Μόστρα για δύο

Πέρυσι ήταν το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν που κέρδισε τρία κορυφαία Οσκαρ από τις συνολικά δέκα υποψηφιότητές του, ενώ πρόπερσι η «Μορφή του νερού» του έτερου σπουδαίου Μεξικανού Γκιγέρμο ντελ Τόρο έκανε το νταμπλ στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας – σκηνοθεσίας κερδίζοντας συνολικά τέσσερα Οσκαρ από τα δεκατρία που διεκδικούσε.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης 28/08/2019 | 09:01

Και τα δύο φιλμ είχαν θριαμβεύσει λίγους μήνες νωρίτερα στη Μόστρα, από όπου ξεκίνησαν και την (οσκαρική) καριέρα τους πέρυσι τόσο η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου όσο και το «Ενα αστέρι γεννιέται» του Μπράντλεϊ Κούπερ, ενώ λίγο πιο παλιά θυμίζουμε ότι από το ίδιο μέρος μάς πρωτοσυστήθηκαν τα φιλμ «Τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ στο Μιζούρι», «Birdman», «Gravity», «Spotlight» και «La la land». 

Στο 76ο Φεστιβάλ Βενετίας, το πιο παλιό φεστιβάλ της Ευρώπης, ο Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, καλλιτεχνικός διευθυντής για άλλη μια φορά, δεν φαίνεται διατεθειμένος να χαλάσει την πετυχημένη συνταγή των τελευταίων ετών. Μπορεί φέτος να μην υπάρχει άρωμα μεξικανικού Χόλιγουντ αλλά ο «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς (με τον Χοακίν Φίνιξ στον βασικό ρόλο), το δραματικό «Marriage story» του Νόα Μπόμπακ στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Σκάρλετ Τζοχάνσον, Ανταμ Ντράιβερ, Ρέι Λιότα και Λόρα Ντερν, το καταγγελτικό «The laundromat» του Στίβεν Σόντερμπεργκ, μια παραγωγή του Netflix με πρωταγωνιστές τους Μέριλ Στριπ, Γκάρι Ολντμαν και Αντόνιο Μπαντέρας που βασίζεται στο σκάνδαλο των Panama Papers με τις παράνομες χρηματικές δραστηριότητες εκατοντάδων πολιτικών σε όλο τον κόσμο, και φυσικά το «Ad Astra» του Τζέιμς Γκρέι (που ακούγεται πως μπορεί να οδηγήσει τον Μπραντ Πιτ προς το Οσκαρ Α´ αντρικού ρόλου που του λείπει) δείχνουν ικανά για να φτάσουν πολύ μακριά. 

Από τις υπόλοιπες 21 ταινίες που απειλούν την προαναφερθείσα πανίσχυρη αμερικανική ομάδα, η κριτική επιτροπή της προέδρου Λουκρέσια Μαρτέλ («η πιο σημαντική σκηνοθέτιδα της Λατινικής Αμερικής και μια από τις κορυφαίες στον κόσμο» όπως τη χαρακτήρισε ο Μπαρμπέρα) θα έχει δύσκολο ρόλο, αφού δεν λείπουν τα μεγάλα ονόματα. Ο Χιροκάζου Κόρε-Εντα, νικητής πέρυσι στις Κάννες με τους «Κλέφτες καταστημάτων», ανοίγει το φεστιβάλ (εντός διαγωνιστικού προγράμματος) στις 28 Αυγούστου με το «The truth», την πρώτη μη ιαπωνική ταινία του, με πρωταγωνιστές τους Κατρίν Ντενέβ, Ζιλιέτ Μπινός και Ιθαν Χοκ. Οι παρουσίες των Ρομάν Πολάνσκι (το «J’accuse» με το σούπερ καστ των Ζαν Ντιζαρντέν, Λουί Γκαρέλ, Ματιέ Αμαλρίκ, Μελβίλ Πουπό και Εμανουέλ Σενιέ καταπιάνεται με την υπόθεση Ντρέιφους), Πάμπλο Λαρέν (το «Ema» με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ αφορά την προσπάθεια ενός χορογράφου και της συζύγου του να υιοθετήσουν ένα παιδί), Ολιβιέ Ασαγιάς (ένα πολιτικό θρίλερ είναι το «Wasp network» με τις Ανα ντε Αρμας και Πενέλοπε Κρουζ) και φυσικά του ξεχωριστού Ρόι Αντερσον (νικητής στη Βενετία πριν από λίγα χρόνια ο Σουηδός με το «Eνα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί συλλογιζόμενο την ύπαρξή του») με το «About endlessness» δεν γίνεται να περάσουν απαρατήρητες.

Στη γιορτή που ολοκληρώνεται στις 7 Σεπτεμβρίου θα προβληθεί επίσης εκτός συναγωνισμού το βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη «Adults in the room» του Κώστα Γαβρά ο οποίος θα τιμηθεί για το σύνολο της καριέρας του, όπως και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ που πρωτοσυστήθηκε στο διεθνές κοινό μέσω του Φεστιβάλ Βενετίας το 1983 με τις «Αμαρτωλές καλόγριες» ενώ πέντε χρόνια αργότερα είχε λάβει στη Μόστρα το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου για το «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης». 

Τέλος, υπάρχουν ακόμη δύο ταινίες με ελληνικό ενδιαφέρον. Ο «Ηλεκτρικός κύκνος» της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη προβάλλεται στο πρόγραμμα των Orizzonti, ενώ στο τμήμα Giornate degli Autori (πιο γνωστό και ως Venice Days) συναντάμε το «Arab blues» της Μανέλ Λαμπιντί που έχει την υπογραφή του Γιώργου Λαμπρινού στο μοντάζ. 

 

 

 

 

 

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.