Παρέµβαση από το ΕΣΡ για την Fake εκπομπή του ΣΚΑΙ με τον Νίκο Γεωργιάδη

Στο µικροσκόπιο  του Εθνικού Συµβουλίου Ραδιοτηλέορασης βρίσκεται από χθες ο ΣΚΑΪ για την επιχείρηση παραπληροφόρησης.

NewsRoom 02/03/2019 | 13:11

Ο ΣΚΑΙ, έστησε ολόκληρη fake εκπομπή  («Σήµερα»27 Φεβρουαρίου) παραποιόντας το κεντρικό θέμα  της εφηµερίδας «∆ηµοκρατία». Η εφηµερίδα είχε σαν θέμα τους βουλευτές της Ν∆ που υποστήριξαν τον καταδικασµένο για ασέλγεια σε βάρος ανηλίκων. Οµως ο σταθµός δεν πρόβαλε πρωτοσέλιδο της ίδιας ηµέρας, αλλά του 2016.

Πρόκειται για ανθρώπινο λάθος, το οποίο δεν έγινε από πρόθεση, ισχυρίζονται κύκλοι του ΣΚΑΪ,  επισηµαίνοντας ότι «υπήρχε αναφορά και µάλιστα οι παρουσιαστές διάβασαν το κανονικό πρωτοσέλιδο της εφηµερίδας». Στην ενότητα της εκποµπής µε την παρουσίαση των πρωτοσέλιδων του Τύπου, εκείνο της εφηµερίδας «∆ηµοκρατία» της επίµαχης ηµέρας µε τίτλο «Κυριάκο διώξε τους φαύλους», είχε αντικατασταθεί µε το αντίστοιχο πρωτοσέλιδο του 2016 που είχε τίτλο «Κρίσιµες ώρες» και αφορούσε την -τότε- πρόθεση των Αυστρίας Σλοβενίας, Σκοπίων, Κροατίας, Ολλανδίας και Βελγίου να κλείσουν τα σύνορά τους για τους πρόσφυγες της Συρίας.

Ο ΣΚΑΪ έδειξε ψεύτικο πρωτοσέλιδο της “∆ηµοκρατίας” για να κρύψει το θέµα Γεωργιάδη» ανέφερε στο χθεσινό πρωτοσέλιδό της η εφηµερίδα µε παραποµπή στη σελίδα 11 και αναλυτικό ρεπορτάζ µε τίτλο «Το πιο άθλιο fake news σκηνοθέτησαν στον ΣΚΑΪ». Εκεί σηµείωνε µεταξύ άλλων ότι «το θράσος των συντελεστών της εκποµπής ήταν τέτοιο, που όχι µόνον δεν διόρθωσαν την προβοκάτσια τους, αλλά έκαναν σα να µη συµβαίνει τίποτε», καλώντας την ίδια στιγµή ΕΣΗΕΑ και ΕΣΡ να παρέµβουν. Τονίζουν δε στο δηµοσίευµα ότι «το θέµα είναι πολύ σοβαρό, καθώς δεν στέκει καµία δικαιολογία περί λάθους, αλλά πρόκειται για µια εσκεµµένη και αντιδεοντολογική παρέµβαση, που στόχο είχε να εξαφανίσει την είδηση και να παραπλανήσει σκόπιµα τους τηλεθεατές».

Νωρίτερα πάντως (06:40) σε άλλο σχετικό βίντεο είχε µεταδοθεί το σωστό πρωτοσέλιδο της εφηµερίδας, κάτι που ανέφερε και η «∆ηµοκρατία» στο χθεσινό της δηµοσίευµα. Εγινε λάθος σε ένα από τα βίντεο µε τα πρωτοσέλιδα που προβάλλονται έπειτα από κάθε διαφηµιστικό διάλειµµα, υποστήριζαν κύκλοι του ΣΚΑΪ και σηµείωναν ότι σε όλα τα υπόλοιπα το επίµαχο πρωτοσέλιδο προβλήθηκε κανονικά. Η παραποίηση (που εντόπισε πρώτη η ιστοσελίδα altsantiri.gr) ήδη κάνει τον γύρο του -τουλάχιστον- ελληνικού ∆ιαδικτύου και εξόργισε τους δηµοσιογράφους της «∆ηµοκρατίας». 

   Το Εθνικό Συµβούλιο Ραδιοτηλεόρασης,  εµφανίστηκε να γνωρίζει το περιστατικό, το οποίο και ελέγχει, ανέφεραν κύκλοι της ανεξάρτητης εποπτικής Αρχής. Ενήµερη ήταν και η ΕΣΗΕΑ   

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.