Newsroom

Newsroom

"O Άνθρωπος του Νοέμβρη" – Μια ταινία κατασκοπείας

Με κωδικό όνομα, ‘The November Man’, ο Πίτερ Ντέβερο (Πιρς Μπρόσναν) είναι ένας εξαιρετικά επικίνδυνος και καλά εκπαιδευμένος πρώην πράκτορας…

november man movie poster

Με κωδικό όνομα, ‘The November Man’, ο Πίτερ Ντέβερο (Πιρς Μπρόσναν) είναι ένας εξαιρετικά επικίνδυνος και καλά εκπαιδευμένος πρώην πράκτορας της CIA που παρασύρεται από την ήσυχη συνταξιοδότηση του, εξαιτίας μιας πολύ προσωπικής αποστολής. Πρέπει να προστατεύσει την πολύτιμη μάρτυρα Άλις Φουρνιέ (Όλγκα Κιριλένκο) που θα μπορούσε να ξεσκεπάσει την αλήθεια πίσω από μια συνωμοσία δεκαετιών. Θα ανακαλύψει σύντομα πως η αποστολή του, τον έχει κάνει στόχο ενός παλιού του φίλου και προστατευόμενο της CIA, του Ντέιβιντ Μέισον (Λουκ Μπρέισι). Με τις υποψίες για την ύπαρξη ενός καρφιού στην υπηρεσία να μεγαλώνουν, δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να εμπιστευθεί ο Ντέβερο, ούτε κανόνες ή σταθερές που να τον βοηθήσουν.

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μπιλ Γκρέιντζερ, «There Are No Spies», από την δημοφιλή σειρά βιβλίων November Man, η ταινία είναι το απόλυτο κυνήγι της γάτας με το ποντίκι, με φόντο τον κόσμο της διεθνούς κατασκοπίας.

Η σκηνοθεσία είναι του Ρότζερ Ντόναλντσον («The Bank Job», «No Way Out», «Thirteen Days»), σε σενάριο των Μάικλ Φιντς και Καρλ Γκαζντούσεκ.

Περισσότερες πληροφορίες…

«Ο Άνθρωπος του Νοέμβρη» είναι ένα σύγχρονο θρίλερ κατασκοπείας: μία σκοτεινή, σκληρή και ρεαλιστική ιστορία με αναφορές στις κλασικές ταινίες κατασκοπείας. Ο Πιρς Μπρόσναν ενσαρκώνει τον Πίτερ Ντέβερο, έναν άνθρωπο που ζει μια ήσυχη ζωή και αναγκάζεται ν’ αναλάβει εκ νέου τον παλιό του ρόλο ως μυστικός πράκτορας της CIA για μια τελευταία αποστολή.

O άριστα εκπαιδευμένος πρώην πράκτορας της CIA Πίτερ Ντέβερο διακατέχεται από την αγωνία και τον κυνισμό εκείνων που βρίσκονταν για πολλά χρόνια στο επίκεντρο των παιχνιδιών κατασκοπείας. Και πρόκειται για παιχνίδια που δεν θέλει να ξαναπαίξει. Πλέον φοβάται ακόμα και τη σκιά του, αμφισβητεί τα πάντα και τσεκάρει διπλά και τριπλά την κάθε του κίνηση. Ωστόσο, παρόλο που αμφισβητεί τις πρακτικές και την ηθική της δουλειάς του – ειδικά το κομμάτι που αφορά τις επιβεβλημένες κρατικές δολοφονίες – εξακολουθεί να είναι ικανός και μπορεί να γίνει και αδίστακτος, αν χρειαστεί.

Σύντομα ανακαλύπτει πως στη νέα του αποστολή, έχει γίνει στόχος του πρώην προστατευόμενου του Ντέιβιντ Μέισον, τον οποίο ενσαρκώνει ο Αυστραλός ηθοποιός Λουκ Μπρέισι.

Στη διαμάχη των δύο αντρών μπλέκεται η Άλις Φουρνιέ (Όλγκα Κιριλένκο), κοινωνική λειτουργός, η οποία βοηθά κορίτσια να δραπετεύσουν από τη μαφία του σεξουαλικού δουλεμπορίου. Η δράση της, την καθιστά τον τελευταίο κρίκο μίας αλυσίδας για τον εντοπισμό της εξαφανισμένης Μίρα Φιλιπόβα, μίας πολύτιμης μάρτυρα, η οποία έχει στα χέρια της ενοχοποιητικά στοιχεία για ένα διεφθαρμένο δημόσιο Ρώσο αξιωματούχο. Ο ρόλος της Άλις γράφτηκε, έχοντας κατά νου την Όλγα Κουριλένκο. Η Άλις είναι μια γενναία, γοητευτική, συμπονετική και διορατική γυναίκα που βρίσκεται στη μέση διασταυρούμενων πυρών και αναγκάζεται να εμπιστευθεί έναν εντελώς ξένο, τον Ντέβερο, για να την προστατεύσει.

Από την πλευρά της CIA, βρίσκεται ο ανώτερος αξιωματούχος Τζον Χάνλεϊ, τον οποίο ερμηνεύει ο Μπιλ Σμίτροβιτς. Ο χειριστικός του χαρακτήρας και οι εξαιρετικά αμφισβητήσιμες μεθόδους που χρησιμοποιεί στην προσπάθειά του να πετύχει τους σκοπούς του, βάζουν τον Ντέβερο σε ηθικό δίλημμα.

Μεταξύ άλλων, το καστ συμπληρώνει ο εξαιρετικά ταλαντούχος Σέρβος ηθοποιός Λαζάρ Ριστόβσκι, στον ρόλο του διεφθαρμένου Ρώσου Προεδρικού υποψηφίου, Αρκάντι Φεντέροφ, του οποίου η δράση καθορίζει την ιστορία της ταινίας.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ

Αν και σύμφωνα με το σενάριο η ταινία ήταν να γυριστεί στο Βερολίνο, το υψηλό κόστος της κινηματογράφησης ανάγκασε τους παραγωγούς να εξετάσουν άλλες τοποθεσίες. Ο παραγωγός Σρίραμ Ντας επισκέφτηκε πολλές πρωτεύουσες της Ανατολικής Ευρώπης. Η επίσκεψή του στο Βελιγράδι το 2012 ήταν μια αποκάλυψη. Η όμορφη και κοσμοπολίτικη πόλη είχε σπάνια παρουσιαστεί σε διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές, παρόλο που είχε να προσφέρει ποικίλες και πανέμορφες τοποθεσίες γυρισμάτων και την αμέριστη υποστήριξη της κυβέρνησης της Σερβίας. Στα παραπάνω, θα πρέπει να προστεθεί και η έμπειρη κινηματογραφική βιομηχανία της χώρας, που θα μπορούσε να εξασφαλίσει υψηλή ποιότητα και έμπειρο προσωπικό.

Ο σκηνοθέτης Ρότζερ Ντόναλντσον εντυπωσιάστηκε από το Βελιγράδι και αμέσως έθεσε ως στόχο να διαλύσει στην ταινία την γκρίζα εικόνα του – αυτή μίας θλιβερής πρώην κομμουνιστικής μητρόπολης – και να την παρουσιάσει σαν μία πολύχρωμη, ζωντανή και με εξαιρετικά ανάμεικτα και συχνά μοναδικά, πολιτιστικά και αρχιτεκτονικά προσόντα, πόλη.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Κέβιν Κάβανο αναφέρει ότι στόχος ήταν να αναμίξουν και όχι απλά να επιλέξουν ένα στιλ. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκαν κτίρια διαφορετικής αρχιτεκτονικής, διαφορετικές παλέτες χρωμάτων, ένα μείγμα παλαιών και νέων σκηνικών. Στην ίδια λογική, και ο διευθυντής φωτογραφίας Ρομέν Λακουρμπά, χρησιμοποίησε πολλά διαφορετικά συστήματα φωτισμού. Καθώς τα γυρίσματα ήταν με ψηφιακές κάμερες, χρησιμοποιήθηκαν αναμορφωτικοί φακοί τελευταίας τεχνολογίας για να μαλακώσει το φως και να δοθεί όγκος στις εικόνες. Το αποτέλεσμα ήταν παρόμοιο με αυτό των φακών 35 χιλιοστών που χρησιμοποιούνταν πριν από 30 χρόνια και συνεπώς ήταν απολύτως κατάλληλο για μια ταινία που παραπέμπει στο στυλ του Ψυχρού Πολέμου.

Ένα άλλο οπτικό αποτέλεσμα επιτεύχθηκε για ορισμένες σκηνές με τη χρήση ‘tilt and shift’ φακών, οι οποίοι προσέδιδαν στα σημεία που ήταν εκτός εστίασης μία ελαφρώς ονειρική διάσταση.

Από την ταινία δεν λείπουν και οι έντονες σκηνές δράσης, συνεπώς οι κασκαντέρ και η ομάδα οπτικών εφέ είχαν πολλή δουλειά να κάνουν. Ο βραβευμένος υπεύθυνος συντονισμού κασκαντέρ Μαρκ Μότραμ, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Πιρς σε τρεις ταινίες 007, τον ντουμπλάρισε σε αρκετές σκηνές. Μερικές σκηνές, όπως αυτές της καταδίωξης με τα αυτοκίνητα στα στενά δρομάκια του Βελιγραδίου, ήταν τόσο δύσκολες και απαιτούσαν τέτοια ακρίβεια, ώστε στην ομάδα του Μαρκ προστέθηκαν 30 Σέρβοι και Ρώσοι κασκαντέρ. Μαζί με τους κασκαντέρ, χρησιμοποιήθηκαν και ειδικά εφέ για κάποιες άλλες πιο περίπλοκες σκηνές: συγκεκριμένα για δύο εντυπωσιακές εκρήξεις οχημάτων και ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ

THE NOVEMBER MAN

Πρωταγωνιστούν:

Πιρς Μπρόσναν, Λουκ Μπρεϊσι, Όλγα Κουριλένκο,

Λαζάρ Ριστόβσκι, Μπιλ Σμίτροβιτς

Σκηνοθεσία: Ρότζερ Ντόναλντσον

Σενάριο: Μάικλ Φιντς και Καρλ Γκάντζουσεκ

Παραγωγή: Μπο Σαντ Κλερ, Σίραμ Ντας

Φωτογραφία: Ρομαίν Λακουρμπά
Μοντάζ: Τζον Γκίλμπερτ

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Κέβιν Κάβανο

Κοστούμια: Μπογιάνα Νικίτοβιτς
Μουσική: Μάρκο Μπελτράμι

Διάρκεια: 108′

Ημερομηνία Εξόδου: 19 Μαρτίου
Διανομή: Tanweer

 

 

 

Βίντεο-ντοκουμέντο από Ακρόπολη: Η στιγμή που οι χλαμυδοφόροι μπαίνουν ανενόχλητοι στον Ιερό Βράχο

3

Βίντεο-ντοκουμέντο από Ακρόπολη: Η στιγμή που οι χλαμυδοφόροι μπαίνουν ανενόχλητοι στον Ιερό Βράχο

Φαίνεται η στιγμή που οι χλαμυδοφόροι μπαίνουν χαμογελαστοί, χωρίς κανείς να τους ενοχλήσει, στον αρχαιολογικό…

Αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: “Πρόκληση” λένε οι δικηγόροι των Αιγύπτιων αλιεργατών

mixaloliakos

Αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: “Πρόκληση” λένε οι δικηγόροι των Αιγύπτιων αλιεργατών

«Τεράστια πρόκληση για τα θύματα της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή και τις οικογένειές τους,…