Στόχος όπως είπε είναι να γίνει με ομαλό τρόπο η μείωση του μεριδίου αγοράς της ΔΕΗ το οποίο σύμφωνα με το μνημόνιο πρέπει να περιοριστεί σε 50% ως το 2020 (σήμερα υπερβαίνει το 90%) και να ακυρωθεί κάθε προοπτική αποσταθεροποίησης της επιχείρησης και συνολικά της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Η πρώτη εταιρεία που θα δημιουργηθεί με 400.000 πελάτες (αντιστοιχούν στο 6-7% της αγοράς) προβλέπεται να είναι έτοιμη τον Σεπτέμβριο, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει να ακολουθήσουν κι άλλες. Οι πελάτες θα επιλεγούν με αντιπροσωπευτικό τρόπο, δηλαδή θα περιλαμβάνονται και οι λιγότερο κερδοφόρες κατηγορίες ,καθώς και οφειλέτες με ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις.
Στα κίνητρα που θα προσφέρει η ΔΕΗ προκειμένου να είναι ελκυστικό το «πακέτο» περιλαμβάνεται και η παροχή σταθερής χονδρικής τιμής αγοράς της ενέργειας προς την εταιρεία, για εύλογο χρονικό διάστημα. Η πρόταση, όπως επισήμανε ο ίδιος, απευθύνεται σε όσους συμμετέχουν στην αγορά μακροπρόθεσμα και με στρατηγική στόχευση ενώ θα δώσει στη ΔΕΗ το χρονικό περιθώριο να αναπτυχθεί σε νέες αγορές προκειμένου να αντισταθμίσει τις απώλειες από την ηλεκτρική ενέργεια. Ο ίδιος ανέφερε ότι οι πελάτες που είναι προσδεδεμένοι στη ΔΕΗ (Δημόσιο, υψηλή τάση, αγρότες, καταναλωτές με ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις) αντιπροσωπεύουν σήμερα το 55% της αγοράς. Συνεπώς υπάρχει ο κίνδυνος η μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ να οδηγήσει σε απώλεια του συνόλου των κερδοφόρων πελατών. Ο κ. Παναγιωτάκης ζήτησε επίσης «απελευθέρωση» της ΔΕΗ από τα δεσμά του Δημοσίου επισημαίνοντας ότι μέσω της εταιρείας το κράτος έκανε κοινωνική, νησιωτική, αγροτική και φορολογική πολιτική.