Λίγες μέρες πριν συμπληρωθεί ένα έτος από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, ένα περιστατικό από την Αλεξάνδρεια Ημαθίας θέτει νέα ερωτήματα γύρω από την ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σε βίντεο ενός οδηγού στην περιοχή που δημοσιεύει το alexandreia-gidas, φαίνονται οδηγοί να περιμένουν τρένο σε φυλασσόμενη διάβαση με τις μπάρες να έχουν κατέβει.
Ωστόσο το τρένο δεν φαίνεται να περνάει και οι μπάρες σηκώνονται. Και ενώ οι οδηγοί είναι έτοιμοι να περάσουν ο άνδρας που τραβάει και βίντεο με το κινητό του έτρεξε ενστικτωδώς να ειδοποιήσει τους οδηγούς να μην ξεκινήσουν. «Σταμάτα ρε σταμάτα. Κάνε λίγο πίσω, λίγο πίσω. Οι μπάρες ανοιχτές κανονικά και το τρένο κάνει διέλευση» ακούγεται να λέει οδηγός σε άλλους οδηγούς.
Τελικά φαίνεται το τρένο να περνά λίγα δευτερόλεπτα αργότερα.
Τι αναφέρουν πηγές του ΟΣΕ για το περιστατικό
Πηγές του ΟΣΕ ανέφεραν στο MEGA ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν εφαρμόστηκε ο κανονισμός. «Παρακολουθώντας το βίντεο διαπιστώθηκε από τον ΟΣΕ κανονιστική παρατυπία σχετικά με τον συντονισμό λειτουργίας του εν λόγω Αυτόματου Συστήματος Ισόπεδης Διάβασης και της αμαξοστοιχίας. Δηλαδή ενώ το σύστημα ήταν ενεργοποιημένο, η καθυστέρηση προσέγγισης της αμαξοστοιχίας στην Ισόπεδη Διάβαση είχε υπερβεί τα 3,5 λεπτά, χρόνος που έχει προβλεφθεί κατά την κατασκευή του εν λόγω αυτόματου συστήματος».
Με απλά λόγια ο ΟΣΕ απάντησε ότι επειδή άργησε το τρένο να περάσει από τη διάβαση κατά 3,5 λεπτά, το αυτόματο σύστημα που κατεβάζει τις μπάρες για προστασία δεν λειτούργησε.
Οι μηχανοδηγοί από τη πλευρά τους επισημαίνουν πως δεν ενεργοποιήθηκαν τα εφεδρικά συστήματα για να κατέβουν οι μπάρες. «H εφεδρική νάρκη που υπάρχει για αυτές τις περιπτώσεις δίπλα ακριβώς στη διάβαση για κάποιο λόγο δεν ενεργοποιήθηκε και αυτό που βλέπουμε στο βίντεο είναι ότι έγινε ότι προβλέπει ο κανονισμός, σε αυτές τις περιπτώσεις δηλαδή το τρένο θα πρέπει να περάσει με βήμα πεζού και με συνεχή σφυρίγματα, ελέγχει τον δρόμο κι αν αυτός είναι ελεύθερος σιγά σιγά διέρχεται».