Οι ακραίες δηλώσεις πρωθυπουργού και υπουργών της κυβέρνησης, που κατηγορούν τις φοιτητικές καταλήψεις σαν παράνομες και παρομοιάζουν τους φοιτητές με… ληστές μπακάλικων, δείχνουν τον τρόμο της κυβέρνησης απέναντι στο διογκούμενο κίνημα υποστήριξης της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας στα πανεπιστήμια.
Οι ακραία προσβλητικές για τη νέα γενιά όμως δηλώσεις της κυβέρνησης δείχνουν και την αδυναμία της να αντιμετωπίσει με επιχειρήματα τις φοιτητικές κινητοποιήσεις. Οι οποίες υπερασπίζονται το Σύνταγμα και το θεμελιώδες δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης όλων σε δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, που απειλείται από το επικείμενο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ενώ η κυβέρνηση ξεκίνησε την πορεία προς την παραβίαση της συνταγματικής νομιμότητας με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, όπως περί «ελεύθερου» πανεπιστημίου και άλλες αναπόδεικτες σαχλαμάρες, κάτω από το βάρος των αντιδράσεων, επιλέγει τώρα να σκληρύνει τη στάση της και να ποινικοποιήσει τις φοιτητικές και τις πανεπιστημιακές κινητοποιήσεις.
Η αλαζονεία, η επίδειξη δύναμης και η ποινικοποίηση των αγώνων της νέας γενιάς είναι τα τελευταία καταφύγια ενός αυταρχικού καθεστώτος που νομοθετεί για να υπηρετεί όχι το δημόσιο και το κοινωνικό συμφέρον της πλατιάς πλειοψηφίας, αλλά τα οικονομικά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας του πλούτου.
Η προσπάθεια ποινικοποίησης των φοιτητικών καταλήψεων υπόκειται και αυτή στους νόμους της προπαγάνδας. Λέγε – λέγε, κάτι θα μείνει στον τηλεθεατή που βομβαρδίζεται μόνο από τη μια άποψη, την άποψη του καθεστώτος.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέλαβε τη… βρώμικη δουλειά της εμπέδωσης των μεθόδων του κοινωνικού αυτοματισμού. Ανέλαβε να παρομοιάσει τις φοιτητικές καταλήψεις με την αντικοινωνική στάση μειοψηφικών επαγγελματικών ομάδων που εκβιάζουν την οικονομική και κοινωνική ζωή, προκειμένου να προσκομίσουν οι ίδιες συντεχνιακά οφέλη.
Μόνο που το σύνολο του φοιτητικού κινήματος στη χώρα, από τη Θράκη και τη Θεσσαλονίκη, μέχρι τη Θεσσαλία, τα Γιάννενα, το Αιγαίο, την Αθήνα και την Κρήτη, δεν είναι και τόσο μειοψηφικό.
Ούτε βέβαια είναι κίνημα συντεχνιακό, καθώς οι φοιτητές δεν είναι ούτε επαγγελματική ομάδα, ούτε και διεκδικούν οικονομικά αιτήματα για τον εαυτό τους.
Κι ακόμη, οι καταλήψεις των σχολών στα πανεπιστήμια δεν βλάπτουν καμία άλλη κοινωνική, οικονομική ή επαγγελματική ομάδα, πλην των ίδιων των φοιτητών. Που με μεγάλες πλειοψηφίες αποφασίζουν στους συλλόγους τους να μην κάνουν εξετάσεις, ζημιώνοντας οι ίδιοι, προκειμένου να υπερασπιστούν το θεμελιώδες για δημοκρατικό πολίτευμα ισότιμο δικαίωμα όλων στη δημόσια και δωρεάν Παιδεία.
Οι φοιτητές, δηλαδή, δεν αγωνίζονται για τα δικά τους συντεχνιακά αιτήματα, αλλά υπέρ του δικαιώματος του κοινωνικού συνόλου να απολαμβάνει ισότιμη πρόσβαση στη δημόσια και δωρεάν Παιδεία.
Οι φοιτητές όχι μόνο δεν εκβιάζουν άλλες κοινωνικές ομάδες, αλλά αντίθετα, αγωνίζονται ζημιώνοντας οι ίδιοι για τα δικαιώματα των πολλών και αδύναμων, τα οποία τίθενται σε κίνδυνο από τις κυβερνητικές επιλογές υπέρ των λίγων και ισχυρών.
Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι ότι οι φοιτητικές καταλήψεις δεν είναι παράνομες, γιατί προσπαθούν να εμποδίσουν την παραβίαση της συνταγματικής νομιμότητας από πλευράς κυβέρνησης.
Η «παράκαμψη» του άρθρου 16 του Συντάγματος, όπως διπλωματικά αποκαλεί η κυβερνητική προπαγάνδα την εξόφθαλμη καταπάτηση της συνταγματικής νομιμότητας, είναι μια κορυφαία παράνομη πράξη. Που μάλιστα έρχεται από εκείνους που ο ελληνικός λαός όρισε να διαφυλάσσουν τη νομιμότητα.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεπώς, προκειμένου να παραβιάσει το Σύνταγμα και να εκχωρήσει σε ιδιώτες την υποχρέωσή της να παρέχει δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, ευνοώντας σκανδαλωδώς συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα και funds, επιστρατεύει τους εισαγγελείς και χαρακτηρίζει παράνομες τις φοιτητικές καταλήψεις που υπερασπίζονται τη συνταγματική νομιμότητα.
Πρόκειται για κορυφαία για δημοκρατικό κράτος αντιστροφή υποδείγματος, μεγαλύτερη και από εκείνη που μετέτρεψε το σκάνδαλο Novartis σε σκευωρία για να το συγκαλύψει.
Οι ένοχοι για παραβίαση του Συντάγματος γίνονται κατήγοροι και οι υπερασπιστές της συνταγματικής νομιμότητας αποκαλούνται παράνομοι και εξομοιώνονται με… ληστές μπακάλικων.
Και σαν να μην έφτανε η ποινικοποίηση της πανεπιστημιακής ζωής από εκείνους που παραβιάζουν το Σύνταγμα υπέρ οικονομικών συμφερόντων, προχωρούν και σε μια ακόμη παραβίαση της ακαδημαϊκής νομιμότητας.
Δίκην απεργοσπαστικού μηχανισμού απέναντι στις φοιτητικές καταλήψεις και προκειμένου να γίνουν οι εξετάσεις παρά την αντίθετη βούληση της πλειοψηφίας των φοιτητών, επιστρατεύουν τις μεθόδους της τηλεδιάσκεψης. Οι οποίες μέχρι χτες και παρά τον κίνδυνο της πανδημίας, θεωρούνταν από την ίδια κυβέρνηση απαγορευμένες, ως μη διασφαλίζουσες το αδιάβλητο των εξετάσεων.
Εδώ διαπράττουν διπλή παραβίαση των κανόνων. Μια φορά των κανόνων της ηθικής και της δημοκρατίας και μια της ακαδημαϊκής δεοντολογίας και της αξιοκρατίας.
Υποχρεώνουν τους καθηγητές να κάνουν εξετάσεις διαδικτυακά, για να εξυπηρετήσουν τη μειοψηφία των φοιτητών που καταψήφισαν στους συλλόγους τους τις καταλήψεις, τιμωρώντας έτσι την πλειοψηφία που τις υπερψήφισε.
Αυτό το αντιδημοκρατικό παράδειγμα, της τιμωρίας της πλειοψηφίας προς όφελος της μειοψηφίας, θέλουν να δώσουν στην επόμενη γενιά;
Η δεύτερη παραβίαση που διαπράττουν είναι αυτή της ακαδημαϊκής αξιοκρατίας. Δέχονται δηλαδή να διενεργηθούν εξετάσεις με διαβλητό, δηλαδή διάτρητο ακαδημαϊκά τρόπο, με μεθόδους που οι ειδικοί στο αντικείμενο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εποχή του Chat GPT γνωμοδοτούν ότι δεν παρέχουν εγγυήσεις αδιάβλητου, προκειμένου να επιβάλουν την παραβίαση της συνταγματικής νομιμότητας.
Μόνος τρόπος να λυθεί ο Γόρδιος δεσμός των καταλήψεων στα πανεπιστήμια και να προχωρήσουμε στην εξεταστική είναι η κυβέρνηση να εγκαταλείψει την προσπάθεια παραβίασης του άρθρου 16 Συντάγματος.
Αντ’ αυτής, να χρηματοδοτήσει άμεσα τα πανεπιστήμια στο ύψος του μέσου ευρωπαϊκού όρου, ώστε να πάψουμε να είμαστε η τελευταία χώρα στην Ευρώπη ως προς τη δημόσια χρηματοδότηση, τη στελέχωση, τις υποδομές και τον εξοπλισμό τους.
Αυτή δεν είναι μόνο η οδός για να βγουν τα πανεπιστήμια από το σημερινό αδιέξοδο. Είναι και ο μόνος τρόπος για να επιτύχει η χώρα τους μεγάλους στόχους της ανάπτυξης και της κοινωνικής ευημερίας.
Γιατί πουθενά στον κόσμο η ανάπτυξη και η ευημερία δεν επιτεύχθηκαν χωρίς ισχυρή δημόσια εκπαίδευση.
Πηγή: TVXS
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr