Ανακτήθηκε το «μαύρο κουτί» του πλοίου «Ντάλι» που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη.
Η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών Τζένιφερ Χόμεντι είπε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ότι το μαύρο κουτί θα βοηθήσει τους ερευνητές να δημιουργήσουν ένα χρονοδιάγραμμα των γεγονότων που θα περιγράφουν τι πήγε στραβά όταν το φορτηγό πλοίο Νταλι συνετρίβη στη γέφυρα.
«Το έχουμε στείλει στο εργαστήριό μας και ελπίζουμε να μπορέσουμε να μοιραστούμε ένα χρονοδιάγραμμα των γεγονότων που συνέβησαν με βάση αυτά τα δεδομένα και να είμαστε σε θέση να παρέχουμε κάποιο είδος συγκεκριμένης πληροφορίας σχετικά με το εάν υπήρξε διακοπή ρεύματος ή όχι αργότερα σήμερα. », είπε η Homeday στο WGAL.
Το βίντεο από τις κάμερες στο λιμάνι δείχνει ότι όλα τα φώτα στο Dali έσβησαν δύο φορές πριν από τη πρόσκρουση και ότι το τεράστιο πλοίο είχε κάτι που φαινόταν σαν απώλεια ελέγχου στο πηδάλιο.
Ο πιλότος του λιμανιού, που οδηγούσε το πλοίο στα ανοιχτά, και ένας βοηθός του ανέφεραν και αυτοί προβλήματα ισχύος και απώλεια πρόωσης πριν από τη σύγκρουση, σύμφωνα με την έκθεση ενημέρωσης της ακτοφυλακής.
Μια προκαταρκτική έκθεση για το δυστύχημα αναμένεται να δημοσιευτεί μέσα σε 2-4 εβδομάδες, αλλά η τελική έκθεση θα χρειαστεί έως και δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί, είπε η επικεφαλής του NTSB, του ομοσπονδιακού οργάνου για την ασφάλεια των μεταφορών.
Αγώνας για να απομακρυνθεί το πλοίο
Παράλληλα, ομάδες ειδικών επεξεργάζονται σχέδιο για την απομάκρυνση του πλοίου από τα συντρίμμια.
Η Ακτοφυλακή θα συνεργαστεί με το Σώμα Μηχανικών του Στρατού για να απομακρύνει τα τμήματα της γέφυρας που βρίσκονται στην πλώρη του πλοίου.
Στη συνέχεια, θα εργαστούν για να επαναφέρουν το πλοίο στην επιφάνεια. Αυτή τη στιγμή το μπροστινό μέρος του πλοίου κάθεται στον πυθμένα του ποταμού Πατάπσκο λόγω του βάρους των συντριμμιών. Το πρώτο βήμα θα είναι να χρησιμοποιηθούν τηλεκατευθυνόμενα οχήματα και δύτες για να ερευνήσουν τι συμβαίνει κάτω από την επιφάνεια.
Ωστόσο, αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο έργο γιατί η μετακίνηση ενός κομματιού μπορεί να μετακινήσει πολλά περισσότερα ενώ οι δύτες έχουν μικρή ορατότητα στον πυθμένα.
Δεκάδες εμπορευματοκιβώτια με επικίνδυνα υλικά είναι ανάμεσα στα 4.700 που παραμένουν στο πλοίο που προσέκρουσε στη γέφυρα Francis Scott Key, ανέφερε την Τετάρτη η αμερικανική ακτοφυλακή.
Υπολογίζεται ότι πρόκειται για 56 κοντέινερ με επικίνδυνα υλικά, τα οποία δεν αποτελούν απειλή για το κοινό γιατί βρίσκονταν σε σημείο του πλοίου που δεν επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό.
Άλλα δύο εμπορευματοκιβώτια έχουν πέσει στη θάλασσα, αλλά δεν περιέχουν επικίνδυνα υλικά.