Newsroom

Newsroom

Ο Ορίζοντας σε αποκλειστική Α’ Προβολή στο Cinobo – Νεανικοί έρωτες, Παρίσι και κλιματική αλλαγή

Από 28 Ιουνίου σε αποκλειστική Α’ προβολή στο Cinobo.

Νεανικοί έρωτες, ορμητική θέληση για αλλαγή και το ασήκωτο βάρος της κλιματικής αλλαγής, συναντιούνται με φόντο ένα από τα μεγαλύτερα προάστια του Παρισιού που βρίσκεται στο μεταίχμιο του αστικού και του αγροτικού τοπίου.

Σύνοψη

Στα πλημμυρισμένα με εργατικές κατοικίες, απομακρυσμένα βόρεια προάστια του Παρισιού, η 18χρονη Ατζά φλέγεται από την επιθυμία να βρει τη θέση της στον κόσμο. Ενώ ο αδερφός της γνωρίζει επιτυχία ως επαγγελματίας ποδοσφαιριστής, η κολλητή της γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη influencer στα social media, και η μητέρα της παλεύει να σώσει την πατρίδα της στη Σενεγάλη, η Ατζά δεν έχει ιδέα τι προμηνύει το μέλλον της. Μια οικολογική κατάληψη στη γειτονιά της την ωθεί να πάρει θέση υπέρ ενός πιο βιώσιμου κόσμου και τη φέρνει πιο κοντά στον συμμαθητή της, Αρτούρ.

Λίγα λόγια για την ταινία

Κινηματογραφική κατάδυση στην καθημερινότητα μιας κλειστής και αυτόνομης κοινότητας, και στους διαρκείς αγώνες μιας εναλλακτικής ομάδας νεαρών ακτιβιστών. Εκμαιεύοντας άψογες ερμηνείες από τους νεαρούς πρωταγωνιστές της, η Εμιλί Καρπεντιέ βυθίζει τους θεατές μέσα στην ιστορία ενηλικίωσης μιας νέας γενιάς.

Σημείωμα της σκηνοθέτιδος Εμιλί Καρπεντιέ

Για το όραμα της ταινίας

Η ταινία παίρνει ώθηση από την ενέργεια νέων ανθρώπων που έρχονται αντιμέτωποι με τις απόψεις τους… Αυτή την αναζωογονητική ενέργεια και την προκλητική ρητορική, τα συνάντησα σε εφήβους κι έφηβες μετανάστες -κυρίως από την Αφρική- τους οποίους γνώρισα στο εργαστήρι κινηματογράφου που δίδασκα επί μια δεκαετία σε ένα δημοτικό κέντρο εκπαίδευσης. Οι εύστοχες παρατηρήσεις και το γέλιο των νέων αυτών, άλλαξαν τον τρόπο που βλέπω τη γαλλική κοινωνία. Έχοντας μεγαλώσει με το πρότυπο της “ελευθερίας, ισότητας, αδελφοσύνης” του δημόσιου σχολείου, συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν αυτή η δική τους πραγματικότητα, τα μέσα δεν ήταν τα ίδια σε όλα τα σχολεία και τις συνοικίες. Κι ας μη μιλήσουμε για τον καθημερινό ρατσισμό. Με κάποιες από τις νέες γυναίκες που γνώρισα στο εργαστήριο συνδέθηκα και εκτός του εκπαιδευτικού πλαισίου, και τις είδα να μεγαλώνουν και να μπαίνουν στην αγορά εργασίας. Δυο από αυτές, μάλιστα, έγιναν φίλες και συν-σεναριογράφοι του Ορίζοντα: οι Ασμάρ Αμπντιλά και Ντάνι Μπομού.

Η πρώτη εικόνα που είχα στο μυαλό μου για την ταινία, ήταν αυτοί οι υπέροχοι νέοι να σχηματίζουν μια ενεργειακή γραμμή απέναντι στον θεατή, σαν ένας φωτεινός ορίζοντας στη Γαλλία του αύριο… Απέναντί μας, μέσα στην απροσδόκητη συνάντησή τους, γεμάτοι κριτικό πνεύμα, αυθάδη ζωντάνια και απέραντο θάρρος, αλλά ωθημένοι στο χείλος του γκρεμού από την οικολογική καταστροφή που έπεται.

Για τον ορίζοντα των πρωταγωνιστών

Βρίσκονται ξεκάθαρα στο χείλος της αβύσσου αντικρίζοντας την οικολογική καταστροφή, αλλά δεν ήθελα να πέσουν, γιατί σήμερα οι πορείες για την κλιματική αλλαγή και οι πορείες για την αστυνομική βία είναι πραγματικότητα, με επικεφαλής μια ζωηρή νεολαία που κινεί την κοινωνία. Η ταινία είναι εν μέρει ένας φόρος τιμής. Ακόμα κι αν η οικολογική κατάληψη της Ατζά και του Αρτούρ εκκενωθεί, πράγμα οδυνηρό για εκείνους, κανένας δεν μπορεί να καταστρέψει αυτό που έχτισαν αυτοί οι νέοι στον νου και στις καρδιές τους. Όπως λέει και το σύνθημα των περιβαλλοντικών ακτιβιστών που ακούμε από την Ατζά: “Είμαστε καταδικασμένοι; Όχι, είμαστε αποφασισμένοι!”

Βιογραφικό σκηνοθέτιδος

Η Εμιλί Καρπεντιέ γεννήθηκε στη Γαλλία. Είναι σκηνοθέτις και σεναριογράφος και έχει γυρίσει τις μικρού μήκους ταινίες Au large (2010) και Shadows Through Me (2007). Ο Ορίζοντας (The Horizon) είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Εμιλί Καρπεντιέ

Σενάριο: Εμιλί Καρπεντιέ, Σεσίλ Βαργκαφτίγκ, Ασμάρ Αμπντιλά, Ντάνι Μπομού

Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρί Μασμοντέιλ

Φωτογραφία: Ελίν Κίρσφινκ

Παραγωγή: Αναΐς Ασκαρίντ

Κάστινγκ: Γιούνα ντε Περέτι

Μοντάζ: Λόρενς Μανχάιμερ

Κοστούμια: Ζαμπ Ντακαμπανιούρα

Πρωταγωνιστούν: Τρέισι Γκοτοά, Συλβέν Λε Γκαλ, Κλεμάνς Μπουανάρ, Ντεμπελέ

Διάρκεια: 85’

Χώρα | Έτος Παραγωγής: Γαλλία, 2021

«Ασημένιος» ο Χρήστου στα 100 μέτρα ύπτιο: «Κρίθηκε στα κλάσματα – Μπορούσα να τον κερδίσω»

«Ασημένιος» ο Χρήστου στα 100 μέτρα ύπτιο: «Κρίθηκε στα κλάσματα – Μπορούσα να τον κερδίσω»

Ο Απόστολος Χρήστου ένα 24ωρο μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στα 50 μέτρα ύπτιο,…