Ποιος
όμως είναι ο άνθρωπος πίσω από την
οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό;
Η
“Αγία Ζώνη Ναυτιλιακή Εταιρεία” ανήκει
σε μία άλλη ναυτιλιακή, την FOS
Petroleum
της οικογένειας Κουντούρη, με έδρα στο Πέραμα. Όπως
διαπιστώνουμε από τον ισολογισμό της
για το 2014, με υπογραφή 30ής Απριλίου 2015,
πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του
ΔΣ της FOS
Petroleum είναι
ο Θεόδωρος Κουντούρης, και αντιπρόεδρος
του ΔΣ ο Φίλιππος Κουντούρης.
Εξάλλου, στην ιστοσελίδα της εταιρείας μαθαίνουμε πως ένα ακόμα μέλος της οικογένειας, η Ευαγγελία Κουντούρη, είναι στο διοικητικό συμβούλιο της FOS Petroleum. Επίσης, ο Βασίλης Σταύρου αναγράφεται ως General Director of Maritime Section & Shipping Agency Office.
Σύμφωνα με το “βιογραφικό” της εταιρείας, που επίσης βρίσκουμε στην ιστοσελίδα της, η FOS Petroleum “είναι μια ελληνική ανώνυμη εταιρεία που δραστηριοποιείται στην επιχείρηση ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων. Ενεργούμε ως o φυσικός προμηθευτής καυσίμων πλοίων και σε πλήρη συντονισμό με τις τρεις πλοιοκτήτριες εταιρίες υπό την επωνυμία «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ», αποτελούμε ένα ολοκληρωμένο πάροχο ποιοτικών υπηρεσιών που καλύπτει όλες τις ανάγκες των πελατών μας. Η πλούσια εμπειρία μας ξεκινά από το 1990, όταν μέσω των πλοιοκτητριών εταιρειών μας, ενεργούσαμε ως μεταφορείς για την προμήθεια ναυτιλιακών καυσίμων και εξυπηρετούσαμε κυρίως τη δυτική ακτή της Αττικής και την Κρήτη”.
Επίσης, μαθαίνουμε πως το λογότυπο της εταιρείας είναι “ΠΟΙΟΤΗΤΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΑ – ΕΥΘΥΝΗ”…
Στο παρακάτω βίντεο του 2012 μπορείτε να δείτε τον επικεφαλής της FOS Petroleum, Θεόδωρο Κουντούρη, που τύγχανε τότε και πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας του Περαμαϊκού, να δίνει συγχαρητήρια μετά από μία νίκη επί του Άρη Αμφιάλης:
Καταγγελία – βόμβα από την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού
Σε μια καταγγελία που έχει ήδη προκαλέσει έντονο θόρυβο προχώρησε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού σχετικά με τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» που σκόρπισε περισσότερους από 2.500 τόνους πετρελαιοειδών στον Σαρωνικό.
Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972, και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας «ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!».
Η ΠΕΝΕΝ θεωρεί ύποπτη τη βιασύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας να διαβεβαιώσει ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου ήταν εντάξει:
«Η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!».
Εξάλλου, από τα 11 άτομα πλήρωμα που προβλέπονταν στο πλοίο τη στιγμή της βύθισης βρίσκονταν μόνο 2:
«Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!»
«Οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος», καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ.
Τι υποστηρίζει ο Θ. Κουντούρης
Ο Θεόδωρος Κουντούρης, μιλώντας στο Live News και τον Νίκο Ευαγγελάτο, στο κανάλι “Εψιλον”, δήλωσε πως για την πετρελαιοκηλίδα φταίει το Blue Star Patmos, το οποίο είχε προσαράξει ανοιχτά της Ίου, και την Παρασκευή ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του περάματος για επισκευές.
«Όχι, το καύσιμο αν είχε φύγει, θα είχε πλημμυρίσει όλη η Ελλάδα. Έχει γίνει πάρα πολλή μεγάλη ζημιά, λυπούμαστε γι’ αυτό που έχει γίνει. Από την πρώτη στιγμή δεν σηκώσαμε τα χέρια ψηλά. Αναθέσαμε στα δυο μεγαλύτερα συνεργεία της Ελλάδας να κάνουν αυτή τη δουλειά, που είναι για τις απορρυπάνσεις».
Ο ίδιος, πάντως, διαψεύδει πως οι εικόνες με το απέραντο «μαύρο» στην Πειραϊκή και την Γλυφάδα οφείλονται στο «Αγ. Ζώνη»! Συγκεκριμένα τονίζει: «Δεν μπορεί τώρα το πετρέλαιο που έχει πάει Σαλαμίνα να φύγει να πάει Πειραϊκή μετά. Το πλοίο είναι στεγανοποιημένο από χθες το μεσημέρι. Την Παρασκευή ήρθε άλλο πλοίο που είχε πάθει ρήγμα και ήρθε στο Πέραμα. Ήδη έγινε ρύπανση στο λιμάνι του Περάματος από το συγκεκριμένο πλοίο. Τώρα έχουν… φορτώσει όλη τη ρύπανση σε μας. Το «Blue Star Πάτμος», πέρασε ρυμουλκούμενο, το οποίο ήρθε στο Πέραμα για επισκευές. Είχε διαρροή κατά την διάρκεια της μεθόρμισής του από το νησί (σ.σ. εννοεί την Ίο) εδώ».
«Το δικό σας δηλαδή δεν το παρέσυρε ο αέρας;», ερωτάται στην συνέχεια. Για να απαντήσει: «Όταν αλλάζει ο καιρός… Εδώ στο λιμάνι του Πειραιά γίνονται. Υπάρχουν και άλλα πλοία που έχουν υποστεί κάποιες ζημιές και μπορεί κάποια κομμάτια ρυπάνσεως να είναι και από άλλα πλοία, δεν είναι ότι όλα είναι δικά μας. Δεν βρήκαμε τώρα έναν και τα φορτώνουμε όλα…«.