματα υπέρ…

Δολοφονία Λυγγερίδη: Στη φυλακή για ναρκωτικά τρεις από τους συλληφθέντες στην επιχείρηση της ΕΛΑΣ

6199823 1 1

Δολοφονία Λυγγερίδη: Στη φυλακή για ναρκωτικά τρεις από τους συλληφθέντες στην επιχείρηση της ΕΛΑΣ

Οι δέκα κατηγορούμενοι οδηγηθήκαν το πρωί ενώπιον της 4ης τακτικής ανακρίτριας ενώπιον της οποίας απολογήθηκαν…

NBA: Συγκλονίζει ο Τζοέλ Εμπίντ – «Πάσχω από σύνδρομο παράλυσης στο πρόσωπο, δεν τα παρατάω» (video)

Joel Embiid speaks on eye injury being diagnosed as Bells Palsy 0 4 screenshot

NBA: Συγκλονίζει ο Τζοέλ Εμπίντ – «Πάσχω από σύνδρομο παράλυσης στο πρόσωπο, δεν τα παρατάω» (video)

Το τι περνάει τον τελευταίον καιρό αποκάλυψε ο μπασκετμπολίστας Τζοέλ Εμπίντ

Φοιτητές κρατούν εγκλωβισμένο στο γραφείο του τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών -«Δεν φοβάμαι τίποτα» λέει

PATRA GRAFEIO pritanis

Φοιτητές κρατούν εγκλωβισμένο στο γραφείο του τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών -«Δεν φοβάμαι τίποτα» λέει

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών υποστήριξε μέσω ανάρτησής του στο Facebook ότι παραμένει αποκλεισμένος και…