Newsroom

Newsroom

Οι αλλαγές στη λειτουργία ΑΕΙ και ΤΕΙ

Η υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου σε συνέντευξή της ορίζει τις βασικές πτυχές της πρότασης του υπουργείου για τις αλλαγές…

Η υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου σε συνέντευξή της ορίζει τις βασικές πτυχές της πρότασης του υπουργείου για τις αλλαγές στη λειτουργία των ΑΕΙ και των ΤΕΙ.

Όσον αφορά τη θεσμοθέτηση του Συμβουλίου Διοίκησης με τη συμμετοχή εξωπανεπιστημιακών προσωπικοτήτων , ζήτημα που έχει προκαλέσει τις οξύτερες αντιδράσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας και αναμένεται να βρεθεί στο επίκεντρο της έκτακτης συνόδου των πρυτάνεων στο τέλος της προσεχούς εβδομάδας, η υπουργός δηλώνει: “ Η πλειοψηφία των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης θα είναι εκλεγμένοι ακαδημαϊκοί, θα εκπροσωπούνται και οι φοιτητές, ενώ το ΑΕΙ θα επιλέγει τις προσωπικότητες εκτός ιδρύματος που θα συμμετέχουν και το υπουργείο δεν θα έχει απολύτως κανένα ρόλο”. Επίσης ξεκαθαρίζει πως ο πρύτανης θα επιλέγεται από τη Σύγκλητο του ΑΕΙ μετά διεθνή πρόσκληση ενδιαφέροντος, χωρίς την ανάμειξη του υπουργείου, και θεωρεί αναγκαίο να υπάρχουν στα ΑΕΙ διαδικασίες κοινωνικής λογοδοσίας και ελέγχου.

Η κ. Διαμαντοπούλου συμπληρώνει: “ Το σημερινό θεσμικό πλαίσιο για τα ΑΕΙ εμπεριέχεται σε κάποιες εκατοντάδες σελίδες. Θέλουμε να είναι ένα λιτό κείμενο, το οποίο θα θέτει τις βασικές αρχές λειτουργίας των ΑΕΙ και σε πολύ περιορισμένο βαθμό συγκεκριμένες εξειδικεύσεις. Δηλαδή, θα δίνεται η δυνατότητα, με τον εσωτερικό κανονισμό, να αποφασίζονται πολλά θέματα, και να μην παρεμβαίνει το κράτος -όπως κάνει σήμερα- με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε στρεβλώσεις.”

Η υπουργός, μιλά για την πρόταση του υπουργείου όσον αφορά στον τρόπο διοίκησης: “ Η πρόταση του υπουργείου βασίζεται στο ότι, πρώτον, πρέπει να μεταφερθούν, στο πλαίσιο του Συντάγματος, ελεγκτικές αρμοδιότητες από το υπουργείο στο ίδρυμα. Δεν μπορεί ο υπουργός να παρεμβαίνει, όπως συμβαίνει σήμερα, σε ζητήματα για τα οποία δεν έχει πληροφορίες και δεν έχει και λόγο να το κάνει. Οι αρμοδιότητες αυτές να ασκούνται από σώμα του ΑΕΙ, το οποίο θα αποτελεί και θεσμικό αντίβαρο στις πρυτανικές αρχές. Δεύτερον, πρέπει να υπάρχουν στο ΑΕΙ διαδικασίες κοινωνικής λογοδοσίας, ελέγχου και στρατηγικού σχεδιασμού. Αυτά μπορεί να τα κάνει ένα συμβούλιο, το οποίο επ’ ουδενί δεν θα έχει προσωπικότητες διορισμένες από το υπουργείο ή άλλον φορέα. Στόχος του συμβουλίου είναι η αντιμετώπιση προβλημάτων που δεν αντιμετωπίζονται σήμερα (π.χ. φύλαξη), ο στρατηγικός σχεδιασμός με συγκεκριμένους στόχους, η αξιοποίηση της περιουσίας, η προσέλκυση χορηγιών. Ο ρόλος των φοιτητών είναι εξαιρετικά σημαντικός. Είναι αναγκαία η τριετής αξιολόγηση κάθε καθηγητή και στο διδακτικό και στο ερευνητικό έργο. Οι φοιτητές θα έχουν την αξιολόγηση του διδακτικού έργου – η δύναμή τους θα είναι να αξιολογούν και τον καθηγητή και τις διαδικασίες του Τμήματός τους. Η αξιολόγηση θα είναι προϋπόθεση για όλα τα ζητήματα. Γι’ αυτό και όλα τα ΑΕΙ θα υφίστανται εξωτερικές αξιολογήσεις, όπως γίνεται διεθνώς. Επίσης, οι φοιτητές μέσω εκλεγμένων εκπροσώπων τους θα συμμετέχουν στο Συμβούλιο Διοίκησης.”

Η υπουργός Παιδείας κάνει λόγω και για μελλοντικές συγχωνεύσεις Τμημάτων, Σχολών ή ιδρυμάτων ολόκληρων , τονίζοντας πως είναι αναγκαιότητα στα περισσότερα πανεπιστήμια. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει, μπορεί να υπάρξει και συγχώνευση πανεπιστημίων, όταν στην ίδια περιφέρεια υπάρχουν πολλά και θα ακολουθήσει χωροταξική και θεματική αναδιάρθρωση ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση ανθρωπίνου δυναμικού και πόρων.

Τέλος, η κ.Διαμαντοπούλου αφήνει εμμέσως να εννοηθεί ότι η διαδικασία υποβολής μηχανογραφικών δελτίων για τα ΑΕΙ θα παραμείνει εντός του Ιουλίου, αφού ο απόψεις των μαθητών θα επηρεάσουν σημαντικά την τελική απόφαση του υπουργείου.

Πηγή: kathimerini.gr

Ολλανδία: Οι ποδοσφαιριστές της Φίτεσε δωρίζουν τους μισθούς τους για να σώσουν την ομάδα

ΦΙΤΕΣΕ

Ολλανδία: Οι ποδοσφαιριστές της Φίτεσε δωρίζουν τους μισθούς τους για να σώσουν την ομάδα

Η Φίτεσε υποβιβάστηκε εφέτος από την πρώτη κατηγορία για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια,…