NewsRoom
05/05/2020, 16:18

Κορονοϊός: Η σημασία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην πανδημία

Στις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας, αναδεικνύεται η σημασία της κοινωνικής προσφοράς εταιριών που μέσα από τις στοχευμένες ενέργειές τους παρέχουν ανακούφιση στους συνανθρώπους μας.

NewsRoom 05/05/2020 | 16:18

Το 2020 βρήκε τον πλανήτη αντιμέτωπο με μια πρωτόγνωρη πανδημία η οποία προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις αλλάζοντας σχεδόν τον κόσμο όπως τον ξέραμε ως σήμερα. 

Κάθε χώρα, μετρά τις τραγικές απώλειες από τον κορονοϊό την ώρα που γιατροί και νοσηλευτές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης με στόχο να επιτελέσουν το καθήκον τους, σώζοντας ανθρώπινες ζωές. 

Με στόχο τη δημιουργία μετώπου εναντίον του ιού, οι περισσότερες χώρες παγκοσμίως επιλέγουν την επιβολή περιοριστικών μέτρων. To lock down και η καραντίνα αποτελούν τις πλέον οικείες συνθήκες για τον περισσότερο κόσμο, την άνοιξη του 2020. 

Αυτές τις δύσκολες στιγμές, την ώρα που επιστημονική κοινότητα και υγειονομικό προσωπικό κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να ξεπεραστεί η κρίση, αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ ο νευραλγικός ρόλος και η σημασία της κοινωνικής προσφοράς εταιριών που μέσα από τις στοχευμένες ενέργειές τους παρέχουν ανακούφιση στους συνανθρώπους μας. 

Έμπρακτη στήριξη στις έκτακτες ανάγκες του Ε.Σ.Υ.

Η Ελλάδα επέβαλε από τα μέσα Μαρτίου περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του Covid - 19. Ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη που εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα, η πανδημία άρχισε να επεκτείνεται σε όλη τη χώρα, δημιουργώντας έκτακτες ανάγκες για το σύστημα Υγείας. 

Σ’ αυτό ακριβώς το πλαίσιο, υπάρχουν παραδείγματα άμεσης ανταπόκρισης με στοχευμένη οικονομική στήριξη τα οποία λειτουργούν ως έμπρακτη αναγνώριση για την υπεράνθρωπη προσπάθεια που καταβάλλουν καθημερινά γιατροί και νοσηλευτές. 

Χαρακτηριστική περίπτωση, αποτελεί η κίνηση της Lidl Ελλάς, όπου με αυξημένα αντανακλαστικά αποφάσισε άμεσα, να διαθέσει 100.000€ στο Ε.Σ.Υ., καθώς επίσης να δωρίσει 50.000 μάσκες στην Περιφέρεια Αττικής.

Φυσικά, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω εταιρία ανταποκρίνεται με αίσθημα ευθύνης στις ανάγκες της κοινωνίας καθώς το ευρύ φάσμα δράσεων και ενεργειών της εδώ και 20 χρόνια την καθιστούν πρωτεργάτη στον τομέα της εταιρικής υπευθυνότητας. 

Βάζοντας σταθερά σε πρώτο πλάνο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, οι εκστρατείες που διαχρονικά υλοποιεί η συγκεκριμένη εταιρία, εστιάζουν στη στήριξη τοπικών κοινωνιών, στη χρηματοδότηση προγραμμάτων ΜΚΟ, διαθέτει προϊόντα ή οικονομικούς πόρους υποστηρίζοντας τις αρχές αειφορίας και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και με την υπερτοπική δράση της, παρέχει στήριξη σε όλη την επικράτεια. Άλλωστε ήδη από το 2011, πολλοί από τους «ακρίτες» της χώρας, επωφελούνται από τα πρωτοπόρα προγράμματα προληπτικής ιατρικής της Lild Ελλάς. 

Βοήθεια στην καραντίνα

Στην Ελλάδα, τα περισσότερα κρούσματα κορονοϊού, εντοπίζονται στην Αττική, ωστόσο αρκετές ήταν οι πόλεις και τα χωριά στην επαρχία όπου κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν για μέρες την πρωτοφανή κατάσταση της καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας και της καραντίνας. 

Σ’ αυτό ακριβώς το πλαίσιο, η γεωγραφικά εντοπισμένη παροχή βοήθειας σε αυτές τις περιοχές, αποτέλεσε από τις πρώτες μέρες επιβολής των αυξημένων μέτρων, ένδειξη ανταπόκρισης και αλληλεγγύης. 

Σε περιπτώσεις που επιβλήθηκαν επιπλέον περιοριστικά μέτρα όπως στους δήμους Μύκης, Καστοριάς, Ξάνθης, Ορεστίδος, Νεστορίου και Αλμωπίας, η Lidl Ελάς έλαβε πρωτοβουλίες και σε συνεννόηση με τους τοπικούς φορείς, έστειλε προϊόντα στο πλαίσιο του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και βρέθηκε δίπλα στους κατοίκους, ανακουφίζοντας τον «περιορισμό κατ’ οίκον».

Η πανδημία δε σταματά το χαμόγελο ενός παιδιού

Φυσικά, πολύ σημαντικό στη διαχείριση μιας σοβαρής υγειονομικής κρίσης δεν είναι μόνο η άμεση ανακούφιση των έκτακτων αναγκών που δημιουργεί η πανδημία αλλά και η αδιάλειπτη παροχή βοήθειας σε δομές που χρειάζονται σταθερά τη στήριξή μας. 

Μπορεί ο κορονοϊός να δημιουργεί ένα νέο τοπίο και εκ των πραγμάτων να τίθενται σε άμεση προτεραιότητα οι ομάδες πληθυσμού που έχουν υψηλή επικινδυνότητα, ωστόσο είναι απαραίτητο σ’ αυτές τις ακραίες συνθήκες να μη σταματούν οι κοινωνικές δράσεις που πριν, κατά τη διάρκεια και τελικά ακόμα και μετά το πέρασμα της πανδημίας, χρήζουν στήριξης. 

Ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το «Χαμόγελο του Παιδιού», ο εθελοντικός, μη κερδοσκοπικός οργανισμός που λειτουργεί στην Ελλάδα, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών και την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων τους.

Και σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, συνεχίζοντας τη σταθερή και μακρόχρονή στήριξη της που ξεκινά από το 2012, η Lidl Eλλάς προσέφερε εν μέσω πανδημίας, τρόφιμα μακράς διάρκειας και είδη πρώτης ανάγκης στα Σπίτια του Οργανισμού,  πανελλαδικά. Συγκεκριμένα, η εταιρία παρέδωσε προϊόντα για την κάλυψη βασικών αναγκών των παιδιών που μεγαλώνουν στα 11 σπίτια του Οργανισμού στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Καβάλα, Κόρινθο, Αίγιο και Κυλλήνη Ηλείας.

Είναι σαφές, ότι η πανδημία του κορονοϊού αποτελεί μία από τις δυσκολότερες προκλήσεις παγκοσμίως και στόχος είναι η άμεση αντιμετώπισή του. 

Ωστόσο, την ώρα που επιστήμονες, ερευνητές, γιατροί και νοσηλευτές δίνουν τη δική τους μάχη, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η εταιρική κοινωνική ευθύνη, η αντίληψη της προσφοράς από την πλευρά των επιχειρήσεων αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για την ανακούφιση από σημαντικές συνέπειες της πανδημίας.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.