Σκύδρα όπως Βρασνά; Ο μισαλλόδοξος παπάς και οι «γυαλισμένες» καραμπίνες για τους πρόσφυγες

Σκοταδιστικές στιγμές έζησε η Σκύδρα, η οποία φαίνεται να προσπαθεί να κλέψει λίγη από τη δόξα της μισαλλοδοξίας που έσπειραν κάτοικοι στα Βρασνά λίγες μέρες πριν, όταν έδιωξαν λεωφορεία με πρόσφυγες που έφταναν στην περιοχή τους.

 
Συραγώ Λιάτσικου 30/10/2019 | 20:27

Όλα ξεκίνησαν όταν η δημοτική αρχή και κάτοικοι της περιοχής ενημερώθηκαν ότι στη Σκύδρα, πρόκειται να εγκατασταθούν πρόσφυγες, στο πρώην στρατόπεδο «Δούμτσα Μαργαρίτη». Ακολουθώντας τα βήματα των κατοίκων στα Βρασνά, βάλθηκαν να εμποδίσουν την εγκατάσταση των προσφύγων στην περιοχή τους, κι έτσι βρέθηκαν να καλούν σε συζήτηση για το ζήτημα, σε μια διευρυμένη σύνθεση του δημοτικού συμβουλίου.

Με πρωτοστάτη έναν παπά που αποφάσισε – πιστός στις αρχές που εκπροσωπεί η θρησκεία του - να κάνει χρήση της ιδιότητάς του για να κηρύξει το μίσος, μια σειρά από μισαλλόδοξες και φασιστικές αντιλήψεις, ξεδιπλώθηκαν για να εμποδίσουν την εγκατάσταση προσφύγων στην περιοχή.

Ο εν λόγω παπάς, έσπειρε απλόχερα το μίσος όταν πήρε τον λόγο, σε ένα λογύδριο που δε θα ταίριαζε σε κανέναν που θέλει να λέγεται άνθρωπος.

Συγκεκριμένα, ξεκίνησε το ρατσιστικό του παραλήρημα με το «αξίωμα» πως «δεν υπάρχει πιο φασιστικό κείμενο από το κοράνι», ατάκα η οποία μάλιστα συνοδεύτηκε από θερμά χειροκροτήματα του όχλου και πολλά «Μπράβο πάτερ».

Το παραλήρημα συνεχίστηκε υποστηρίζοντας ότι «αν διαβάσει κανείς το κοράνι διαπιστώνει πως δεν μπορεί ένας μουσουλμάνος να βλέπει σαν αδερφό έναν χριστιανό, γιατί για να με βλέπει έτσι πρέπει να με κάνει μουσουλμάνο».

Προσπάθησε, μάλιστα να προχωρήσει το ξενοφοβικό του αφήγημα, παρουσιάζοντας τους πρόσφυγες ως εγκληματίες, καθώς, κατά τα λεγόμενά του «το ανώτερο πράγμα στον μουσουλμανισμό είναι αυτός που θα σκοτωθεί για να σκοτώσει κι άλλους μαζί του» γιατί «έχουν μεγαλώσει με αυτήν τη νοοτροπία, όσο και αν είναι ήσυχοι γιατί το απαιτούν οι περιστάσεις».

Η κατασκευή του πρόσφυγα – εχθρού, βέβαια, προϋποθέτει το ότι ο πρόσφυγας θα είναι και εγκληματίας. «Αυτός που πεινάει θα κλέψει» λέει ο παπάς, όχι για να αναλύσει ένα κοινωνικό φαινόμενο, αλλά για να δημιουργήσει κοινωνικό κανιβαλισμό. Κι έτσι, με περισσό θράσος, θα παρουσιάσει ως φυσική εξέλιξη των πραγμάτων την αυτοδικία, φωτογραφίζοντας έναν οποιοδήποτε κάτοικο της Σκύδρας να έχει κάθε δίκιο με το μέρος του όταν δέρνει έναν πρόσφυγα:

«Όταν μπει στο χωράφι του γείτονα να κλέψει, αυτός που έχει το χωράφι θα τον δείρει. Αλλά το θέμα είναι πως θα φταίει αυτός που έδειρε τον κλέφτη...»

Ο παπάς του χωριού, δεν αρκέστηκε στο να απευθύνεται στο ποίμνιο με το ρατσιστικό του λόγο αλλά δέχτηκε σχετική ερώτηση για να δώσει γραμμή: «Ας υποθέσουμε πως έρχονται και σπάνε τζάμια βιάζουν, σε εισαγωγικά το βιάζουν κλπ. Τι κάνουμε πάτερ σε αυτή την περίπτωση; Αναγκαστικά βγάζουμε τις καραμπίνες...» εκείνος δεν δίστασε να απαντήσει πως «δυστυχώς, αν δεν εισακουστούμε θα φτάσουμε να φανούμε άδικοι εν δικαίω..».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή έχει ξαναζήσει ανάλογου ύφους... ακροδεξιές στιγμές, όταν, πριν τις εκλογές, κάποιοι κάτοικοι της Σκύδρας ζητούσαν να αφαιρεθεί το όνομα του Ολυμπιονίκη Αλέξανδρου Νικολαΐδη από το δημοτικό στάδιο της περιοχής, λόγω της συμμετοχής του στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ και της συμφωνίας των Πρεσπών.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.