Η γυναίκα στην πολύβουη Καμπούλ, λίγες ώρες μετά την απόσυρση των διεθνών στρατευμάτων και την ανάληψη της εξουσίας από τους Ταλιμπάν, είναι το σενάριο της ταινίας που διεκδικεί ένα από τα κορυφαία Βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Η ταινία μικρού μήκους «Yellow» με Διευθυντή Φωτογραφίας και Συμπαραγωγό τον Γιάννη Μανωλόπουλο, είναι υποψήφια για το βραβείο στην κατηγορία Καλύτερη Βρετανική Ταινία Μικρού Μήκους. Η 77η τελετή των Βραβείων BAFTA θα πραγματοποιηθεί στις 18 Φεβρουαρίου με παρουσιαστή τον Ντέιβιντ Τένναντ (David Tennant).
Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιάννης Μανωλόπουλος «συστήνει» την ταινία που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Elham Ehsas και πρωταγωνίστησε μαζί με την Afsaneh Dehrouyeh.
«Την περίοδο που έγραψε το σενάριο ο Elham, μόλις είχαν επιστρέψει οι Ταλιμπάν στην εξουσία. Επανέφεραν μία σειρά από απαγορεύσεις που περιορίζουν δραστικά τα δικαιώματα των γυναικών, αποκλείοντας τες από την δημόσια ζωή, τα σχολεία, την εργασία και περιορίζοντας σημαντικά την ελευθερία μετακίνησής τους, η οποία γίνεται μόνο φορώντας το τσανταρί. Θέλοντας να μεταφέρει αυτή την εικόνα ο Elham έγραψε αυτό το μικρό σενάριο με ένα πολύ δυνατό διάλογο, αποτυπώνοντας την καθημερινή πάλη που άρχισαν να βιώνουν οι γυναίκες στο Αφγανιστάν. Μιλάμε για μία γενιά γυναικών που μεγάλωσε σε μία μεγάλη χώρα χωρίς περιορισμούς και ξαφνικά βρέθηκαν αντιμέτωπες με αυτή τη νέα πραγματικότητα που τους στερεί πλήρως την ελευθερία. Σκοπός της ταινίας έτσι όπως πολύ όμορφα το φαντάστηκε και μου έστειλε το πρώτο σενάριο ήταν να περιγράψει την εσωτερική διεργασία και μία μικρή στιγμή όταν μία γυναίκα πάει να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα αυτού του πράγματος. Με συγκίνησε πολύ το σενάριο όταν το διάβασα. Προσπαθήσαμε μέσα στο λίγο χρόνο και αυτό ήταν το δικό μου κομμάτι να πούμε την ιστορία με εικόνες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση “καδράραμε” έτσι ώστε τα τσανταρί που είναι πάντα πάνω στον τοίχο, να είναι επιβλητικά σε όλες τις σκηνές και πάνω από το κεφάλι της πρωταγωνίστριας σαν να την καταπιέζουν», δήλωσε ο Έλληνας κινηματογραφιστής. «Χωρίς καμία οικονομική βοήθεια και θέλοντας να γίνει γρήγορα λόγω προβολής του θέματος αναπτύξαμε το σενάριο και ξεκινήσαμε χρησιμοποιώντας τον δικό μου εξοπλισμό. Βρήκαμε ένα μαγαζί με υφάσματα στο Ντάλστον του Ανατολικού Λονδίνου ενώ ο Elham είχε έναν φίλο σκηνοθέτη που έκανε γυρίσματα για ένα ντοκιμαντέρ εκείνη την εποχή στην Καμπούλ. Οπότε τράβηξε τα πρώτα τρία πλάνα της ταινίας στην αγορά και εμείς συνεχίσαμε “γεφυρώνοντας την” με το τέταρτο πλάνο που είναι γυρισμένο στο Ντάλστον με συμμετοχή συγγενών και φίλων του Elham», πρόσθεσε ο κ. Μανωλόπουλος.