Αll that may bleed – Έξι σκηνές από τις τραγωδίες του Σοφοκλή του Markus Öhrn

Στην οδό Πανεπιστημίου, στο ιστορικό Αναγνωστήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, έντεκα Αθηναίες βουτούν στο σύμπαν του Σοφοκλή. Είναι όλες τους ερασιτέχνες ηθοποιοί από τα εργαστήρια της Στέγης για ενήλικες άνω των 65 ετών και, με τις οδηγίες του Σουηδού σκηνοθέτη και εικαστικού Markus Öhrn, σχηματίζουν μια ανορθόδοξη γυναικεία μπάντα.

5ae9b9771dc5240f348b458d

Από 6 έως 16 Μαΐου, στο πλαίσιο του Onassis Fast Forward Festival 5 –Athens, έντεκα Αθηναίες, υπό την καθοδήγηση του Σουηδού σκηνοθέτη και εικαστικού Μάρκους Ερν, σχηματίζουν μια μπάντα και βουτoύν στο έργο του Σοφοκλή παρουσιάζοντάς το μέσα από μια σειρά σκοτεινών και ατμοσφαιρικών θεατρικών installations στο Aναγνωστήριο του Βαλλιάνειου κτιρίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος (Πανεπιστημίου 32). Φέρνοντας στο επίκεντρο της σκηνής αυτό που συνήθως κρύβεται, το μακάβριο και το γκροτέσκο των τραγωδιών, πλησιάζουν τα έργα με άξονα το σώμα των ηρώων: Το σώμα που βιώνει την ιστορία και ισοπεδώνεται από αυτήν, πεδίο ακραίας βίας. Το σώμα του άρχοντα και του αδύνατου. Το σώμα του στρατιώτη. Τα σώμα του φιλόσοφου και του επαναστάτη.

Στο Βαλλιάνειο κτίριο, μέρος της Νεοκλασικής Τριλογίας της πόλεως των Αθηνών (Ακαδημία – Πανεπιστήμιο – Εθνική Βιβλιοθήκη) που σχεδίασε στα τέλη του 19ου αιώνα ο Δανός αρχιτέκτονας Θεόφιλος Χάνσεν υπό την επίβλεψη του Γερμανού αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ, το Aναγνωστήριο μετατρέπεται σε μια αλλόκοτη αρένα για έξι διαφορετικές περφόρμανς και video installations. Οι θεατές στέκουν περιμετρικά, ανάμεσα στους επιβλητικούς ιωνικούς κίονες, κάτω από τη γυάλινη οροφή. Κι ένας γυναικείος Χορός δίνει υπόσταση στις οριακές στιγμές των τραγικών ηρώων του Σοφοκλή: του Αίαντα, της Αντιγόνης,της Ηλέκτρας, του Ηρακλή, του Οιδίποδα, του Φιλοκτήτη…

Απροσδόκητες επιλογές σε σχέση με το έργο του Σοφοκλή μάς κάνουν να αναρωτηθούμε για τη σχέση μας με την τραγωδία σήμερα. Τι είναι και τι δεν είναι αποδεκτό σε ό,τι αφορά την παρουσίαση του αρχαίου δράματος; Πώς μπορούν έντεκα γυναίκες, μη επαγγελματίες ηθοποιοί, να αφεθούν σε μια ακραία εκφραστικότητα με όχημα αυτές τις ιστορίες; Τι σώζεται μέσα σε αυτά τα έργα από την ωμή, αιματοβαμμένη διάσταση του λαϊκού μύθου;

«…Να κόψω το κεφάλι μου, τα πόδια μου,

κομμάτια να κοπώ, να λυτρωθώ από τη φρίκη

της προσδοκίας…»

(Φιλοκτήτης, 1206)

Συντελεστές

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Markus Öhrn

Δραματουργία: Ευθύμης Θέου

Κοστούμια, Μάσκες & Γλυπτά: TildaLovell

Σχεδιασμός Ήχου & Φωτισμών: DamianoBagli

Βίντεο: JakobÖhrman

Βοηθός Βίντεο: Natasja Loutchko

Βοηθός σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα

Εκτέλεση Παραγωγής: Νικήτας Βασιλάκης

Βοηθός Παραγωγής: Ζωή Μουσχή

Με τις: Σουζάνα Αρκουλή, Ντέπυ Ασλανίδου, Διάνα Ζαχαριάδη, Γιούλη Ζαχαρίου, Άντζελα Ιορδανέσκου, Αφροδίτη Καπάλα, Σάντυ Καραΐσκου, Μάρω Καραμάνη, Μαριαγγέλα Κατσικαλή, Λένα Παμπούκη, Κατερίνα Τριβιζά

Ανάθεση & Παραγωγή: Onassis Culture/FFF

Σε συνεργασία με: INSTITUTET (Σουηδία)

Με την υποστήριξη του Σουηδικού Συμβουλίου Τεχνών

Ευχαριστούμε την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος για την ευγενική παραχώρηση του χώρου.

Ευχαριστούμε την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών για την παραχώρηση του χώρου για την κατασκευή των μασκών και των κοστουμιών, και τους Έλλη Αποστολάκη, Αλέξανδρο Γαρνάβο και Άρτεμη Σγούρου για την πολύτιμη συνεργασία στη δημιουργία τους.

Για την παραχώρηση των αποσπασμάτων των μεταφράσεων ευχαριστούμε:

τις εκδόσεις Παπαδήμας, για τον Αίαντα, σε μετάφραση Παναγή Λορεντζάτου (επιμ. Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος),

τον Νίκο Α. Παναγιωτόπουλο, για την Αντιγόνη,

τις εκδόσεις Καστανιώτη, για την Ηλέκτρα, σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά,

τις εκδόσεις Bibliothèque, για τον Οιδίποδα Τύραννο, σε μετάφραση Μίνωα Βολανάκη,

τον Κώστα Βαλάκα και την Ελένη Παπάζογλου, για τις Τραχίνιες,

τον Γιώργο Μπλάνα και τις εκδόσεις Γαβριηλίδης, για τον Φιλοκτήτη.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Δευτέρα 7 Μαΐου | 19:00 | Στα αγγλικά, με διερμηνεία στα ελληνικά

Συζήτηση του κοινού με τους: MarkusÖhrn, Σκηνοθέτης – Γκέλυ Καλαμπάκα, Βοηθός σκηνοθέτη – Γιάννη Λεοντάρη, Σκηνοθέτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, τις έντεκα συμμετέχουσες ερασιτέχνες ηθοποιούς

Συντονισμός: Ευθύμης Θέου, Ηθοποιός/Δραματουργός

6 -16 Μαΐου | 21:30| Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, Aναγνωστήριο Βαλλιάνειου κτιρίου (Πανεπιστημίου 32) | Κατάλληλο για θεατές 18+

Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας.

Δυνατότητα προκράτησης θέσεων στο [email protected]

Τα δελτία εισόδου θα διανέμονται 1 ώρα πριν την έναρξη στον χώρο της εκδήλωσης.

*Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων και των video installations οι θεατές θα στέκονται όρθιοι. Η διάρκεια είναι περίπου 45 λεπτά.


Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Η κόρη της 40χρονης ρωτούσε αν ήταν η μαμά της η νεκρή, κρατώντας τη φωτογραφία της

6222446 1

Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Η κόρη της 40χρονης ρωτούσε αν ήταν η μαμά της η νεκρή, κρατώντας τη φωτογραφία της

Οι αστυνομικοί της επιβεβαίωσαν πως ήταν δυστυχώς η μητέρα της, με το νεαρό κορίτσι να…

Πέθανε η γηραιότερη γυναίκα στην Ελλάδα σε ηλικία 119 ετών – Ποια ήταν η Ελένη Μπαρουλάκη

Χανιά

Πέθανε η γηραιότερη γυναίκα στην Ελλάδα σε ηλικία 119 ετών – Ποια ήταν η Ελένη Μπαρουλάκη

Η μεγαλύτερη ηλικιακά γυναίκα στη χώρα, Ελένη Μπαρουλάκη, ζούσε στο Παϊδοχώρι του Δήμου Αποκορώνου στα…

«Μην είστε γκέι και αδύναμοι – Μείνετε γ@@να σκληροί»: Ομοφοβική προεκλογική καμπάνια υποψήφιας Ρεπουμπλικανών (Video)

441308269 486243363736147 7200331564716805706 n

«Μην είστε γκέι και αδύναμοι – Μείνετε γ@@να σκληροί»: Ομοφοβική προεκλογική καμπάνια υποψήφιας Ρεπουμπλικανών (Video)

«Στην Αμερική μπορείς να είσαι ό,τι θέλεις, γι’ αυτό μην είσαι αδύναμος και γκέι. Μείνετε γ@@@@@να…

Λένα Μαντά: Μίλησε για τους γονείς της και συγκλόνισε – « Με χτύπησαν σαν χταπόδι, ο πατέρας μου πέθανε και δεν με ένοιαξε» (video)

profile player 960x540 7

Λένα Μαντά: Μίλησε για τους γονείς της και συγκλόνισε – « Με χτύπησαν σαν χταπόδι, ο πατέρας μου πέθανε και δεν με ένοιαξε» (video)

«Τους κατανόησα, αλλά δεν τους δικαιολόγησα» ανέφερε για τους γονείς της η Λένα Μαντά