Oι εμπειρογνώμονες μίλησαν για τα αρχαία της Βενιζέλου: Ανεπανόρθωτες βλάβες θα επιφέρει στη Μέση Οδό η απόσπαση

Ανεπανόρθωτες βλάβες στο μοναδικό βυζαντινό αστικό τοπίο που αποκαλύφθηκε στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό και είναι γνωστό ως Μέση Οδός θα επιφέρει ο τεμαχισμός και η απόσπασή του από το σημείο όπου αποκαλύφθηκε, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες των 316 πολιτών που προσέφυγαν στα αστικά δικαστήρια.

αρχαιοτητες2 0

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας η Αυγή και της Μαρούλας Πλήκα, κατά τη μιάμιση ώρα που τους δόθηκε, ο Αρ. Μέντζος και η Ευαγγ. Καμπούρη κατάφεραν να συλλέξουν 114 πλάνα του μνημείου. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της αυτοψίας, ο πρώτος εξέφρασε «αμφιβολίες για την αξιοπιστία της απόσπασης και την πιστότητα της επανατοποθέτησης». «Η αυτοψία έχει νόημα και θα διαπιστώσουμε την ακριβή κατάσταση των αρχαιοτήτων όταν θα αναλύσουμε το υλικό που έχουμε καταγράψει» είπε και τόνισε ότι «η μεθοδολογία που ακολουθείται θα επιφέρει ανεπανόρθωτες βλάβες στα αρχαία».

Εκτίμησε επίσης ότι το ποσοστό των αρχαιοτήτων που έχει αποσπαστεί μέχρι στιγμής είναι περίπου το 1/5 του συνόλου, πολύ μακριά δηλαδή από το 52% που υποστηρίζει το υπουργείο και η Αττικό Μετρό. «Από τα σχέδια που είναι δημοσιευμένα και μας έχουν παραχωρηθεί, μερικά πράγματα μπορέσαμε να καταλάβουμε ότι έχουν αποσπαστεί.

Το βέβαιο είναι ότι τα τμήματα των αρχαίων που έχουν απομακρυνθεί δεν είναι πολλά. Φαντάζομαι ότι είναι τα πιο εύκολα στη μετακίνηση, μαρμάρινοι λίθοι, πλάκες» παρατήρησε. «Το μεγαλύτερο τμήμα του αρχαίου είναι τοιχοποιίες είτε υπέργειες, δηλαδή τοίχοι, είτε υπόγειες, δηλαδή τοιχώματα αγωγών. Οι τοιχοποιίες σε μεγάλο ποσοστό είναι σε κατάσταση ετοιμορροπίας. Δεν είναι σταθερές και είναι εύκολο να καταστραφούν» υπογράμμισε. «Αυτό που μπορώ να εκτιμήσω είναι ότι αυτά που μένει να αποσπαστούν και να μεταφερθούν είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό υλικά χαλαρά και εύθραυστα και η απόσπασή τους θα είναι διάλυση και μεταφορά αδρανών υλικών. Τα μαρμάρινα τμήματα, το πλακόστρωτο και κάποιοι πεσσοί είναι μικρό ποσοστό.

Οι ασβεστότοιχοι και οι λασπότοιχοι δεν μπορούν να αναπαρασταθούν, είναι σαν να χτίζεις με παλιά υλικά», τόνισε και σημείωσε ότι για τις επανατοποθετήσεις έχει ισχυρές αμφιβολίες για το αποτέλεσμα, καθώς το όλο έργο πρόκειται να υλοποιηθεί και κάτω από ισχυρή πίεση χρόνου. Ανέφερε, τέλος, ότι, σύμφωνα με τεχνικό της εταιρείας, μετά την απόσπαση των αρχαιοτήτων του 7ου και 4ου αιώνα, θα προχωρήσουν την αρχαιολογική έρευνα μόνο για 1-1,5 μέτρο και το υπόλοιπο χώμα, μέχρι το ταβάνι της σήραγγας, θα αφαιρεθεί με τεχνικό τρόπο, δηλαδή με σκαπτικά μηχανήματα. Αυτό σημαίνει ότι η αρχαιολογική ανασκαφή δεν θα ολοκληρωθεί, όπως ορίζουν οι κανόνες της αρχαιολογίας και η νομοθεσία για την προστασία των αρχαιοτήτων, προκειμένου να επισπευσθούν οι εργασίες του μετρό, με κίνδυνο να χαθούν πολύτιμες αρχαιότητες της ρωμαϊκής και ελληνιστικής περιόδου.

Τραγωδία στην Τουρκία: Οκτώ νεκροί και ένδεκα τραυματίες μετά από σύγκρουση μπετονιέρας με λεωφορείο

toyrkia

Τραγωδία στην Τουρκία: Οκτώ νεκροί και ένδεκα τραυματίες μετά από σύγκρουση μπετονιέρας με λεωφορείο

Πολύνεκρο τροχαίο σημειώθηκε τη Δευτέρα του Πάσχα (6/07) στην περιοχή Γκαζιαντέπ της νοτιοανατολικής Τουρκίας.

Βέλγιο: Κατάληψη στο πανεπιστήμιο της Γάνδης υπέρ των Παλαιστινίων και υπέρ της πράσινης μετάβασης

GM46aWlXwAAztWj

Βέλγιο: Κατάληψη στο πανεπιστήμιο της Γάνδης υπέρ των Παλαιστινίων και υπέρ της πράσινης μετάβασης

Oι φοιτητικές οργανώσεις «End Fossil Ghent» και «Ghent Students for Palestine» ένωσαν τις δυνάμεις τους…