Newsroom

Newsroom

Καταγγελία: Για έναν λάθος υπάλληλο στο λάθος πόστο

Έχω λίγα 24ωρα που επέστρεψα από το Φεστιβάλ Βόλου, στο οποίο συμμετείχα με τη διεξαγωγή μίας θεατρικής παράστασης και την προβολή μιας κινηματογραφικής ταινίας.

5b487d661dc524ec4a8b45bc

Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης

Το Φεστιβάλ αυτό, παρόλο που φέρει το όνομα της πόλης, είναι στην ουσία αυτοδιαχειριζόμενο και πραγματοποιείται κάθε χρόνο (φέτος είναι η τρίτη χρονιά του) σε ένα απλωμένο χρονικό διάστημα, περιλαμβάνοντας αξιόλογες εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής και κινηματογράφου. Ο κύριος χώρος για τις προβολές και τις παραστάσεις είναι το κινηματοθέατρο ”Αχίλλειον” στο κέντρο του Βόλου, το οποίο οι διοργανωτές ενοικιάζουν, μια και όπως είπαμε δεν έχουν σχέση ως φεστιβάλ ούτε με το ΔΗΠΕΘΕ, ούτε με τον Δήμο Βόλου. Ως εδώ καλά! Αυτό το κείμενο δεν θα υπήρχε λόγος να συνταχθεί εάν στη θέση του ανθρώπου που κρατάει τα κλειδιά του θεάτρου, ενός διορισμένου δημοτικού υπαλλήλου δηλαδή, δεν βρισκόταν ο κ. Ηλίας Νταουλής.

Οι πληροφορίες που είχαν φτάσει στα αυτιά μου από φίλους και συναδέλφους καλλιτέχνες, προτού ακόμη μεταβώ στο Βόλο, σχετίζονταν αποκλειστικά με την επιεικώς απαράδεκτη συμπεριφορά αυτού του ανθρώπου. Το διαπίστωσα ιδίοις όμμασι, δυστυχώς: Καθυστέρηση στην προγραμματισμένη ώρα άφιξης του στο θέατρο και βιασύνη όταν έπρεπε να το κλείσει, μιλώντας άσχημα τόσο στους καλλιτέχνες, όσο και στο κοινό, του τύπου ”φύγετε, τι κάνετε τόση ώρα, θέλω να κλείσω, σχολάω” κλπ. Προσωπικά στο παρά πέντε ήμουν έτοιμος να αρπαχτώ για τα καλά μαζί του, αλλά προτίμησα να δώσω τόπο στην οργή, που λένε.

Ενδεικτική είναι η μαρτυρία της θεατρικής παραγωγού Κωνσταντίνας Αγγελέτου που δέχτηκε, παρουσία κόσμου, το χυδαίο υβρεολόγιο του. Σίγουρα δεν είναι η μόνη! 

Το χειρότερο είναι πως υπάρχει το ενδεχόμενο ο τύπος αυτός να δύναται να προκαλέσει δολιοφθορές κατά την προετοιμασία ενός event, στο πλαίσιο του φεστιβάλ, αρχής γινομένης από τη χρήση του κλιματιστικού (όπως θα δούμε παρακάτω) μέχρι τη χρήση του τεχνικού εξοπλισμού της αίθουσας. Έτσι, χωρίς λόγο, επειδή το παίζει εξουσία, επειδή τα έτσουξε λίγο παραπάνω ή επειδή απλά ξύπνησε στραβά… 

Ακόμη χειρότερο είναι που το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου τον καλύπτει απόλυτα, λες κι υπάρχει ένα καθεστώς τρόμου γύρω από το άτομο του. Αυτό δηλαδή φανερώνει η απάθεια των δημοτικών – πολιτιστικών αρχών απέναντι στα τηλεφωνήματα με τα παράπονα που τους γίνονται.

Παραθέτω ολόκληρη την επιστολή που η Κωνσταντίνα Αγγελέτου μας έστειλε και είναι σίγουρο πως και άλλοι καλλιτέχνες που πέρασαν από το ”Αχίλλειον” θα ανοίξουν τα στόματα τους! Αυτό είναι και το πρέπον, διότι τα προβλήματα ξεκινούν όταν οι λάθος άνθρωποι διορίζονται στα λάθος πόστα – πόσο μάλλον σε ένα τόσο νευραλγικό πόστο σαν αυτό του πολιτισμού:

Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Βόλου και ως υπεύθυνη παραγωγής για την θεατρική παράσταση «Το τσίμπημα της σφήκας» μεταβήκαμε στον Βόλο για την προγραμματισμένη παράσταση στις 4 Ιουλίου.

Όλος ο θίασος αναχώρησε από την Αθήνα τα ξημερώματα της προηγούμενης ημέρας προκειμένου να κάνει την προγραμματισμένη τεχνική πρόβα στο Αχείλλειο Θέατρο το απόγευμα και ώρα 17:30. Προς μεγάλη μας λύπη, οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ μας ενημέρωσαν ότι δεν μπορούμε να κάνουμε την πρόβα καθώς ο τεχνικός του θεάτρου έχει πάει για μπάνιο και έχει πάρει τα κλειδιά μαζί του. Η πρόβα μετατέθηκε την επόμενη ημέρα το πρωί στις 09.00 με την διαβεβαίωση ότι θα έχουμε όσο χρόνο χρειαστούμε για να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές δοκιμές και πρόβες. Ο φύλακας του θεάτρου ήρθε στις 10.00 με εμφανώς άσχημη διάθεση και προφανώς πιωμένος, κρίνοντας από τις ”αναθυμιάσεις”, αλλά και την συμπεριφορά του. Αρνήθηκε να λειτουργήσει τα φώτα και μετά από πίεση άνοιξε τον κλιματισμό αλλά στον ζεστό αέρα. Μέχρι να έρθουν οι υπεύθυνοι από το φεστιβάλ για να διορθώσουν το θέμα του κλιματισμού, οι ηθοποιοί αλλά και οι τεχνικοί κόντεψαν να λιποθυμήσουν από την ζέστη. Ο συγκεκριμένος φύλακας άρχισε να μου φωνάζει ότι θα κλείσει το θέατρο ”ότι ώρα γουστάρει” και ότι θα έπρεπε μέχρι τη μία να τα έχουμε μαζέψει να φύγουμε. Σε δική μου άρνηση άρχισε να με απειλεί. Μου μιλούσε υποτιμητικά, χυδαία και σεξιστικά. Τότε μπροστά του κάλεσα το γραφείο του Προέδρου στο ΔΗΠΕΘΕ Βόλου, που όπως έμαθα ανήκει το θέατρο, και παραπονέθηκα εντόνως τόσο για την συμπεριφορά του όσο και την απόφαση του να κλείσει το θέατρο ότι ώρα θέλει. Η υπάλληλος του ΔΗΠΕΘΕ εξεπλάγην σαν να άκουγε πρώτη φορά όσα της έλεγα, ενώ ο εν λόγω κύριος φώναζε στο τηλέφωνο ότι ψεύδομαι επιβεβαιώνοντας προφανώς τα λεγόμενα μου στην υπάλληλο. Δυστυχώς η έκφραση παραπόνων στους αρμοδίους ανώτερους του, αντί να είναι αυτονόητη και διορθωτική της κατάστασης, λειτούργησε εκδικητικά, αφού από το ΔΗΠΕΘΕ παραπονέθηκαν στην οργανωτική επιτροπή του Φεστιβάλ για το θράσος μου να τους καλέσω για να εκφράσω το παράπονο, δίνοντας ταυτόχρονα στον ίδιο περισσότερο θάρρος για να συνεχίσει την απαράδεκτη συμπεριφορά του. Το θέατρο έκλεισε τελικώς στις 14.00 αφήνοντας την τεχνική πρόβα μισή και ο υπάλληλος να μας απειλεί ότι θα ανοίξει το θέατρο ξανά στις 20.00 και αυτό πάλι μόνο αν θέλει γιατί μπορεί να μην το ανοίξει και καθόλου, όπως χαρακτηριστικά μας είπε.

Σε έντονη δυσαρέσκεια μας καθώς η παράσταση δεν θα μπορούσε να ανέβει κάτω από αυτές τις συνθήκες χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές πρόβες και μετά από πίεση και της οργανωτικής επιτροπής το θέατρο ξανάνοιξε 17.30 με τον ίδιο σαφώς εκνευρισμένο να έρχεται με καθυστέρηση μισής ώρας και με απειλές που εκτόξευε μέσα από τα δόντια του.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,

Κατερίνα Αγγελέτου

Υπεύθυνη παραγωγής θεάτρου


Μια απ’ τα ίδια βίωσα κι εγώ, λοιπόν, αλλά ευτυχώς όχι σε τόσο…hard core επίπεδο. Θα πρέπει σύντομα να γίνει κάτι με την περίπτωση του, διότι μπορεί να βρεθεί απέναντι του κάνας πιο θερμόαιμος από άλλους και να συμβούν τα χειρότερα, καταστάσεις εν ολίγοις που ελάχιστη σχέση έχουν με την παραγωγή και την παρουσίαση της τέχνης. Τέλος, έχω μερικές σκέψεις και θα ήθελα, κλείνοντας, να τις καταθέσω δημόσια:

Το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου χαίρεται να έχει ”βιτρίνα” του τον κ. Νταουλή; Κι αν πάλι ενοικιάζει τον χώρο του στους ιθύνοντες του Φεστιβάλ Βόλου, μήπως να τοποθετούσε στο ίδιο πόστο κάποιον άλλο υπάλληλο; Δε χρωστάνε τίποτα οι καλλιτέχνες, αλλά και το κοινό, να γίνονται μάρτυρες καθημερινών καυγάδων και μιας συμπεριφοράς φασίζουσας! Όχι τίποτα άλλο δηλαδή, αλλά στα καθιερωμένα τραπεζώματα αμέσως μετά τα καλλιτεχνικά events, όλοι ξεχνάνε το έργο που παρακολούθησαν και την κουβέντα τους μονοπωλεί ο κ. Νταουλής με το φέρσιμο του!

– Γιατί το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου αντί να πει ”συγγνώμη κιόλας”, επιπλήττει όσους κάνουν παράπονα; Ποιος είναι στην τελική ο κ. Νταουλής και τον καλύπτουν όλοι; Μπάρμπα στην Κορώνη έχει και μπορεί να συμπεριφέρεται καουμπόικα;

– Κανείς δεν επιθυμεί την απόλυση οποιουδήποτε συνανθρώπου μας, ούτε φυσικά το παρόν άρθρο έχει σκοπό να βλάψει επαγγελματικά τον κ. Νταουλή. Θα πρότεινα, επομένως, στις πολιτιστικές και δημοτικές αρχές της πόλης του Βόλου, που απ’ ότι φαίνεται του έχουν μεγάλη αδυναμία, να τον απαλλάξουν από τα καθήκοντα του στο χώρο του θεάτρου και να τον τοποθετήσουν κάπου αλλού που θά’ναι σίγουρα πιο χρήσιμος. Για θέατρο και για συναναστροφή με καλλιτέχνες και φιλότεχνους δεν κάνει ο άνθρωπος, δεν περνάει καλά – πως το λένε; – κι αυτό δυστυχώς βγαίνει στον κόσμο. 

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

port223 scaled 1

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

Πώς ανακαλύφθηκε η διάρρηξη