"Oppression": Η Δημοσιογραφία της κρίσης, η κρίση της Δημοσιογραφίας

Το φιλμ Oppression των Μυρτώς Συμεωνίδου και Νίκου Πανιεράκη σκιαγραφεί το τοπίο της σύγχρονης δημοσιογραφίας, τομέα τον οποίο έπληξε σφοδρά η οικονομική ύφεση.…

oppression1

Το φιλμ Oppression των Μυρτώς Συμεωνίδου και Νίκου Πανιεράκη σκιαγραφεί το τοπίο της σύγχρονης δημοσιογραφίας, τομέα τον οποίο έπληξε σφοδρά η οικονομική ύφεση.

H οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση έφερε στο φώς τις αδυναμίες και τις πρακτικές μίας ακρωτηριασμένης αγοράς των Μέσων Ενημέρωσης. Υποχρηματοδοτούμενα και υποστηριζόμενα τεχνητά, οι όμιλοι των Μέσων Ενημέρωσης υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσουν, ή ακόμη και να εξαφανιστούν τελείως. Ο τύπος, στα χέρια κάποιων πλοιοκτητών και μεγάλων επιχειρηματιών, γνωρίζει κύματα απολύσεων, οι οποίες ενισχύουν την ανασφάλεια των δημοσιογράφων. Αναγνωρίζοντας μία αύξηση και μία γενίκευση της αυτολογοκρισίας, οι επαγγελματίες των Μέσων Ενημέρωσης μαρτυρούν μία πολύ μεγάλη απαισιοδοξία για το μέλλον του επαγγέλματός τους.

.Όσο η οικονομική κρίση βαθαίνει, οι παρεμβάσεις στο δημοσιογραφικό έργο αυξάνονται και οι δημοσιογράφοι καλούνται να επιλέξουν αν θα ακολουθήσουν μία κεντρική γραμμή ή αν θα τολμήσουν να τηρήσουν διαφορετική στάση.

Αυτοί που τολμούν, ρισκάρουν όχι μόνο να απολυθούν ή να διωχθούν νομικά, αλλά ακόμα και τη σωματική τους ακεραιότητα. Το Oppression παρουσιάζει μόνο μερικά από τα εκατοντάδες περιστατικά που δείχνουν ότι ένα από τα θύματα της κρίσης στην Ελλάδα είναι η ελευθεροτυπία.

Όταν όλοι ασχολούνται με τα γεγονότα της οικονομίας κανείς δεν παρατηρεί γύρω του την αλλαγή που υφίσταται η χώρα μας στον τομέα της ελεύθερης έκφρασης με κάθε μέσο ενημέρωσης.

Οι συνέπειες της κρίσης έχουν ριζοσπαστικοποιήσει ένα μέρος της κοινής γνώμης, η οποία εκφράζει θυμό και απογοήτευση σε διαδηλώσεις όπου η βία αυξάνεται. Αντιμέτωποι σε αυτά τα κοινωνικά κινήματα, σε πλαίσια που προσομοιάζουν σε ορισμένους εμφυλίους πολέμους, οι φωτογράφοι και οι εικονολήπτες λειτουργούν σε δύσκολες συνθήκες ασφάλειας. Παγιδευμένοι ανάμεσα στη βία των εξτρεμιστικών κινήσεων και την καταστολή των δυνάμεων καταπολέμησης των ταραχών, οι οποίες λίγο σέβονται την επαγγελματική τους δραστηριότητα, οι φωτορεπόρτερ πληρώνουν ένα βαρύ τίμημα για να παρέχουν στο κόσμο τιςεικόνες μίας κοινωνίας που αποσυντίθεται επικίνδυνα.

OPPRESSION

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ, Η ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ.

 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο ΑΛΚΙΟΝΙΣ new star art cinema

από 26 Μαρτίου καθημερινά στις 20.00.

Σκηνοθεσία: Μυρτώ Συμεωνίδου και Νίκος Πανιεράκης

Έρευνα/Παραγωγή: Μυρτώ Συμεωνίδου

Βοηθός Παραγωγής: Θάνος Καμηλάλης

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χαρά Καλλιοντζή

Μίξη ήχου: Τάσος Μασχαλίδης

Μουσική: Δανάη Κοκόγια

Σχεδιασμός λογότυπου: Μάριος Μαγλογιάννης

Σκίτσο: Βάλια Καπάδαη

 

 

 

 

 

Αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: Οι οργισμένες αντιδράσεις που φέρνουν έφεση στο προκλητικό βούλευμα

4944461

Αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: Οι οργισμένες αντιδράσεις που φέρνουν έφεση στο προκλητικό βούλευμα

Μετά την θύελλα αντιδράσεων ο εισαγγελέας Εφετών Λαμίας αναμένεται να ασκήσει έφεση στο βούλευμα, αναφέροντας ότι ο Νίκος Μιχαλολιάκος δεν πληροί…

Βίντεο-σοκ στο Νιου Τζέρσεϊ: Πατέρας αναγκάζει τον 6χρονο γιο του να τρέξει στο διάδρομο μέχρι θανάτου

gymnastirio

Βίντεο-σοκ στο Νιου Τζέρσεϊ: Πατέρας αναγκάζει τον 6χρονο γιο του να τρέξει στο διάδρομο μέχρι θανάτου

Η υπόθεση είναι ανατριχιαστική καθώς παρακολουθούμε τον αδίστακτο πατέρα να κάνει βασανιστήρια στο 6χρονο παιδάκι…

Βίντεο-ντοκουμέντο από Ακρόπολη: Η στιγμή που οι χλαμυδοφόροι μπαίνουν ανενόχλητοι στον Ιερό Βράχο

3

Βίντεο-ντοκουμέντο από Ακρόπολη: Η στιγμή που οι χλαμυδοφόροι μπαίνουν ανενόχλητοι στον Ιερό Βράχο

Φαίνεται η στιγμή που οι χλαμυδοφόροι μπαίνουν χαμογελαστοί, χωρίς κανείς να τους ενοχλήσει, στον αρχαιολογικό…