Μια χαμηλού κόστους πρόταση για το αεροδρόμιο "Μακεδονία"

Ενα πολύ χαμηλού κόστους, αλλά «έξυπνο» έργο, το οποίο θα αναβαθμίσει σημαντικά την επιχειρησιακή ικανότητα του αεροδρομίου «Μακεδονία», ικανοποιώντας ένα…

makedonia

Ενα πολύ χαμηλού κόστους, αλλά «έξυπνο» έργο, το οποίο θα αναβαθμίσει σημαντικά την επιχειρησιακή ικανότητα του αεροδρομίου «Μακεδονία», ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των χρηστών και λύνοντας πρακτικά προβλήματα των επιβατών, όπως πιστεύει ο ίδιος, προτείνει ο πολιτικός μηχανικός και πρώην διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), Σταύρος Κωνσταντινίδης.

Σήμερα οι επιβάτες που φεύγουν από το αεροδρόμιο ταλαιπωρούνται στις πύλες εξόδου, ιδίως αν υπάρχουν και άλλοι επιβάτες σε διπλανές πύλες, καθώς ο χώρος αναμονής δεν επαρκεί. Κι αυτό γιατί η σημερινή διαρρύθμιση της αίθουσας αναχωρήσεων είναι αποτέλεσμα της αρχικής διάταξης του αεροσταθμού, πριν από την επέκταση του αεροδρομίου.

Ετσι, παρότι το αεροδρόμιο «Μακεδονία» επεκτάθηκε και μάλιστα προστέθηκαν νέες αεροπορικές εταιρίες και προορισμοί, με ανάλογη αύξηση του αριθμού των επιβατών, ο χώρος μπροστά από τις θύρες παραμένει εξαιρετικά περιορισμένος, διαθέτοντας πλάτος μόλις πέντε μέτρων.

Το πλάτος όχι μόνον είναι μικρό αλλά και ιδιαίτερα δυσανάλογο σε σχέση με τις διαστάσεις της αίθουσας αναχωρήσεων, γεγονός το οποίο διαπιστώνουν Ελληνες αλλά και ξένοι επιβάτες, αφού κατά την αναχώρησή τους επικρατούν… ασφυκτικές συνθήκες.

Αλλωστε, η συγκεκριμένη διάταξη προκαλεί σειρά προβλημάτων, τα σημαντικότερα εκ των οποίων είναι ότι α) δεν μπορούν να αναπτυχθούν με λειτουργικότητα και ασφάλεια οι ουρές αναμονής των επιβατών πριν από τις θύρες εξόδου και β) όταν γίνεται παράλληλη επιβίβαση δύο ή τριών πτήσεων μπροστά από γειτονικές θύρες εξόδου, επικρατούν συνθήκες συνωστισμού, ενώ είναι αδύνατο για άλλους επιβάτες να διασχίσουν κατά μήκος την στενή λωρίδα των θυρών.

Η λύση

Εχοντας διατελέσει διοικητής της ΥΠΑ, αλλά και όντας πολιτικός μηχανικός, διαθέτοντας δηλαδή πολύτιμη εμπειρία σχετικά με το θέμα, ο κ. Κωνσταντινίδης προτείνει λύση για το πρόβλημα. Ετσι, σημειώνει ότι με τη μετακίνηση κατά 12 μέτρα του διαχωριστικού υαλοστασίου των δύο τμημάτων της αίθουσας, θα ομαλοποιούνταν πλήρως οι συνθήκες διακίνησης των επιβατών, αναβαθμίζοντας συνολικά το επίπεδο εξυπηρέτησης της αίθουσας αναχωρήσεων.

«Με την παρέμβαση αυτή το πλάτος της αίθουσας μπροστά από τις θύρες εξόδου, από πέντε μέτρα που είναι σήμερα μετατρέπεται σε 17 μέτρα και γίνεται άνετη και ευρύχωρη για τους επιβάτες. Για την υλοποίηση της παρέμβασης αυτής αξιοποιείται η συστοιχία υποστυλωμάτων που υπάρχει στο ύψος των 17 μέτρων. Με τη διεύρυνση του χώρου οι ουρές αναμονής παραμένουν διακριτές, ενώ ταυτόχρονα και οι υπόλοιπες κινήσεις επιβατών γίνονται απρόσκοπτα», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η ριζική αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης της αίθουσας όπου βρίσκονται οι θύρες εξόδου δεν δημιουργεί την παραμικρή επίπτωση στην αίθουσα αναμονής όπου γίνεται το check – in, αφού η διάταξη των ουρών αναμονής στα check – in αναπτύσσεται στις αμετάβλητες (μετά και από τη σχετική παρέμβαση) διαστάσεις της αίθουσας.

Το αίτημα αποκατάστασης των διαστάσεων της αίθουσας αναμονής όπου βρίσκονται οι θύρες εξόδου έχει τεθεί από το σύνολο των χρηστών του αεροδρομίου, δηλαδή τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά και τα καταστήματα και τμηματικά υλοποιήθηκε στο βόρειο άκρο του αεροσταθμού, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επέκταση της αίθουσας VIP τηςAegean.

«Το κόστος των έργων είναι χαμηλό, ιδίως σε σχέση με την επιχειρησιακή βελτίωση που θα επιφέρει. Εξάλλου τα αεροδρόμια είναι ζωντανοί οργανισμοί, που απαιτούν γρήγορες προσαρμογές στα νέα δεδομένα. Στο βαθμό που το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης φιλοξενεί πλέον νέες αεροπορικές εταιρίες και έχει μεγαλύτερες ανάγκες λειτουργικής εξυπηρέτησης, πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα των αντίστοιχων επιχειρησιακών προσαρμογών. Είμαι βέβαιος ότι η διοίκηση της ΥΠΑ και του αερολιμένα θα υλοποιήσει αυτό το έργο με την τόσο μεγάλη επιχειρησιακή ωφέλεια», καταλήγει ο κ. Κωνσταντινίδης.

 

K. Παπαδάκης για Μιχαλολιάκο: «Το δικαστήριο δεν ήταν υποχρεωμένο να προβεί σε αποφυλάκιση» (video)

mixaloliakos

K. Παπαδάκης για Μιχαλολιάκο: «Το δικαστήριο δεν ήταν υποχρεωμένο να προβεί σε αποφυλάκιση» (video)

Το δικαστήριο όφειλε να εξετάσει αν ο κρατούμενος θεωρείται επικίνδυνος για τέλεση νέων εγκληματικών πράξεων,…

Το… σκέφτεται η Χαμάς για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, νέοι ισραηλινοί βομβαρδισμοί

gaza 7

Το… σκέφτεται η Χαμάς για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, νέοι ισραηλινοί βομβαρδισμοί

Κατάρ, Αίγυπτος και ΗΠΑ αναμένουν την απάντηση του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος - «Αν πρέπει να…

Σε κρίσιμη κατάσταση το 5χρονο αγοράκι που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην Πειραιώς

2ddc1139 418e 49d4 89e5 2ee2952e483b

Σε κρίσιμη κατάσταση το 5χρονο αγοράκι που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην Πειραιώς

Διασωληνωμένο στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παίδων - Πιο ελαφρά τραυματίστηκαν τα δύο μεγαλύτερα αδέλφια του

Αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: Οι οργισμένες αντιδράσεις που φέρνουν έφεση στο προκλητικό βούλευμα

4944461

Αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: Οι οργισμένες αντιδράσεις που φέρνουν έφεση στο προκλητικό βούλευμα

Μετά την θύελλα αντιδράσεων ο εισαγγελέας Εφετών Λαμίας αναμένεται να ασκήσει έφεση στο βούλευμα, αναφέροντας ότι ο Νίκος Μιχαλολιάκος δεν πληροί…