Διώρυγα Σουέζ: Πλέει ξανά το πλοίο Ever Given

Ανοίγει ο δρόμος για τα 369 πλοία που περιμένουν να περάσουν τη διώρυγα

Το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, που προσάραξε και έκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ για σχεδόν μία εβδομάδα, πλέει ξανά, έβαλε μπροστά τις μηχανές του και διασφαλίζεται πως θα μπορέσει να συνεχίσει ομαλά το ταξίδι του, ανέφερε η εταιρεία Inchcape Shipping Services, εξέλιξη που γεννά ελπίδες πως η πολυσύχναστη θαλάσσια οδός θα επανέλθει σε κανονική λειτουργία άμεσα.

Το σκάφος μήκους 400 μέτρων και εκτοπίσματος 220.000 τόνων κατορθώθηκε να επανέλθει σε πλεύση στις 04:30 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας) και «διασφαλίζεται», ανέφερε η Inchcape, η οποία παρέχει διάφορες ναυτιλιακές υπηρεσίες σε διεθνές επίπεδο, όπως μεταδίδουν ξένα πρακτορεία και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Βίντεο που μεταφορτώθηκαν σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης εικονίζουν το πρυμναίο τμήμα του σκάφους να έχει στρίψει, ανοίγοντας το κανάλι. Σε άλλα βίντεο, που δεν ήταν δυνατό να επαληθευτούν άμεσα, ακούγονται επευφημίες πληρωμάτων και κόρνες άλλων πλοίων που πανηγυρίζουν.

Ο εξειδικευμένος ιστότοπος εντοπισμού πλοίων Vessel Finder μετέβαλε την κατάσταση του Ever Given σε «εν πλω».

Το φορτηγό προσάραξε διαγώνια στο νότιο τμήμα της Διώρυγας εξαιτίας ριπής ανέμου εν μέσω αμμοθύελλας την Τρίτη. Απέκλεισε έτσι άθελά του την συντομότερη θαλάσσια οδό που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία.

Τουλάχιστον 369 άλλα πλοία περιμένουν να περάσουν τη Διώρυγα, ανάμεσά τους δεκάδες με εμπορευματοκιβώτια, χύδην φορτίο, αργό πετρέλαιο και υγροποιημένο φυσικό αέριο ή υγροποιημένο αέριο πετρελαίου.

Ζημιά δισεκατομμυρίων

Η διώρυγα, από την οποία περνά περίπου το 10% του θαλάσσιου εμπορίου, έχει αποκλειστεί από την Τρίτη από το Ever Given, γεγονός που προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις ορισμένων εμπορευμάτων. Η συνολική αξία των επηρεαζόμενων αγαθών διαφέρει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις: από 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τον Τζόναθαν ‘Οουενς, εμπειρογνώμονα στο Πανεπιστήμιο του Σάλφορντ, έως 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τη Lloyd’s List, τη βρετανική εφημερίδα για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Σύμφωνα με τη MarineTraffic, εκατό πλοία που έχουν ως φορτίο πετρέλαιο ή προϊόντα πετρελαίου βρίσκονταν σήμερα στην περιοχή αναμονής. Αντιδρώντας στον αποκλεισμό αυτόν , οι τιμές του μαύρου χρυσού αυξήθηκαν στο τέλος της εβδομάδας, αν και η αύξηση θα πρέπει να είναι περιορισμένη.

Παράλληλα, ο σουηδικός κολοσσός επίπλων Ikea διευκρίνισε ότι έχει περίπου 110 εμπορευματοκιβώτια στο Ever Given και άλλα σε πλοία που έχουν εγκλωβιστεί.

“Μποτιλιάρισμα” και αλλαγή πορείας

Αρκετοί κολοσσοί στις θαλάσσιες μεταφορές, όπως η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Maersk ή η γαλλική CMA CGM, άλλαξαν την πορεία μερικών πλοίων τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας — παράκαμψη που μπορεί να αντιπροσωπεύει 9.000 χιλιόμετρα γύρω από την αφρικανική ήπειρο, δηλαδή τουλάχιστον επτά επιπλέον ημέρες.

Το 2020, από το Σουέζ περνούσαν κατά μέσο όρο 51,5 πλοία ημερησίως. Σύμφωνα με την Maersk, θα έπαιρνε “τρεις έως έξι ημέρες” για να περάσουν όλα τα πλοία που ήταν εγκλωβισμένα εκεί το Σάββατο.

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, περίπου το 90% των φορτίων δεν είναι ασφαλισμένα για τυχόν καθυστέρηση.

Άρτεμις Σήφορντ: Aπό την αδιαφορία για τις αποκαλύψεις των υποκλοπών στην παραδοχή του σκανδάλου από το Documento

Άρτεμις Σήφορντ: Aπό την αδιαφορία για τις αποκαλύψεις των υποκλοπών στην παραδοχή του σκανδάλου από το Documento

Φαίνεται όμως πως η αποκάλυψη του ονόματός της στη δεύτερη λίστα άλλαξε τη στάση της…