Η κυβέρνηση απάλλαξε τους εργολάβους από το ενδεχόμενο προστίμου 1 εκατομμυρίου ευρώ!

Το κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας για «προληπτικούς λόγους» ...«δωράκι» στα συμφέροντα

5244717 1

Πρόστιμο ύψους μέχρι ενός εκατομμυρίου ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης διαχειριστής της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας από το κλείσιμο του δρόμου που αποφασίστηκε από την κυβέρνηση Μητσοτάκης και υλοποιήθηκε με το εντολή του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. 

Σύμφωνα με την κυβέρνηση το κλείσιμο της Εθνικής Οδού έγινε για «προληπτικούς λόγους»!!! Ωστόσο η πραγματικότητα δείχνει ότι οι κυβερνώντες με την απόφαση τους χάρισαν στους εργολάβους 1 εκατομμύριο ευρώ, αφού σύμφωνα με την νομοθεσία έπρεπε οι εργολάβοι να έχουν ανοίξει το δρόμο με δικά τους μέσα σε μια ώρα από την διακοπή που θα γινόταν λόγω των καιρικών συνθηκών.

Η σχετική νομοθετική πρόβλεψη υπάρχει στον νόμο 4663/20 που ψηφίστηκε πριν ακριβώς ένα χρόνο και προβλέπει πρόστιμο υπό προϋποθέσεις και εφόσον η 

κυκλοφορία διακοπεί συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων για πάνω από μία ώρα. 

Ειδικότερα βάσει του άρθρου 65 του νόμου 4363/20 ο ιδιώτης έχει υποχρέωση να κρατά τον δρόμο ανοιχτό ακόμα και σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών. Οι εργολάβοι δηλαδή που θησαυρίζουν από τα διόδια της Εθνικής Οδού έπρεπε να διαθέτουν εκείνο το μηχανισμό, τα μηχανήματα και τους εργαζόμενους ώστε να καθαρίσουν το δρόμο και να εξασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση οδηγών και οχημάτων.

Συγκεκριμένα αναφέρεται: «(…)ή παραλήψεις φορέων λειτουργίας ή/και συντήρησης τμημάτων του βασικού εθνικού δικτύου ή δημόσιων νομικών προσώπων που δεν ανήκουν στην Κεντρική Κυβέρνηση, ή ευθύνες χρηστών της υποδομής, που συνετέλεσαν καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην διακοπή της κυκλοφορίας, επιβάλλεται σε αυτούς με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ή του κατ’ εξουσιοδότηση αυτού αρμοδίου οργάνου διοικητικό πρόστιμο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού (…)».

Το πρόστιμο όμως δεν θα καταβληθεί αφού η προληπτική απόφαση για το κλείσιμο του δρόμου ήταν της κυβέρνησης και του κράτους και έτσι οι ιδιώτες δεν είχαν την υποχρέωση να καθαρίσουν και να ανοίξουν τον εθνικό δρόμο!!!

Η κυβέρνηση  ακύρωσε με έντεχνο τον τρόπο τη νομοθεσία προς όφελος των εργολάβων. 

Ακολουθεί όλο το άρθρο 65 του νόμου 4363/20 με τον τίτλο: «Διακοπή της κυκλοφορίας στο βασικό εθνικό οδικό δίκτυο» στο οποίο σημειώνεται:

Η διακοπή της κυκλοφορίας σε οποιοδήποτε τμήμα του βασικού και του δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 1 παράγραφοι 1 α και β του π.δ. 209/1998, απαγορεύεται.
Κατ’ εξαίρεση, η προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνον σε περιπτώσεις που τούτο προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία ή τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί με φορείς που είναι αρμόδιοι για την λειτουργία ή/και την συντήρηση τμημάτων του Βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου και αποκλειστικά υπό τους εκεί προβλεπόμενους όρους και στην απολύτως αναγκαία έκταση.
Με την εξαίρεση των περιπτώσεων της παραγράφου 2, σε περίπτωση διακοπής της κυκλοφορίας σε οποιοδήποτε τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου της παραγράφου 1 του παρόντος, συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων ή βλάβης στοιχείου της οδικής υποδομής για χρονικό διάστημα άνω της μίας (1) ώρας, επιβάλλονται, στις υπαίτιες υπηρεσίες του δημοσίου ή δημοσίων νομικών προσώπων ή σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και συντήρηση τμημάτων του εν λόγω δικτύου ή/και τους χρήστες της υποδομής, κυρώσεις σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στο παρόν άρθρο, εφόσον ενέργεια ή παράλειψη αυτών συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας.
Εντός τριών (3) ημερών από τη διαπίστωση της διακοπής της κυκλοφορίας κατά τις ανωτέρω παραγράφους, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών συγκροτείται Επιτροπή Διερεύνησης. Αντικείμενο του έργου της Επιτροπής Διερεύνησης αποτελεί η διερεύνηση και εξακρίβωση των αιτίων της διακοπής της κυκλοφορίας στο βασικό εθνικό οδικό δίκτυο, ο επιμερισμός και καταλογισμός τυχόν διαπιστούμενων ευθυνών στους κατά περίπτωση αρμόδιους φορείς λειτουργίας ή/και συντήρησης της υποδομής, στις υπηρεσίες του Δημοσίου ή δημόσιων νομικών προσώπων ή/και τους χρήστες της υποδομής.
Η Επιτροπή Διερεύνησης συγκροτείται από τρία (3) τακτικά μέλη και τρία (3) αναπληρωματικά. Στην επιτροπή μετέχουν:
(α) Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,

(β) ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και

(γ) εκπρόσωπος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ο οποίος ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή του με θητεία δύο (2) ετών με απόφαση του οικείου Υπουργού.

Στην ως άνω απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών δύναται να προβλέπεται η επικούρηση της Επιτροπής Διερεύνησης από εξωτερικούς τεχνικούς συμβούλους ή πραγματογνώμονες.

Πηγή:Imerodromos

Viral αποφοίτηση: «Με Άννα, Καίτη και Χαρούλα ό,τι πτυχίο πήραμε παιδιά» είπε απόφοιτη στην ορκωμοσία της (Video)

apofiti

Viral αποφοίτηση: «Με Άννα, Καίτη και Χαρούλα ό,τι πτυχίο πήραμε παιδιά» είπε απόφοιτη στην ορκωμοσία της (Video)

Σε βίντεο που δημοσίευσε στο TikTok, η νεαρή απόφοιτη από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, απεικονίζεται με το πτυχίο…

Καπραβέλος: Η δήλωση που έπρεπε να ακουστεί – «Έχω όμως ένα παράπονο από τον Καλλιάνο» (video)

InCollage 20240426 174104583

Καπραβέλος: Η δήλωση που έπρεπε να ακουστεί – «Έχω όμως ένα παράπονο από τον Καλλιάνο» (video)

Το παράπονο του προς τον Γιάννη Καλλιάνο εξέφρασε ο συντονιστής διευθυντής Β' ΜΕΘ του Παπανικολάου

Άρειος Πάγος: Απολύθηκαν πέντε δικαστές λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην έκδοση αποφάσεων

δικαστηριο

Άρειος Πάγος: Απολύθηκαν πέντε δικαστές λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην έκδοση αποφάσεων

Δεν απολύθηκε μία δικαστής η οποία είχε μεν καθυστερήσεις λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας, αλλά τις…