Δείτε τους όρους παραχώρησης του ΟΛΠ

Ο ιστότοπος ThePressProject δημοσιεύει το περιεχόμενο του απόρρητου, όπως γράφει, τελικού σχεδίου για τη σύμβαση παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Παραθέτουμε το δημοσίευμα:

cover
NewsRoom 17/12/2015 | 14:43

Ο ιστότοπος ThePressProject δημοσιεύει το περιεχόμενο του απόρρητου, όπως γράφει, τελικού σχεδίου για τη σύμβαση παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Παραθέτουμε το δημοσίευμα:

Το ThePressProject δημοσιεύει το απόρρητο τελικό σχέδιο για τη σύμβαση παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, όπως καταρτίστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ και κοινοποιήθηκε στα ανώτερα κυβερνητικά κλιμάκια. Ανάμεσα στις 82 σελίδες της σύμβασης που θα υπογράψει το ελληνικό Δημόσιο με τον νέο ιδιοκτήτη του ΟΛΠ περιλαμβάνονται τα μέχρι στιγμής οικονομικά στοιχεία, οι υποχρεώσεις κάθε πλευράς, πιθανές έμμεσες κρατικές ενισχύσεις αλλά και πρωτόγνωρες διατάξεις αποικιοκρατικού χαρακτήρα. Κι όλα αυτά όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κρίνει ως παράνομες συγκεκριμένες φοροαπαλλαγές που προσέφερε η Ελλάδα στην Cosco, ωστόσο το κράτος αντί να υπακούσει, αντιδρά ή αδιαφορεί...

του Θάνου Καμήλαλη

Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση να σημειώσουμε ότι βάσει του άρθρου 4 του πολυνομοσχεδίου με το δεύτερο πακέτο προαπαιτουμένων που αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή, η κυβέρνηση δεν θα είναι πλέον υποχρεωμένη να δημοσιεύει ηλεκτρονικά τέτοιες συμβάσεις. Μάλιστα το άρθρο έχει αναδρομική ισχύ από 8 Αυγούστου, κάτι που σημαίνει ότι περιλαμβάνει και την ανάλογη σύμβαση των 14 αεροδρομίων. Το χτύπημα για την διαφάνεια της δημόσιας διακυβέρνησης είναι τεράστιο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Γενικά στοιχεία

Σύμφωνα με το τελικό προσχέδιο (Final Draft) της σύμβασης του ΟΛΠ (σελ 41 παρ. 15.1) το ελληνικό Δημόσιο θα λαμβάνει ως τέλος παραχώρησης κάθε χρόνο το 3,5% των συνολικών εσόδων του λιμανιού, ωστόσο διασφαλίζεται ότι το ποσό αυτό δεν θα είναι μικρότερο από 3,5 εκατ. ευρώ. To ποσό αυτό παγιώνεται για τα 18 πρώτα χρόνια της παραχώρησης. Όπως έχει γίνει γνωστό το ελληνικό κράτος παραχωρεί το 51% του λιμανιού σε ιδιώτη, με την προοπτική να ανέβει το ποσοστό στο 67% μετά την πρώτη πενταετία. Καταληκτική ημερομηνία προσφορών είναι η 21 Δεκεμβρίου, ενώ ενδιαφέρον έχουν εκφράσει η κινεζική Cosco, η δανική APM Terminals (Maersk) και η ICTS από τις Φιλιππίνες. Έχουμε δηλαδή μόλις 6 μέρες μπροστά μας μέχρι την ιδιωτικοποίηση.

Δημιουργώντας μία αποικία

Για σήμερα το ThePressProject είχε προγραμματίσει μια συζήτηση για την TTIP, την εμπορική διατλαντική συμφωνία, η οποία αναβλήθηκε εξαιτίας της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου για τις 13 Ιανουαρίου. Όσοι έχουν παρακολουθήσει τις διαρροές από το Wikileaks ξέρουν ήδη ότι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα σημεία της συμφωνίας έχει να κάνει με την δυνατότητα που θα έχουν οι πολυεθνικές να επεμβαίνουν ακόμα και στη νομοθεσία των κρατών που δραστηριοποιούνται προκειμένου να διασφαλίζουν τα συμφέροντά τους. Στην προκειμένη περίπτωση όμως δεν χρειάζεται να περιμένουμε τις μυστικές διαπραγματεύσεις αφού, με αρωγό τους εκπροσώπους του κουαρτέτου, έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά...

Έτσι η διάταξη που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι αυτή που δίνει τη δυνατότητα στην ιδιοκτήτρια του ΟΛΠ να δημιουργήσει ουσιαστικά ένα μικρό «κράτος εν κράτει», αφού θα έχει λόγο...

Διαβάστε τη συνέχεια από την πρωτότυπη δημοσίευση στο thepressproject.gr

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.