Eπίθεση κατά της κυβέρνησης από το ΣΕΗ για την ΚΥΑ

Μένεα πνέει κατά της κυβέρνησης το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, για το προσχέδιο ΚΥΑ που εξέδωσε την προηγούμενη Παρασκευή

kallitexnes support art workers

Χρειάστηκαν δύο μήνες αγώνα των καλλιτεχνών και σπουδαστών, παραιτήσεις διδακτικού προσωπικού και ξεσηκωμός και φοιτητών συναφών τμημάτων ΑΕΙ (που τελούν επίσης υπό κατάληψη), προκειμένου η κυβέρνηση να αλλάξει τη γραμμή της και από «παρεξήγηση δεν άλλαξε τίποτα» ή τα «20 fake news» να δεσμευτεί μέσω του Πρωθυπουργού πως μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα κατέθεταν «νομοθετική ρύθμιση» σημειώνει σε ανακοίνωση του το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Παράλληλα τονίζει ότι αντί για νομοθετική ρύθμιση που περιμέναμε με αγωνία, αργά το βράδυ της Παρασκευής, «λάβαμε ένα προσχέδιο… Κοινής Υπουργικής Απόφασης!» Η «νομοθετική ρύθμιση» έγινε τελικά ΚΥΑ που δεν περνά από κοινοβουλευτικό έλεγχο και, φυσικά, είναι υποδεέστερη από έναν νόμο ή το Προεδρικό Διάταγμα και ως τέτοια είναι εξαιρετικά ευάλωτη σε προσφυγές ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (όπως άλλωστε ήταν και η ΚΥΑ του 2017 που εκδικάζεται μετά την προσφυγή των θεατρολόγων).

Το ΣΕΗ παραθέτει τέσσερεις λεπτομέριες – παγίδες που η προτεινόμενη ΚΥΑ, ενώ βελτιώνει τις αποδοχές των καλλιτεχνών επιβεβαιώνει την πίστη των ηθοποιών πως «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες»:

1. Η ΚΥΑ αυτή δεν μας κατατάσσει σε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ   ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, αφού δεν προσδιορίζει προσόντα διορισμού. Με την «ντρίπλα» που προτείνουν, να ονομαστούν οι θέσεις ως “καλλιτεχνικού έργου”, το μόνο που προσφέρουν είναι μια ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ μισθολογική αναβάθμιση, η οποία εξασφαλίζεται, όμως, για οποιονδήποτε προσληφθεί για το “έργο” αυτό (πχ. ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ. ). Δηλαδή, όλοι ΣΥΛΛΗΒΔΗΝ οι διπλωματούχοι τριετούς φοίτησης ΑΝΩΤΕΡΩΝ και αναγνωρισμένων από τον νόμο και το Σύνταγμα σχολών, οι απόφοιτοι διετούς φοίτησης ΙΕΚ / ΔΙΕΚ, οι απόφοιτοι Κολεγίων ή ακόμα και εμπειρικοί καλλιτέχνες –  χωρίς καν πτυχίο ή δίπλωμα σχετικό με τα καλλιτεχνικά –  αν προσληφθούν για ΕΡΓΟ (ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ.) θα αμείβονται με τον ΙΔΙΟ μισθό.
2. Έτσι, λοιπόν, δεν έχουμε αναγνώριση των σπουδών μας και προφανώς δεν έχουμε ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ των ΑΝΩΤΕΡΩΝ σχολών από όλες τις υπόλοιπες σχολές άλλου τύπου.

3. Παράλληλα, η ΚΥΑ δεν τροποποιεί το ΠΔ 85/2022, όπως ζητάμε τόσο καιρό. Έτσι, το ΔΕ που δίνει το ΠΔ 85/2022 στις οργανικές    (αορίστου χρόνου) θέσεις καλλιτεχνών στο Δημόσιο θα συνεχίσουν να είναι ΔΕ.

4. Αυτό, φυσικά, δημιουργεί κι άλλα προβλήματα. Πώς θα προκηρύσσονται οι θέσεις; Θα προκηρύσσονται ως ΔΕ και θα αμείβονται ισότιμα με ΤΕ; Κι είμαστε βέβαιοι πως αυτό δεν θα δημιουργεί λόγο για συνεχείς ενστάσεις και συνεχείς αποκλεισμούς;

Όπως τονίζουν από το ΣΕΗ, «δεν παλεύουμε για επιδόματα. Παλεύουμε για Δικαιώματα. Για την αναγνώριση των σπουδών μας. Για την αξιοπρέπεια μας». Απαιτούν από την Κυβέρνηση να απαντήσει επιτέλους στο τι είναι τα πτυχία τους μέσω της αναγνώρισης της επαγγελματικής αξίας τους.

Τέλος καλεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τρίτη στις 17:30 στο θέατρο Ακροπόλ, του Σωματείου για να συζητηθεί το πως θα συνεχίσουν «από εδώ και πέρα θα συζητήσουμε συλλογικά και θα αποφασίσουμε ΜΑΖΙ».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών:

Χρειάστηκαν δύο μήνες αγώνα των καλλιτεχνών και σπουδαστών (απεργίες, πορείες, παρεμβάσεις, καταλήψεις), παραιτήσεις διδακτικού προσωπικού και ξεσηκωμός και φοιτητών συναφών τμημάτων ΑΕΙ (που τελούν επίσης υπό κατάληψη), προκειμένου η κυβέρνηση να αλλάξει τη γραμμή της και από «παρεξήγηση – δεν κατάλαβαν -δεν άλλαξε τίποτα» ή τα «20 fake news» να δεσμευτεί μέσω του Πρωθυπουργού πως μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα κατέθεταν “νομοθετική ρύθμιση”.

Κι ενώ την Παρασκευή περιμέναμε με αγωνία αυτή τη ρύθμιση, τελικά, αργά το βράδυ, λάβαμε ένα προσχέδιο… Κοινής Υπουργικής Απόφασης! Η «νομοθετική ρύθμιση» έγινε τελικά ΚΥΑ που δεν περνά από κοινοβουλευτικό έλεγχο (ισχύει με την υπογραφή και δημοσίευσή της σε ΦΕΚ) και, φυσικά, – για όσους γνωρίζουν νομικά – είναι υποδεέστερη από έναν νόμο ή το Προεδρικό Διάταγμα και ως τέτοια είναι εξαιρετικά ευάλωτη σε προσφυγές ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (όπως άλλωστε ήταν και η ΚΥΑ του 2017 που εκδικάζεται μετά την προσφυγή των θεατρολόγων).

Η προτεινόμενη ΚΥΑ, λοιπόν, βελτιώνει – πράγματι – τις αποδοχές των καλλιτεχνών με καθιέρωση ειδικής μισθολογικής κατηγορίας ισότιμης με ΤΕ (τεχνολογικής εκπαίδευσης). Με μια πολύ σημαντική παγίδα όμως επιβεβαιώντας την πίστη μας πως «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες»:

1. Η ΚΥΑ αυτή δεν μας κατατάσσει σε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ   ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, αφού δεν προσδιορίζει προσόντα διορισμού. Με την «ντρίπλα» που προτείνουν, να ονομαστούν οι θέσεις ως “καλλιτεχνικού έργου”, το μόνο που προσφέρουν είναι μια ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ μισθολογική αναβάθμιση, η οποία εξασφαλίζεται, όμως, για οποιονδήποτε προσληφθεί για το “έργο” αυτό (πχ. ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ. ). Δηλαδή, όλοι ΣΥΛΛΗΒΔΗΝ οι διπλωματούχοι τριετούς φοίτησης ΑΝΩΤΕΡΩΝ και αναγνωρισμένων από τον νόμο και το Σύνταγμα σχολών, οι απόφοιτοι διετούς φοίτησης ΙΕΚ / ΔΙΕΚ, οι απόφοιτοι Κολεγίων ή ακόμα και εμπειρικοί καλλιτέχνες –  χωρίς καν πτυχίο ή δίπλωμα σχετικό με τα καλλιτεχνικά –  αν προσληφθούν για ΕΡΓΟ (ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ.) θα αμείβονται με τον ΙΔΙΟ μισθό.
2. Έτσι, λοιπόν, δεν έχουμε αναγνώριση των σπουδών μας και προφανώς δεν έχουμε ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ των ΑΝΩΤΕΡΩΝ σχολών από όλες τις υπόλοιπες σχολές άλλου τύπου.

3. Παράλληλα, η ΚΥΑ δεν τροποποιεί το ΠΔ 85/2022, όπως ζητάμε τόσο καιρό. Έτσι, το ΔΕ που δίνει το ΠΔ 85/2022 στις οργανικές    (αορίστου χρόνου) θέσεις καλλιτεχνών στο Δημόσιο θα συνεχίσουν να είναι ΔΕ.

4. Αυτό, φυσικά, δημιουργεί κι άλλα προβλήματα. Πώς θα προκηρύσσονται οι θέσεις; Θα προκηρύσσονται ως ΔΕ και θα αμείβονται ισότιμα με ΤΕ; Κι είμαστε βέβαιοι πως αυτό δεν θα δημιουργεί λόγο για συνεχείς ενστάσεις και συνεχείς αποκλεισμούς;

Για να το πούμε απλά.
Η ΚΥΑ αυτή δεν ικανοποιεί ούτε στο ελάχιστο το αίτημα του αγώνα μας που είναι η ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αναγνώριση των καλλιτεχνικών σπουδών μας μέσω της ένταξής μας στην κατηγορία ΤΕ του ενιαίου μισθολογίου.

Δεν είμαστε 2 ολόκληρους μήνες στον δρόμο για 179 ευρώ (όση είναι η μισθολογική διαφορά από την κατηγορία ΔΕ στην ΤΕ). Αν η Κυβέρνηση πιστεύει πως με αναλογική εφαρμογή της επιδοματικής πολιτικής των energy/food/fuel/tourism passes θα λύσει το πρόβλημα, είναι βαθιά γελασμένη και εξοργιστικά ανάλγητη.

Δεν παλεύουμε για επιδόματα. Παλεύουμε για ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. Για την αναγνώριση των σπουδών μας. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ.

Όσο η δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων των καλλιτεχνικών σχολών στο εξαγγελθέν Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών και η λύση στο ζήτημα της ακαδημαϊκής μας διαβάθμισης προσδιορίζεται για το 2025,

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ τώρα από την Κυβέρνηση να απαντήσει επιτέλους στο ΤΙ ΕΙΝΑΙ τα πτυχία μας μέσω της αναγνώρισης της επαγγελματικής αξίας τους.

Τρόποι υπάρχουν πολλοί. Το ζήτημα είναι αν υπάρχει πολιτική βούληση.

Για όλα αυτά και για το πώς θα συνεχίσουμε από εδώ και πέρα θα συζητήσουμε συλλογικά και θα αποφασίσουμε ΜΑΖΙ στην Έκτακτη Γενική μας Συνέλευση αυτήν την Τρίτη, 21/2/2023 στις 17:30
στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ.

Αιμιλία Υψυλάντη: Οι γυναίκες σήμερα σκοτώνονται όλη μέρα στα καθήκοντά τους και νιώθουν ενοχές

Screenshot 2024 04 28 175209

Αιμιλία Υψυλάντη: Οι γυναίκες σήμερα σκοτώνονται όλη μέρα στα καθήκοντά τους και νιώθουν ενοχές

Ξέσπασε η γνωστή ηθοποιός σχετικά με την καθημερινότητα των σύγχρονων γυναικών, ενώ παράλληλα μίλησε και…

Καθηγητές Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ προς Καλλιάνο: Το ΕΣΥ παρέχει παρέχει υψηλότατο επίπεδο υπηρεσιών

eka

Καθηγητές Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ προς Καλλιάνο: Το ΕΣΥ παρέχει παρέχει υψηλότατο επίπεδο υπηρεσιών

Ο Σύλλογος του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ καταγγέλλουν τον Γιάννη…

Πάτρα: Συγγενείς των συλληφθέντων επιχείρησαν να περάσουν στα κρατητήρια, χασίς μέσα σε κρουασάν!

σχολειο

Πάτρα: Συγγενείς των συλληφθέντων επιχείρησαν να περάσουν στα κρατητήρια, χασίς μέσα σε κρουασάν!

Αργά το βράδυ του Σαββάτου, συγγενείς συλληφθέντων που κρατούνται στην Ασφάλεια Πατρών, για την υπόθεση…