Πρόκειται
για έναν πανελλήνιο
διαγωνισμό
διαστημικής, που
αποτελεί
προκριματική φάση του ευρωπαϊκού
διαγωνισμού CanSats in Europe, ο οποίος
διοργανώνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό
Διαστήματος (ESA). Ο διαγωνισμός απευθύνεται
σε μαθητές λυκείου και ο στόχος του
είναι η εξοικείωσή τους με τεχνολογίες
παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται
σε έναν δορυφόρο. Το κάθε σχολείο
σχηματίζει μια ομάδα 4-6 μαθητών και
καλείται να κατασκευάσει έναν εκπαιδευτικό
δορυφόρο σε μέγεθος κουτιού αναψυκτικού,
με σκοπό να εκτελέσει κάποια αποστολή.
Ο δορυφόρος αυτός εκτοξεύεται σε υψόμετρο
ενός χιλιομέτρου και κατά την προσγείωσή
του εκτελεί την αποστολή που έχει
επιλέξει η κάθε μαθητική ομάδα.
Η
ιδέα για τη διοργάνωση του CanSat in Greece
προέκυψε τον Οκτώβριο
του 2015, όταν σε μια συζήτηση για νέες
ιδέες και καινοτόμες δράσεις που
διοργάνωσε ο φοιτητικός οργανισμός
IEEE NTUA SB, οι φοιτητές Ηλίας Ψυρούκης,
Ηλίας Θεοδωρίδης και Στρατής Τσιρτσής
πρότειναν την δημιουργία του διαγωνισμού
στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Οι
τρεις αυτοί φοιτητές συμμετείχαν στον
ευρωπαϊκό διαγωνισμό CanSat το 2012 ως μαθητές
του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης με
την ομάδα Icaromenippus 3D, κερδίζοντας τη
δεύτερη θέση. Συνεχίζοντας την πορεία
τους στο τομέα της τεχνολογίας, πέρασαν
στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών &
Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού
Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Θέλοντας να
δώσουν στους Έλληνες μαθητές την ευκαιρία
να ζήσουν τη μοναδική εμπειρία του
διαγωνισμού CanSat, αποφάσισαν, ως μέλη
του ΙΕΕΕ NTUA Student Branch, να διοργανώσουν,
για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τον πανελλήνιο
διαγωνισμό CanSat in Greece.
Η
διοργάνωσή αυτή έχει ως στόχο της τόσο
την εδραίωση της Ελλάδας στους ευρωπαϊκούς
διαγωνισμούς διαστημικής, όσο και την
ανάπτυξη μίας μαθητικής κοινότητας που
θα στραφεί προς το διάστημα και θα
αναγνωρίσει τις ευκαιρίες που της
δίνονται μέσα από την ενασχόλησή της
με αυτό.
Ο
διαγωνισμός CanSat in Greece δίνει την ευκαιρία
στους συμμετέχοντες μαθητές να περάσουν
μέσα από όλα τα στάδια που ακολουθούνται
στην διεξαγωγή ενός πραγματικού
διαστημικού προγράμματος, όπως την
επιλογή της αποστολής, το σχεδιασμό του
δορυφόρου, την έρευνα αγοράς για την
οικονομικότερη ανεύρεση των απαραίτητων
εξαρτημάτων, την κατασκευή του δορυφόρου,
την δοκιμή και την εκτόξευσή του καθώς
και την ανάλυση και παρουσίαση των
αποτελεσμάτων που κατέγραψε. Μέσω αυτής
της διαδικασίας, οι μαθητές:
•
Αποκτούν
νέες γνώσεις στη φυσική και στον
προγραμματισμό, εξασκώντας τες και στην
πραξη.
•
Έρχονται
σε επαφή με σύγχρονες τεχνολογίες που
χρησιμοποιούνται σε πληθώρα εφαρμογών.
•
Εξοικειώνονται
με τη μεθοδολογία στην οποία βασίζεται
η έρευνα.
•
Πετυχαίνουν
καλύτερα αποτελέσματα μέσω της συνεργασίας
και της ομαδικής δουλειάς.
•
Εξασκούν
τις επικοινωνιακές τους ικανότητες.
Δείτε
το σποτ του διαγωνισμού και ένα βίντεο
στο οποίο ο Ηλίας Ψυρούκης εξηγεί περί
τίνος πρόκειται: