Newsroom

Newsroom

"Στα χρόνια της βίας": Όταν η Νέα Υόρκη θύμιζε Άγρια Δύση…

Η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Τζέι Σι Τσάντορ «Στα χρόνια της βίας», διαδραματίζεται το χειμώνα του 1981 στη Νέα…

sta xronia tis bias

Η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Τζέι Σι Τσάντορ «Στα χρόνια της βίας», διαδραματίζεται το χειμώνα του 1981 στη Νέα Υόρκη- στατιστικά η πιο επικίνδυνη περίοδος στην ιστορία της πόλης. Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος, επιστρέφει με μια συναρπαστική ιστορία που εκτυλίσσεται στο λαβύρινθο της ανεξέλεγκτης πολιτικής και της επιχειρηματικής διαφθοράς, σε μια πόλη που παρακμάζει. Η ταινία του Τσάντορ εξετάζει την αποφασιστικότητα ενός μετανάστη να πάρει τον ηθικά λανθασμένο δρόμο, ενώ απειλείται η οικογένεια του, η επιχείρηση του και πάνω απ’όλα του η ακλόνητη πίστη του στο δρόμο που διάλεξε. Στα χρόνια της βίας, οι καλύτερες προθέσεις ενδίδουν στα πρωτόγονα ένστικτα και οι άνθρωποι αναγκάζονται να συμβιβάσουν τα πιστεύω τους  κι ας είναι τα σωστά.

To πλαίσιο της ιστορίας

Το 1981 ήταν η πιο βίαιη χρονιά στην ιστορία της Νέας Υόρκης. Προερχόμενη από την πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του ’70, η πόλη γνώρισε μια δραματική μετάβαση από την αναπτυσσόμενη μητρόπολη που ήταν το ’20 με τις περικοπές, την αύξηση της εγκληματικότητας και την πολιτική διαφθορά να έχουν φτάσει στο ζενίθ τους το ’60. Η αυγή της δεκαετίας του 80 σηματοδοτήθηκε από την αποκαλούμενη «λευκή φυγή», στην ασφάλεια των γύρω προαστίων, καθώς ένα νέο κύμα μεταναστών πλημμύρισε τις περιφέρειες σε αναζήτηση νέων ευκαιριών, αλλάζοντας δραματικά το σκηνικό και τη φύση της Νέας Υόρκης. Η επιχειρηματικότητα στο επίκεντρο του καπιταλισμού γέμισε με ένταση και πολυπλοκότητα, ενώ οι μικρές επιχειρήσεις που ήθελαν να επεκταθούν στα ανώτερα κλιμάκια της βιομηχανίας και του εμπορίου έγιναν πια υπόθεση «ο καθένας για τον εαυτό του». 

Η ταινία ακολουθεί τρεις ημέρες στη ζωή του Άμπελ Μοράλες (Όσκαρ Άιζακ), ενός Λατινομαερικάνου μετανάστη, που μαζί με τη σύζυγο του Άννα (γέννημα- θρέμα του Μπρούκλυν) χτίζουν μια μικρή επιχείρηση πετρελαίου θέρμανσης που παρέλαβαν από το μαφιόζο πατέρα της Άννα. Αφιερωμένοι να διοικήσουν την επιχείρηση με νόμιμους τρόπους, ανακαλύπτουν ότι ο δρόμος για την επιτυχία είναι διεφθαρμένος. Όπως και οι προήγουμενες ταινίες του Τσάντορ, έτσι κι αυτή, εξερευνά τη γκρίζα ζώνη στις επιλογές που κάνουμε για να προχωρήσουμε, τους συμβιβασμούς που κάνουμε για να προστατεύσουμε την οικογένεια μας, και τις επιπτώσεις των επιλογών μας στις ζωές των άλλων. 

«Με τον Άμπελ Μοράλες, με ενδιέφερε να εξερευνήσω θέματα αδίστακτης ατομικότητας και αυτοδυναμίας», αναφέρει ο Τσάντορ. «Είναι  πεποίθηση μου ότι για να πετύχεις σ’ αυτή τη χώρα, υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που μπορείς και δε μπορείς να κάνεις. «Τα χρόνια της βίας» εξετάζουν τα όρια της ανοδικής κινητικότητας, ακθώς ο Άμπελ ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της επιτυχίας». 

«Ο Άμπελ μοιάζει με ειρηνιστή, σε μια περίοδο που η Νέα Υόρκη θύμιζε περισσότερο Άγρια Δύση», προσθέτει ο Άιζακ. «Τον αντιμετώπισα ως ένα τίμιο άντρα με γκρίζες ζώνες. Ήταν εύκολο να τον φανταστώ να μετατρέπεται σε ψυχοπαθή καθώς προχωρά. Συναντάς καθημερινά ανθρώπους που πετυχαίνουν επαγγελματικά κι αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τους συνανθρώπους ως αντικείμενα. Χάνουν τη συναίσθηση με την πάροδο του χρόνου ή μαθαίνουν να κατακερματίζουν τις σκοτεινές παρορμήσεις τους. Στον Άμπελ είδα μια ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση: απεγνωσμένος να αποκτήσει τα καλύτερα πράγματα στη ζωή του, θα διαλέξει το σύντομο μονοπάτι της βίας για να φτάσει πιο γρήγορα στο χρυσό».«Ο Άμπελ δεν πιστεύει ότι η βία είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει η δουλειά σου», συνεχίζει ο Τσάντορ. «Είναι κάτι στο οποίο ελπίζει να μη χρειαστεί να ενδώσει, έως ότου η κατάσταση κλιμακωθεί». 

Ο Τζέι Σι Τσάντορ έχει διατηρήσει τη δική του διακριτική αλλά ξεχωριστή φωνή και το όραμα του για περισσότερο από 15 χρόνια σκηνοθετώντας, κάνοντας παραγωγές, γράφοντας σενάρια για διαφημίσεις, ντοκιμαντέρ και ταινίες. Ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου για το ντεμπούτο το «Ο Δρόμος Του Χρήματος», το οποίο και σκηνοθέτησε. Το Μάιο του 2013 έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, «Όλα Χάθηκαν». 

Ο Τσάντορ ολοκλήρωσε τις κινηματογραφικές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο Γούστερ του Οχάιο, και της παραγωγής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Μεγάλωσε στα προάστια της Νέας Υόρκης και το Λονδίνου, ενώ ζει μόνιμα πια στη Νέα Υόρκη με τη σύζυγο του και ζωγράφο Κάμερον Γκούντγιαρ και τα δύο τους παιδιά. 

ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
(A MOST VIOLENT YEAR)

ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΤΖΕΪ ΣΙ ΤΣΑΝΤΟΡ

ΜΕ ΤΟΥΣ
Όσκαρ Άιζακ, Τζέσικα Τσαστέιν, Ντέιβιντ Ογιελόβο, Αλεσάντρο Νιβόλα,
Έλυες Γκάμπελ, Καταλίνα Σαντίνο Μορένο και Άλμπερτ Μπρουκς

ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΤΖΕΣΙΚΑ ΤΣΑΣΤΕΪΝ)

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 5 Μαρτίου 2015

Διάρκεια: 125 

Θεσσαλονίκη: Σοκαριστικό περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων – Την απείλησε με μαχαίρι, τη λήστεψε και την ξυλοκόπησε

via 252863 212661 type13262

Θεσσαλονίκη: Σοκαριστικό περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων – Την απείλησε με μαχαίρι, τη λήστεψε και την ξυλοκόπησε

Ακόμα ένα περιστατικό με βία ανηλίκων που σοκάρει

Θρίλερ με τους πληροφοριοδότες που μίλησαν για τα ελαττώματα παραγωγής στην Boeing – Βρέθηκε και ο δεύτερος νεκρός

ap boet5

Θρίλερ με τους πληροφοριοδότες που μίλησαν για τα ελαττώματα παραγωγής στην Boeing – Βρέθηκε και ο δεύτερος νεκρός

Σαν σε ταινία βρέθηκε νεκρός και ο δεύτερος πληροφοριοδότης που μίλησε για τα ελαττώματα της…

Συγκλόνισε η Μαρία Μπακοδήμου: «Έχω δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση και ήταν πολύ δύσκολο»

mpakodimou 4

Συγκλόνισε η Μαρία Μπακοδήμου: «Έχω δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση και ήταν πολύ δύσκολο»

Μάλιστα η Μαρία Μπακοδήμου ανέφερε ότι όταν συνέβη το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν ανήλικη