Newsroom

Newsroom

Στις 5.000 ευρώ η άδεια ταξί

Ομόφωνη η έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο. και φυσικά πρόσωπα θα μπορούν να πάρουν άδεια και δίνεται δικαίωμα να αποκτήσουν…

Ομόφωνη η έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο. και φυσικά πρόσωπα θα μπορούν να πάρουν άδεια και δίνεται δικαίωμα να αποκτήσουν δωρεάν άδεια τα παιδιά των αυτοκινητιστών. Περιορίζεται κατά 1,5 χρόνο η μεταβατική περίοδος
Δραστική μείωση του παραβόλου έκδοσης νέων αδειών ταξί στα 5.000 ευρώ, δυνατότητα έκδοσης άδειας και σε φυσικά πρόσωπα και δικαίωμα απόκτησης δωρεάν άδειας για τα παιδιά των εν ενεργεία αυτοκινητιστών που θέλουν να ασχοληθούν με το επάγγελμα είναι ορισμένες από τις αλλαγές στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των κλάδων των ταξί και των φορτηγών-βυτιοφόρων Δ.Χ.
Τις αλλαγές στο νομοσχέδιο, το οποίο είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων τόσο από τους ιδιοκτήτες ταξί όσο και στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ, παρουσίασε χθες ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης στο υπουργικό συμβούλιο λαμβάνοντας ομόφωνη έγκριση. Με την ψήφιση του νομοσχεδίου μάλιστα, τα κόμιστρα των ταξί θα μειωθούν κατά 20% με υπουργική απόφαση. Παράλληλα, με το ίδιο νομοσχέδιο περιορίζεται κατά 1,5 χρόνο η μεταβατική περίοδος για το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα και έτσι η αγορά φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. απελευθερώνεται πλήρως από την 1η Ιανουαρίου του 2012.
Αναλυτικά οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι:
Η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών ταξί, φορτηγού ή βυτιοφόρου και σε φυσικά πρόσωπα.
Η κατακόρυφη πτώση του παραβόλου για την έκδοση νέας άδειας, το οποίο θα καθοριστεί έως τα 5.000 ευρώ για συμβατικά ή προμισθωμένα ταξί, φορτηγά και βυτιοφόρα και 2.000 ευρώ για τα μοτο-ταξί. (Στο προσχέδιο κυμαινόταν 15.000-40.000 ευρώ).
Η δυνατότητα στα παιδιά αυτοκινητιστών που ήταν εν ενεργεία στις 2 Ιουλίου 2011 να μπορούν να αποκτήσουν αδαπάνως άδεια ταξί στην περίπτωση που θέλουν να ασκήσουν το επάγγελμα. Πιθανότατα το ίδιο θα ισχύσει και στα φορτηγά.
Ο αριθμός των νέων αδειών το πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του νόμου θα αντιστοιχεί στο 30% των υφισταμένων, οι οποίες σήμερα είναι 28.500. Για το διάστημα αυτό, ο μέγιστος αριθμός που θα μπορεί να εκδοθεί θα είναι 8.000- 10.000 πανελλαδικά. Προτεραιότητα θα δοθεί στους μακροχρόνια ανέργους, οι οποίοι δεν επιδοτούνται πλέον και έχουν εισόδημα έως 8.000 ευρώ. Η ρύθμιση αυτή ωστόσο τελεί υπό την αίρεση της τρόικας καθώς, αν θεωρηθεί μη συμβατή, θα αφαιρεθεί, σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση.
Φυσικά πρόσωπα
Τα φυσικά πρόσωπα θα έχουν δικαίωμα απόκτησης μιας άδειας ενώ οι εταιρείες έως δέκα. Για κάθε εταιρεία, η οποία θα ζητήσει πρόσθετες άδειες, θα πρέπει να προηγηθεί σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Το φορολογικό καθεστώς θα ρυθμιστεί στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, ενώ ισχύουν τα φορολογικά κίνητρα για την ανανέωση οχήματος και την απόσβεση όσων αγόρασαν άδεια την τελευταία δεκαετία.
Ο έλεγχος του ρυθμού έκδοσης ανατίθεται σε Επιστημονική Επιτροπή, η οποία θα συναποτελείται από το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και το Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Τα φορτηγά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: κοινού και ειδικού φόρτου (φορτηγά και βυτία), ενώ δίνεται η δυνατότητα μετατροπής της άδειας από τον έναν τύπο στον άλλον.
ΣΑΤΑ
Απαντούν με απεργία
Με την εξαγγελία 24ωρης απεργίας αύριο, την οποία αποφάσισαν λίγες ώρες μετά την έγκριση του νομοσχεδίου απάντησαν οι αυτοκινητιστές. Οι ίδιοι μάλιστα δεν αποκλείουν τη συνέχιση των κινητοποιήσεων. Αύριο στις 10.00 θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στον ΣΑΤΑ και πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών. Οι εκπρόσωποι του κλάδου διαφωνούν κάθετα με πολλές από τις διατάξεις του νόμου, ενώ μεγάλα “αγκάθια” θεωρούν τη δραματική μείωση του παραβόλου για την έκδοση νέας άδειας στα 5.000 ευρώ όσο και το γεγονός ότι το δικαίωμα απόκτησης άδειας από τα παιδιά τους περιορίζεται μόνο σε όσα θέλουν να ασχοληθούν με το επάγγελμα.
Μ. Λιλιοπούλου
http://www.ethnos.gr