Κρέτσος: Διαγωνισμός με πλειστηριασμό και για τις ραδιοφωνικές άδειες – Το ΕΣΡ θα καθορίσει την τιμή εκκίνησης

Διαγωνισμός για τις ραδιοφωνικές άδειες με πλειστηριασμό. Το ΕΣΡ θα καθορίσει την τιμή εκκίνησης. Σε λίγους επιχειρηματίες το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας.

5729f5111dc524bf258b4626

Με το διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες να βρίσκεται στις ράγες έπειτα από την πρόταση του ΕΣΡ και την αποδοχή της από την κυβέρνηση για επτά συνολικά άδειες πανελλαδικής εμβέλειας με τιμή εκκίνησης τα 35 εκατ. ευρώ, ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, εξέφρασε την άποψη πως και στο ραδιόφωνο πρέπει να μπουν διαφανείς κανόνες και να ισχύουν για όλους.

Ο Λευτέρης Κρέτσος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην ανάγκη να δημιουργηθεί μια ραδιοφωνική Digea, με το τίμημα να καθορίζεται από την αγορά, αφού οι άδειες θα δοθούν με πλειστηριασμό, ενώ τον διαγωνισμό και, κατά συνέπεια την τιμή εκκίνησης, θα αναλάβει το ΕΣΡ. 

Την ίδια στιγμή, όπως είπε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό 24/7, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να περάσει απευθείας στο ψηφιακό ραδιόφωνο.

Πρόσθεσε ότι με το ψηφιακό ραδιόφωνο, «θα μπορούν να λειτουργούν 18 σταθμοί εθνικής εμβέλειας και 60 με 68 σε κάθε περιφέρεια και μάλιστα χωρίς να πατάει ο ένας πάνω στον άλλον».

Τόνισε επίσης ότι δεν υπάρχει καπαρωμένη συχνότητα, αντίθετα θα μπουν διαφανείς κανόνες και θα ισχύουν για όλους, ώστε όποιος επιχειρηματίας ενδιαφέρεται να γνωρίζει τι ισχύει.

Ο κ. Κρέτσος, ξεκαθάρισε ότι με εξαίρεση τη δημόσια ραδιοτηλεόραση, όπως προβλέπεται σε όλη την Ευρώπη, οι υπόλοιπες άδειες θα δοθούν με την ίδια διαδικασία, είτε πρόκειται για δημοτικά ραδιόφωνα είτε για εκκλησιαστικούς σταθμούς. Χαρακτήρισε παρωχημένο τον διαχωρισμό ενημερωτικών και μουσικών σταθμών και σημείωσε ότι θα υπάρχει ελάχιστος αριθμός εργαζομένων όπως και στα κανάλια.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις στρεβλώσεις του παρελθόντος με τις άδειες και στο γεγονός ότι αρκετά μέσα ενημέρωσης βρίσκονται στα χέρια λίγων επιχειρηματιών. Σημείωσε μάλιστα, ότι υπάρχουν επιχειρηματίες που συγκεντρώνουν το 95% της διαφημιστικής πίτας.

Ο κ. Κρέτσος γνωστοποίησε ότι η κυβέρνηση εξετάζει τον διαγωνισμό για τις ακροαματικότητες, επισημαίνοντας ότι η χειραγώγηση της ακροαματικότητας μπορεί να οδηγήσει και σε χειραγώγηση της κοινής γνώμης, κάνοντας κακό ακόμη και στη δημοκρατία.