Ο Τόνι Σφήνος έκανε κάτι θαρραλέο. Και το Mega έκανε τα πάντα για να το κρύψει

Βλέπετε, οι μόνοι άντρες που επιτρέπεται να ντύνονται γυναίκες στην τηλεόραση είναι οι Σεφερλήδες και βασική προϋπόθεση είναι το να δημιουργούν αποκλειστικά καρικατούρες γυναικείων στερεοτύπων. Αλλιώς... δεν παίζουν.

4378382 0

Η καραντίνα ώθησε κάθε είδους επιχειρήσεις σε μοντέλα παραγωγής που απευθύνονται όλο και περισσότερο σε ανθρώπους που περνάνε και περισσότερο χρόνο στο σπίτι τους. Από τον κανόνα δε θα μπορούσαν να λείπουν και τα τηλεοπτικά κανάλια που είδαν τις τηλεθεάσεις τους να αυξάνονται κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Mega δημιούργησε μια εκπομπή που προβάλλεται κάθε Παρασκευή, όπου ένας δημοφιλής τραγουδιστής παρουσιάζει τα τραγούδια του, με τη βοήθεια επίσης αγαπητών συναδέλφων του. Απλή φόρμα εκπομπής με σχεδόν μηδενικό κόστος για τον σταθμό και με δεδομένα τα καλά αποτελέσματα τηλεθέασης.

Αφού λοιπόν παρέλασαν αρκετοί καλλιτέχνες, ήρθε η σειρά το αμφιλεγόμενου «Τόνι Σφήνου», κατά κόσμον Θάνου Κιούση, να ανέβει στο stage του Mega και να καλέσει στο πλευρό του την αφρόκρεμα των ελληνικών 70s, 80s και 90s.

Μαζί με τον Σφήνο, μια εξαιρετική ολιγομελής μπάντα και στα φωνητικά η ταλαντούχα Νάγια Δούκα και… η Λόλα, για την οποία άρχισε να γράφεται αυτό το άρθρο.

Η Λόλα λοιπόν παρουσιάζεται από τον Σφήνο, εμφανίζεται στη σκηνή και αυτό που βλέπει ένας τηλεθεατής είναι μια γυναίκα με κάποια λίγο πιο αντρικά σωματικά χαρακτηριστικά.

Προσωπικά, μην έχοντας εικόνα για το σόου το Τόνι Σφήνου, θεώρησα ότι η Λόλα ήταν μια τρανς γυναίκα τραγουδίστρια που κάνει δεύτερες φωνές στον Σφήνο. Κάτι το οποίο δε θα έπρεπε να σηκώνει περισσότερα σχόλια και συζήτηση. Σκέφτηκα όμως ότι ήταν αρκετά θαρραλέο εκ μέρους του Σφήνου να παρουσιάζει στο πλευρό του μια τρανς γυναίκα βάζοντας την όχι μόνο στο πρόγραμμά του, αλλά και στο σπίτι κάθε ελληνικής οικογένειας.

Όσο προχωρούσε όμως το σόου άρχισε να διαφαίνεται ένα σοβαρό πρόβλημα. Η «Λόλα» δεν είχε ΚΑΝΕΝΑ πλάνο. Όσο και να τραγουδούσε, όσο και να χόρευε, όσο και να χαμογελούσε, η κάμερα θα την έδειχνε μόνο ως (αναγκαίο) μέρος ενός γενικού πλάνου, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες στο σόου.

Μετά από λίγο ψάξιμο έμαθα ότι η «Λόλα» δεν είναι αληθινό πρόσωπο, αλλά η περσόνα που έχει δημιουργήσει ο ηθοποιός Αντώνης Παπαηλίας για τις ανάγκες του συγκεκριμένου σόου και ακολουθεί τον Σφήνο εδώ και επτά χρόνια. «Ο τωρινός μου ρόλος είναι οτι πιο απαιτητικό έχω κάνει. Δεν είναι εύκολη η Λόλα είναι τρελή! Έχει άπειρα ρούχα , πολύ μακιγιάζ και χοροπηδάει συνέχεια! Όντας τρελή κάνει πολλά και διάφορα αλλά όταν έρχεται η στιγμή για να πεί καμιά μπαλάντα εκεί μπορεί να σοβαρευτεί και να γίνει χαμούλης! Με την καλή έννοια!», λέει ο ίδιος ο Παπαηλίας σε συνέντευξή του στο savoirville.gr .

Η αλήθεια πάντως είναι ότι δεν έχει και πολλή σημασία. Eίτε πρόκειται για τρανς γυναίκα είτε για τη θηλυκή περσόνα ενός ηθοποιού, ένα αντρικό σώμα με γυναικείο ντύσιμο  προφανώς δεν χωράει στα στερεοτυπικά πλαίσια ενός καναλιού, και μάλιστα σε prime time, καθώς ίσως να προσέβαλλε την (πολύ ευαίσθητη τελικά) αρρενοπώτητα των τηλεθεατών του.

Μπήκαν λοιπόν σε ολόκληρη διαδικασία να αποφύγουν τα κοντινά πλάνα στον άντρα που τόλμησε να εμφανιστεί ως γυναίκα, χαλώντας ένα κατά τα άλλα καλό τηλεοπτικό προϊόν, για ποιον λόγο; Προφανώς επειδή πίστευαν ότι το κοινό δεν ήταν έτοιμο να υποδεχτεί τη «Λόλα» ως αυτό που είναι: ένας άντρας ντυμμένος γυναίκα, και ήθελαν να αποφύγουν τα οργισμένα τηλεφωνήματα προσβεβλημένων τηλεθεατών που φοβούνται μήπως ο κανακάρης τους «κολλήσει» τίποτα και γίνει… «τέτοιος». Βλέπετε, οι μόνοι άντρες που επιτρέπεται να ντύνονται γυναίκες στην τηλεόραση είναι οι Σεφερλήδες και βασική προϋπόθεση είναι το να δημιουργούν αποκλειστικά καρικατούρες γυναικείων στερεοτύπων. 

Η πραγματικότητα πάντως τους διέψευσε πανηγυρικά. Για λίγες ώρες τουλάχιστον. Όση ώρα το σόου του Σφήνου προβαλλόταν στην τηλεόραση, είχε στηθεί ένα παράλληλο πάρτι στα social media και ιδιαίτερα στο twitter, με «τόπο συνάντησης» τo hashtag #spitimetonsfino. Και εκεί που θα περίμενε κανείς η ανωνυμία του διαδικτύου να βγάλει τις πιο χυδαίες και δηλητηριώδεις ατάκες εναντίον του… «προδότη του φύλου του» ήταν εντυπωσιακό το γεγονός ότι τα αρνητικά σχόλια ήταν πραγματικά ελάχιστα σε σχέση με το πλήθος θετικών σχολίων που αναφέρονταν «στα κορίτσια» του σόου.

Έτσι λοιπόν, παρά το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης της εκπομπής «ίδρωνε τη φανέλα του Mega» για να καταφέρει να αποφύγει να κάνει πλάνα στη Λόλα, τελικά η φωνή της μάλλον κατάφερε να ακουστεί. Και τουλάχιστον αυτό ήταν κάπως ανακουφιστικό.

Βέβαια το έφερε έτσι η τύχη που λίγες ώρες αργότερα, ένας άλλος ανώνυμος άντρας με λίγη γαλάζια σκιά στα μάτια και τσιμπιδάκια στα μαλλιά, αντί να διαφημίσει μια αλυσίδα καταστημάτων με αφορμή τη μέρα του Πατέρα, τελικά θα δημιουργούσε μια αλυσίδα σχολίων μίσους, απειλών και χυδαιότητας.

Η διαφορά τους; Ο ένας ήταν ηθοποιός και υποδυόταν τη γυναίκα τραγουδίστρια. Ο άλλος ήταν ηθοποιός και υποδυόταν τον πατέρα. Και απ’ ό,τι φαίνεται, με τους ιερούς φαλλούς της «αγίας ελληνικής οικογένειας» δεν είμαστε έτοιμοι να παίξουμε…

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

5754833

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

Τα παράπονα της προς το ΠΑΣΟΚ εξέφρασε σε συνέντευξη η Εύα Καϊλή