Newsroom

Newsroom

Ξεπαγώνουν με χρήμα των φορολογουμένων οι… ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι

Έτοιμος να προχωρήσει στην υλοποίηση των συμβάσεων παραχώρησης για τους αυτοκινητοδρόμους που θα υλοποιηθούν κατά κύριο λόγο με χρήματα του…

diodia 2

Έτοιμος να προχωρήσει στην υλοποίηση των συμβάσεων παραχώρησης για τους αυτοκινητοδρόμους που θα υλοποιηθούν κατά κύριο λόγο με χρήματα του δημοσίου ενώ τα έσοδα θα εισπράττονται απο τους εργολάβους και τις τράπεζες, δηλώνει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοίδης που συναντήθηκε την Τρίτη με τον αρμόδιο κοινοτικό επίτροπο Ολι Ρεν.

Οι οδικοί άξονες που ξεκίνησαν το 2008 με προϋπόθεση οτι θα γίνουν κατά κύριο λόγο με τραπεζικό δανεισμό των ιδιωτών εργολάβων και χωρίς εγγύηση του δημοσίου το οποίο θα συμμετείχε με ένα ποσοστό περίπου 20-25% και θα εισέπραττε μέρος των διοδίων, τελικώς μετά την φυγή μέρους των τραπεζών, αποφασίστηκε οτι θα γίνουν με τρόπο που εξυπηρετεί πλήρως τους επιχειρηματίες άλλα επιβαρύνει τόσο τους χρήστες άλλα και τον κάθε έλληνα φορολογούμενο.

Σύμφωνα με το νέο χρηματοδοτικό μοντέλο, το κόστος υλοποίησης των έργων θα καλυφθεί κατά 60% απο το δημόσιο, μέσω του ΕΣΠΑ αλλα και τους έλληνες πολίτες που θα τους χρησιμοποιούν και θα πληρώνουν τα τσουχτερά διόδια, απο τα οποία όμως, το δημόσιο παρά το γεγονός οτι ειναι ο βασικός χρηματοδότης, θα έχει τρίτη σειρά προτεραιότητας στην είσπραξη, μετά τους εργολάβους και τις τράπεζες. Οι εργολάβοι βάζουν το 10% του κόστους απο ιδία κεφάλαια (τα έχουν ήδη επενδύσει) και οι τράπεζες 30% ως δάνεια προς τους ιδιώτες που δίνονται όμως με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Σε κάθε περίπτωση το δημόσιο και οι έλληνες φορολογούμενοι ειναι χαμένοι. Τα έργα ειναι παγωμένα απο την αρχή της κρίσης αφού οι τράπεζες αρνούνταν να εκταμιεύσουν χρήματα για τα οποία είχαν δεσμευτεί. Στη συνέχεια το ελληνικό κράτος αναγκάστηκε να δώσει ως αποζημιώσεις, χρήματα ελλήνων φορολογουμένων απο το ΕΣΠΑ ή απο δάνειο του ελληνικού δημοσίου απο την ΕΤΕπ. Συνολικά, οι αποζημιώσεις έφτασαν το 1,5 δισ. ευρώ. Μάλιστα το δημόσιο έχει δεσμευτεί οτι σε περίπτωση που θα υπάρξει μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, τη ζημιά θα την επιβαρυνθούν και πάλι οι έλληνες φορολογούμενοι.

Υπό αυτό το πλαίσιο, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ετοιμάζεται να καταθέσει στην Βουλή τις νέες συμβάσεις παραχώρησης για να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα που σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα προσφέρουν 20.000 νέες θέσεις εργασίας. Το ερώτημα που προκύπτει είναι κάτω απο πιο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς θα δημιουργηθούν αυτές οι θέσεις.

Το μόνο καλό της υπόθεσης ειναι οτι εκτός νέου απροόπτου, η Αθήνα με την Πάτρα θα συνδεθούν μέσα στα επόμενα χρόνια με έναν σύγχρονο, άλλα και ακριβό, αυτοκινητόδρομο ενώ θα ολοκληρωθεί και ο άξονας απο το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα εκτός ένα σημείο, στο πέρασμα της Κλόκοβας για το οποίο υπάρχει εμπλοκή απο το ΣτΕ. Επίσης, θα γίνει το τμήμα απο τα Τρίκαλα έως την Ξυνιάδα Δομοκού άλλα απο εκεί έως την Λαμία και τον άξονα ΠΑΘΕ οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν τον παλιό δρόμο, καθώς αποφασίστηκε οτι αυτό το δύσκολο κομμάτι θα γίνει στο μέλλον (;) ως αμιγώς δημόσιο έργο. 

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

port223 scaled 1

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

Πώς ανακαλύφθηκε η διάρρηξη