Αρμενίζοντας στραβά…

Αμείλικτα ερωτήματα και ενδείξεις εγκληματικής ανευθυνότητας προκύπτουν αναφορικά με το ναυαγοσωστικό σκάφος «Aigaion Pelagos»

alieyatiko pylos

Η αγωνία κορυφώνεται για τους εκατοντάδες αγνοούμενους του ναυαγίου αλλά ο υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κλιάρης, παραμένει άφαντος και άλαλος αναφορικά με τις ευθύνες του Λιμενικού για το αλιευτικό σκάφος που αναποδογύρισε ανοιχτά της Πύλου, με τον επικεφαλής της Frontex να αποκαλύπτει σε συνέντευξή του ότι στο μοιραίο σκάφος επέβαιναν περίπου 600 άτομα. Την ίδια ώρα οι μαρτυρίες ανθρώπων οι οποίοι κατόρθωσαν να επιζήσουν από το τραγικό ναυάγιο στα ανοιχτά της Πύλου είναι σοκαριστικές και σκιαγραφούν την απάνθρωπη στάση που επέδειξε τις κρίσιμες ώρες το ελληνικό Λιμενικό, όπως άλλωστε στο πολύνεκρο ναυάγιο στο Φαρμακονήσι, τον περασμένο Μάρτιο.

Ο επίτιμος αρχηγός του Λιμενικού, ο οποίος ανέλαβε υπουργικά καθήκοντα μετά από πρόταση και επιμονή του Κυριάκου Μητσοτάκη είχε διατελέσει αρχηγός του Λιμενικού κατά την περίοδο 2019 – 2022, υλοποιώντας κατά γράμμα την απάνθρωπη πρακτική των pushbacks, γεγονός που προκάλεσε παγκόσμια κατακραυγή μέσω δημοσιευμάτων διεθνών Μέσων. Ο ίδιος δεν έχει δώσει καμία απάντηση γιατί το Λιμενικό δεν έσπευσε να βοηθήσει το αναξιόπλοο και υπέρφορτο με πρόσφυγες και μετανάστες αλιευτικό. Δεν έχει δώσει καμία εξήγηση γιατί αγνοήθηκαν οι έγκαιρες ειδοποιήσεις που έλαβε το Λιμενικό από τη Frontex και το ιταλικό Λιμενικό, οι οποίες θα μπορούσαν να αποσοβήσουν την τραγωδία. Παράλληλα, δεν έχει δώσει καμία εξήγηση για τις μαρτυρίες διασωθέντων σε σχέση με τις προσπάθειες σκάφους του Λιμενικού να τραβήξει με σκοινί το αλιευτικό, προκαλώντας ταλαντεύσεις.

Σύμφωνα με τις επίμαχες μαρτυρίες πραγματοποιήθηκε προσπάθεια από το ελληνικό Λιμενικό να σπρώξει το πλοίο προς τα ιταλικά νερά. Αυτή η απάνθρωπη ενέργεια απέτυχε, αφού στην προσπάθεια να στρέψουν το αλιευτικό προς τα ιταλικά νερά, αυτό τελικά αναποδογύρισε, με τα γνωστά αποτελέσματα. Ο στόχος του ελληνικού Λιμενικού, όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες, αλλά και όλες τις κινήσεις του και τις επίσημες ανακοινώσεις που εξέδωσε, ήταν σαφής: το αλιευτικό έπρεπε με κάθε τρόπο να μην μπει στα ελληνικά ύδατα, προκειμένου να μην… αναγκαστούν οι ελληνικές Αρχές να διασώσουν τους ανθρώπους. Δεν υπήρχε κανένα ενδιαφέρον για τις ανθρώπινες ζωές, παρά μόνο να μην… παραβιαστούν τα σύνορα. Αυτές τις οδηγίες έχει τα τελευταία χρόνια το Λιμενικό από την κυβέρνηση, αυτές εκτελεί. Πρόκειται άλλωστε για κάτι που έχει αποδειχθεί περίτρανα αναρίθμητες φορές, όπως στο πολύνεκρο ναυάγιο στο Φαρμακονήσι για το οποίο μάλιστα πρόσφατα καταδικάστηκε η Ελλάδα.

Αμείλικτα ερωτήματα και ενδείξεις εγκληματικής ανευθυνότητας προκύπτουν αναφορικά με το ναυαγοσωστικό σκάφος «Aigaion Pelagos», ένα από τα πλέον σύγχρονα ναυαγοσωστικά σκάφη στην Ευρώπη, το οποίο τις κρίσιμες ώρες του ναυαγίου που έχει κοστίσει τη ζωή σε δεκάδες ίσως και εκατοντάδες ανθρώπους, βρισκόταν δεμένο λίγα μίλια μακριά από τον τόπο του δυστυχήματος στο λιμάνι του Γυθείου. Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από το στίγμα του συγκεκριμένου ναυαγοσωστικού, το οποίο είναι ένα από τα τέσσερα καλύτερα και μεγαλύτερα ναυαγοσωστικά σκάφη στην Ελλάδα και ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη, φαίνεται πως –για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους-, το κέντρο επιχειρήσεων επέλεξε να το αφήσει δεμένο τις κρίσιμες ώρες.

Μπορούσαν να σώσουν ανθρώπους και δεν το έκαναν; Με αυτήν την απορία θα σας αφήσω φίλες και φίλοι.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Ολλανδία: Οι ποδοσφαιριστές της Φίτεσε δωρίζουν τους μισθούς τους για να σώσουν την ομάδα

ΦΙΤΕΣΕ

Ολλανδία: Οι ποδοσφαιριστές της Φίτεσε δωρίζουν τους μισθούς τους για να σώσουν την ομάδα

Η Φίτεσε υποβιβάστηκε εφέτος από την πρώτη κατηγορία για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια,…