Newsroom

Newsroom

Μητσοτάκης και Χρυσοχοΐδης βάζουν ταφόπλακα στην ΥΠΑ που παραδέχεται ότι βρίσκεται σε ασφυξία

Του Μάριου Αραβαντινού

mitsotakis

Του Μάριου Αραβαντινού

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ακολουθεί πιστά τις εντολές των δανειστών, ακόμη κι αν αυτές αντιτίθενται στα συμφέροντα αλλά και την ασφάλεια των πολιτών. Ο κυνισμός του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης όμως, που χθες δεσμεύτηκε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα προχωρήσει στην απόλυση ακόμη 6.500 υπαλλήλων από το Δημόσιο, ξεπέρασε κάθε όριο με την απόφασή του να απολύσει τους υπό διαθεσιμότητα πρώην μηχανικούς αεροσκαφών της Ολυμπιακής, οι οποίοι είχαν αποσπαστεί στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και ήταν επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των πτήσεων και συγκεκριμένα με την επιθεώρηση των αεροσκαφών.

Η υπόθεση της ΥΠΑ, την οποία έχει αποκαλύψει το Hot Doc και το koutipandoras.gr απασχόλησε έντονα τους τελευταίους δύο μήνες το συναρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, ενώ ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεσμεύτηκε σε επαφές που είχε με τον βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκο, ότι θα ζητήσει την επαναπρόσληψη των υπό διαθεσιμότητα υπαλλήλων, πράγμα το οποίο φέρεται να έπραξε, με το θέμα να μπλοκάρει τελικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι οι δύο υπουργοί έχουν στα χέρια τους εκθέσεις, οι οποίες τεκμηριώνουν ότι οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι είναι αναγκαίο να διατηρηθούν στη θέση τους.

Η κυβέρνηση εν γνώσει της διαλύει την ΥΠΑ

Η πρώτη τέτοια έκθεση, την οποία έχει αποκαλύψει το Hot Doc στο τεύχος της 19ης Ιουνίου, είναι αυτή του πενταμελούς υπηρεσιακού συμβουλίου της ΥΠΑ, το οποίο τον Αύγουστο του 2011 έκρινε ότι όλοι οι μηχανικοί είναι απαραίτητοι και θα πρέπει να παραμείνουν στην Υπηρεσία. Το παράδοξο στην προκειμένη περίπτωση, όπως έχουν καταγγείλει μέλη της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) είναι ότι η κυβέρνηση Σαμαρά επικαλέστηκε για να δικαιολογήσει την απομάκρυνση των επιφορτισμένων με την επιθεώρηση αεροσκαφών υπαλλήλων της ΥΠΑ μια μεταγενέστερη πρόταση αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας η οποία με τη σειρά της επικαλείτο την έκθεση του υπηρεσιακού συμβουλίου που όμως ζητούσε την παραμονή τους.

Το δεύτερο έγγραφο που έχει στα χέρια του τόσο ο υπουργός Μεταφορών, όσο και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι εμπιστευτικό, έχει αποσταλεί στα γραφεία τους από τις 2 Ιουνίου και υπογράφεται από τον διοικητική της ΥΠΑ Δημήτρη Κούκη, ο οποίος μήνες μετά τις πρώτες αποκαλύψεις μας κι ενώ μέχρι στιγμής δεν είχε τοποθετηθεί, παραδέχεται τα προβλήματα της Υπηρεσίας του, επιβεβαιώνει πλήρως τα στοιχεία του ρεπορτάζ και ζητάει επιτακτικά την πρόσληψη μηχανικών και επιθεωρητών αεροσκαφών, αλλά και ιπτάμενων χειριστών καθώς η ΥΠΑ βρίσκεται, όπως αναφέρει, σε δεινή θέση.

Στο έγγραφο που αποκαλύπτει το koutipandoras.gr επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «η Υπηρεσία οδηγήθηκε και στην πράξη πλέον σε ασφυξία με συνέπεια οι υποχρεώσεις της, όπως προκύπτουν από την εφαρμογή των διεθνών κανονισμών να εκτελούνται είτε οριακά, είτε καθυστερημένα αφού ο αριθμός των υπαρχόντων επιθεωρητών για τις εργασίες αυτές υπολείπεται κατά πολύ του προβλεπόμενου και δεν επαρκεί». Τονίζεται παράλληλα ότι η ΥΠΑ είναι αποψιλωμένη από εξειδικευμένους επιθεωρητές εξαιτίας της εφαρμογής του μηχανισμού της κινητικότητας, ενώ αναφορικά με αιτήματα του Καζακστάν και της Λιβύης για «εξαγωγή τεχνογνωσίας» αναφέρεται ότι «η δεινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ΥΠΑ από πλευράς εξειδικευμένου προσωπικού εμποδίζει τη διοίκηση να απαντήσει θετικά, ώστε να αρχίζει να αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο η Υπηρεσία αυτή βλέπει τη θέση της στο αεροπορικό γίγνεσθαι».

«Σοβαρές οι συνέπειες για την ασφάλεια των πτήσεων»

Στο μεταξύ, σε συνάντηση που είχαν χθες Πέμπτη οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος και Ευγενία Ουζουνίδου με αντιπροσωπεία των απολυμένων της ΥΠΑ, ενημερώθηκαν ότι παρά τις δεσμεύσεις για το αντίθετο, το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε τελικά την διαπιστωτική πράξη απόλυσής τους. «Η ευθύνη για την απόλυση των εργαζομένων αυτών βαρύνει την κυβέρνηση συνολικά και ιδιαίτερα τους δυο συναρμόδιους υπουργούς, κ.κ. Μητσοτάκη και Χρυσοχοΐδη» αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι δύο βουλευτές και υπογραμμίζουν ότι «η διαπιστωτική πράξη απόλυσης των εργαζομένων της ΥΠΑ είναι απαράδεκτη διότι οι συνέπειες από την απόλυση είναι σοβαρές και αφορούν στην ασφάλεια των πτήσεων».

Υπενθυμίζεται ότι για το μείζον θέμα της ΥΠΑ έχουν κατατεθεί στη Βουλή πέντε ερωτήσεις, σχεδόν από το σύνολο των κομμάτων, ακόμη και από την κυβερνητική βουλευτή Τάνια Ιακωβίδου, ενώ τα σημαντικά στοιχεία που το Hot Doc και το koutipandoras.gr έχουν αποκαλύψει έχει αποστείλει στον εισαγγελέα καταθέτοντας και σχετική μηνυτήρια αναφορά η βουλευτής των ΑΝΕΛ Ραχήλ Μακρή. 

Ο διοικητής της ΥΠΑ ζητάει προσωπικό και παραδέχεται ότι η Υπηρεσία βρίσκεται σε δεινή θέση



Το πενταμελές υπηρεσιακό συμβούλιο τεκμηριώνει ότι ότι όλοι οι μηχανικοί είναι απαραίτητοι





Γκρίνιες και παράπονα βουλευτών για υπουργούς στις συναντήσεις με Μητσοτάκη

μηστο ευρω

Γκρίνιες και παράπονα βουλευτών για υπουργούς στις συναντήσεις με Μητσοτάκη

Πολλά τα παράπονα των βουλευτών για συμπεριφορές κυβερνητικών αξιωματούχων στις συναντήσεις με Μητσοτάκη.