Την απάντηση στο ερώτημα γιατί οι τιμές της βενζίνης στην Ελλάδα είναι τόσο υψηλές, όταν στην Κύπρο, που προμηθεύεται καύσιμα από την Ελλάδα, αλλά η τιμή της αμόλυβδης εκεί κινείται στα 1,30 ευρώ το λίτρο, έδωσε μιλώντας στο Open ο οικονομικός σύμβουλος Γιάννης Χατζησαλάτας.
“Όταν κάθε χρόνο το κράτος καταθέτει προϋπολογισμό, τα έσοδα από τα καύσιμα είναι πάρα πολύ υψηλά, γιατί υπάρχουν συγκεκριμένοι συντελεστές φόρων και ειδικών τελών. Όταν πουλάμε μία βενζίνη στο 1 ευρώ, τα 60 λεπτά είναι φόροι και τέλη. Αν αυτή η τιμή φτάσει στο 1,5 ευρώ, τα λεπτά γίνονται 90. Αυτή η υπεραπόδοση λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων γιατί δεν επιστρέφει στον καταναλωτή; Δεν πέφτει έξω ο προϋπολογισμός, ο προϋπολογισμός έχει εγγράψει συγκεκριμένα έσοδα”, τόνισε ο κ. Χατζησαλάτας, εξηγώντας πως θα μπορούσε να υπάρξει μείωση των τελών ώστε να μειωθεί η τιμή της βενζίνης χωρίς να τεθούν σε κίνδυνο τα έσοδα του κράτους.
“Ο προϋπολογισμός προϋπολογίζει ορισμένα έσοδα βάσει των δεδομένων που υπάρχουν. Δεν μπορώ να προϋπολογίζω με μία τιμή βενζίνης εντελώς διαφορετική από αυτή με την οποία φτιάχνεται ο προϋπολογισμός γιατί δεν ξέρω πού θα κυμανθεί. Αν είναι υψηλότερη, υπάρχουν υπερκέρδη, αν είναι χαμηλότερη έχω λιγότερα έσοδα. Στην προκειμένη φάση όμως είναι πολύ υψηλότερη η τιμή, άρα έχουμε υπερκέρδη“, σχολίασε, εκφράζοντας την απορία του για ποιο λόγο δε μειώνεται η φορολογία.