Newsroom

Newsroom

CONTROL CENTER: Η επιστημονική φαντασία ως όργανο τροποποίησης της συνείδησης

Αυτό το «Κέντρο Ελέγχου» δεν μοιάζει με άλλο. Μια περφόρμανς ζωντανού κινηματογράφου επιστημονικής φαντασίας, μια μοναδική, διήμερη οπτικοακουστική παράσταση, με τέσσερα πρωτότυπα έργα από τους καλλιτέχνες Στάθη Τσεμπερλίδη, Πάνο Αλεξιάδη και Στάθη Χρυσίδη.

5a280cbe1dc5244c128b4644

Βασισμένοι στις τεχνικές του Ζωντανού Κινηματογράφου, με επιρροές τα ευρωπαϊκά κόμικς των δεκαετιών του 1970 και 1980 (Moebius, Philippe Druillet, Caza), η ρωσική πρωτοπορία του κινουμένου σχεδίου (Anatoliy Petrov, Vladimir Tarasov), η λογοτεχνία της ουτοπίας και τα έργα επιστημονικής φαντασίας των Philip K. Dick (VALIS, A Scanner Darkly) και Stanislaw Lem (Cyberiad, Solaris), οι καλλιτέχνες Στάθης Τσεμπερλίδης, Πάνος Αλεξιάδης και Στάθης Χρυσίδης δημιουργούν για τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο IFAC Athina ένα Κέντρο Ελέγχου στις 15 και 16 Δεκεμβρίου, μέσα από το οποίο συνθέτουν μια μοναδική, διήμερη οπτικοακουστική περφόρμανς, που αποτελείται από τέσσερα πρωτότυπα έργα, στο πλαίσιο της έκθεσης Science Fiction: Ταξίδι στο Άγνωστο (διάρκεια έκθεσης έως 14 Ιανουαρίου 2018).

Ο Ζωντανός Κινηματογράφος είναι μια σχετικά πρόσφατη τεχνική, που έγινε εφικτή χάρη στις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Οι αναφορές του ξεκινούν από τον φουτουρισμό, το Bauhaus και το De Stijl και φτάνουν έως το Fluxus, τη Musique concrète, αλλά και τη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική. Συνδυάζοντας τις τεχνικές παραγωγής εικόνας του κινηματογράφου, που λαμβάνουν χώρα απόντος του θεατή, με τις τεχνικές τηλεοπτικής αναμετάδοσης που συμβαίνουν ενώπιον του θεατή, έχουμε ως αποτέλεσμα μια κινηματογραφική αφήγηση σε πραγματικό χρόνο. Καθώς ο θεατής εισάγεται στο κέντρο ελέγχου της παράστασης, δεν του αποκαλύπτεται μόνο το τέχνασμα του αφηγηματικού μηχανισμού, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας του.

Για την παράσταση Κέντρο Ελέγχου, οι τρεις περφόρμερ συνδυάζουν πανοραμικές προβολές UltraHD, μικροκάμερες υψηλής ανάλυσης 4K, αρχιτεκτονικές μακέτες, video projection mapping, προγραμματισμό game-engine, αναλογικά συνθεσάιζερ και τετραφωνικό surround ήχο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Θα παρουσιαστούν οι εξής τέσσερις θεματικές ενότητες:

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου | 21:00-22:00

Έσχατον – Μια αναζήτηση στα όρια του χώρου και του χρόνου

Πρισματικός Άνθρωπος – Κυβερνοπάνκ βιοτεχνολογία και συλλογική νοημοσύνη

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου | 21:00-22:00

ΜΟΑ192Β – Διαστασιακές μεταβάσεις της συνείδησης σε έναν έρημο πλανήτη

Άγνωστο Φως – Η Τεχνητή Νοημοσύνη ανακαλύπτει την Τεχνητή Πίστη

Συντελεστές:

Στάθης Χρυσίδης: Καλλιτεχνική δημιουργία & οπτικοακουστικός προγραμματισμός

Στάθης Τσεμπερλίδης: Καλλιτεχνική δημιουργία

Πάνος Αλεξιάδης: Καλλιτεχνική δημιουργία & modular synthesizers

Λαέρτης Λιάγκος: Τεχνική υποστήριξη

Οργάνωση: Πάσκουα Βοργιά

Οργάνωση: Πάσκουα ΒοργιάΟργάνωση: Πάσκουα ΒοργιάΟργάνωση: Πάσκουα Βοργιά

Με την υποστήριξη του International Fine Arts Consortium Athina

Πληροφορίες

CONTROL CENTER

15 & 16 Δεκέμβριου 2017 | 21:00

IFAC Athina (Γαλαξία 11, Νέος Κόσμος -πίσω από το κτίριο της Στέγης)

Η είσοδος είναι δωρεάν και λόγω περιορισμένης χωρητικότητας (50 άτομα) θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά 1 ώρα πριν την έναρξη στον χώρο της εκδήλωσης.

Viral αποφοίτηση: «Με Άννα, Καίτη και Χαρούλα ό,τι πτυχίο πήραμε παιδιά» είπε απόφοιτη στην ορκωμοσία της (Video)

apofiti

Viral αποφοίτηση: «Με Άννα, Καίτη και Χαρούλα ό,τι πτυχίο πήραμε παιδιά» είπε απόφοιτη στην ορκωμοσία της (Video)

Σε βίντεο που δημοσίευσε στο TikTok, η νεαρή απόφοιτη από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, απεικονίζεται με το πτυχίο…

Καπραβέλος: Η δήλωση που έπρεπε να ακουστεί – «Έχω όμως ένα παράπονο από τον Καλλιάνο» (video)

InCollage 20240426 174104583

Καπραβέλος: Η δήλωση που έπρεπε να ακουστεί – «Έχω όμως ένα παράπονο από τον Καλλιάνο» (video)

Το παράπονο του προς τον Γιάννη Καλλιάνο εξέφρασε ο συντονιστής διευθυντής Β' ΜΕΘ του Παπανικολάου

Άρειος Πάγος: Απολύθηκαν πέντε δικαστές λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην έκδοση αποφάσεων

δικαστηριο

Άρειος Πάγος: Απολύθηκαν πέντε δικαστές λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην έκδοση αποφάσεων

Δεν απολύθηκε μία δικαστής η οποία είχε μεν καθυστερήσεις λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας, αλλά τις…