"d_i_s_P_L_A_C_E_d": Η πόλη, η τραγωδία, ο εκτοπισμός στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης με ελεύθερη είσοδο

Η εξουσία έχει να κάνει με μάχες... Έχει να κάνει με την τραγωδία του ανθρώπου από τα αρχαία χρόνια. Με την ειρωνεία του ατόμου απέναντι στην υπόλοιπη κοινωνία. Από την αρχή της πόλεως έως σήμερα, έχει αλλάξει κάτι; Μάθαμε τίποτα; ... Το μόνο πράγμα που ίσως γνωρίζουμε, είναι ότι ο αγώνας συνεχίζεται.

59cb9ea71dc524ed308b45c5

«Γεννηθήκαμε εδώ, ζούμε εδώ

Σκοπεύω να μείνω

μέχρι να κλείσω τα μάτια»

Κάρμεν Χιμένεθ  

Με την παράσταση d_i_s_P_L_A_C_E_d, θα προσεγγίσουμε τη σκηνή ως ένα καθρέφτη, όπου κοιτάζουμε τον εαυτό μας, με την ίδια αβεβαιότητα προς το μέλλον όπως παρουσιάζεται και από τους κλασικούς.

Όλες οι απαντήσεις είναι ανοιχτές, όπως η ίδια η τραγωδία. Για τον λόγο αυτό υπάρχει το θέατρο, ακριβώς γι ‘αυτό. Για να ερωτήσουμε εμάς τους ίδιους ως άτομα μέσα από την κοινωνική πράξη.

Το «D_i_s_P_L_A_C_E_d» είναι ένα διεπιστημονικό θεατρικό έργο με θέμα τον εξευγενισμό και τον αστικό εκτοπισμό, δημιουργώντας μια γέφυρα μεταξύ των σύγχρονων αστικών μελετών και της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Eίναι ένα μείγμα θεάτρου και χορού, συνδυάζοντας σύγχρονες σκηνικές γλώσσες: Η δραματουργία του Γιώργου Ροδοσθένους (Ηνωμένο Βασίλειο), με αποσπάσματα από το αρχαίο δράμα, οι προφορικές αφηγήσεις από τεταμένες περιόδους της ελληνικής ιστορίας, οι μαρτυρίες αστικού εκτοπισμού από την έρευνα πεδίου των Michael Janoschka και τη Γεωργία Αλεξανδρή, η σωματική έκφραση ως θεατρική γλώσσα και οι φυσικές ιδιότητες των ηθοποιών, η ζωντανή μουσική, και η οπτικοακουστική παραγωγή του Rouven Rech (Γερμανία). Τέλος, το καστ που αποτελείται από έναν Ισπανό και επτά ‘Έλληνες ηθοποιούς.

Με αυτόν τον τρόπο, η παράσταση αντιμετωπίζει θέματα τόσο επαναλαμβανόμενα στην αρχαία ελληνική τραγωδία και ταυτόχρονα τόσο διαδεδομένα σήμερα, όπως η κοινωνική δικαιοσύνη, η αίσθηση του ανήκειν και ο εκτοπισμός.

Σημείωμα δραματουργού

Η παράσταση d_i_s_P_L_A_C_E_d βασίζεται σε ένα μείγμα από μαρτυρίες, συνεντεύξεις και αποσπάσματα από την αρχαία ελληνική τραγωδία.

Προηγήθηκε έρευνα κατά την οποία μελετήσαμε πρωτογενές υλικό: σύγχρονες ιστορίες, τις οποίες κατηγοριοποιήσαμε σε θεματικές ομάδες εκτοπισμού: σε προσωπικό, επαγγελματικό και συναισθηματικό επίπεδο. Αυτές τις ιστορίες τις συνδυάσαμε με μοτίβα και φιγούρες της τραγωδίας. Ο θεατής θα αναγνωρίσει στους σύγχρονους χαρακτήρες της παράστασης, τους τραγικούς ήρωες, όπως την Εκάβη, τον Οιδίποδα, την Αντιγόνη και την Ισμήνη. Παράλληλα, αξιοποιήθηκαν δραματουργικά στοιχεία από τις Τρωάδες του Ευριπίδη, τους Πέρσες, τις Ευμενίδες και τις Ικέτιδες του Αισχύλου, αλλά και τον Δύσκολο του Μενάνδρου,.

Το τελικό κείμενο είναι προϊόν σκηνικής γραφής, που δημιουργήθηκε από τους σκηνοθέτες Juanfra Rodriguez και Maria Escobar, και εστιάζει σε καθημερινές στιγμές μεταναστών, αστέγων, ιερόδουλων, και στη σύγκρουση της νέας και της παλιάς γενιάς. Ενοποιητικό τους στοιχείο είναι το ζήτημα του εξευγενισμού στις σύγχρονες πόλεις.

Επί σκηνής οι οκτώ ερμηνευτές (επτά Έλληνες και ένας Ισπανός) ζωντανεύουν το κείμενο με μια έντονη χοροθεατρική διάθεση.

Συντελεστές Παράστασης 

Συν-δημιουργία και Συν-σκηνοθεσία: María Escobar & Juanfra Rodríguez 

Δραματουργία: Γιώργος Ροδοσθένους 

 Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρίνα Αννούση 

 Σκηνογραφία: Juanfra Rogríguez 

Χορογραφία: María Escobar 

Οπτικοακουστική και Μουσική Επιμέλεια: Rouven Rech 

Ερμηνεία: Βασίλης Γιαννέλος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Παπαϊωάννου, Ángel Perabá, Βασίλειος Σκαρμούτσος, Νικολέτα Χαρατζόγλου, Μαρία Ψαρολόγου 

 Μετάφραση σεναρίου στα ελληνικά: Μαρία Χατζηεμμανουήλ 

 Τεχνική Διεύθυνση: Σαράντης Ζαργάνης 

Υπεύθυνη Σκηνής & Τεχνικών Λειτουργιών: Ζήνα Λεύκου 

 Bοηθός Εκτέλεσης Φωτισμών: Δημήτρης Τσολάκης & Εμμανούηλ Τσολάκης 

 Βοηθός Ηχοληψίας: Δημήτρης Ελένης Φωτογραφίες τοπίων: Chefer Cúneo y Juanfra Rodríguez 

 Φωτογραφίες προβών: Manolo Pavón

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης ευχαριστεί θερμά την Ομάδα Προφορικής Ιστορίας της Αθήνας (Ο.Π.Ι.Α.) και το Κέντρο Υποδοχής Αστέγων Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.) που παραχώρησαν ευγενικά το υλικό τους.

Πληροφορίες:

CONTESTED_CITIES Athens 2017

Αρχαίο Δράμα και Urbanism, Καλλιτεχνικό και Ερευνητικό Πρόγραμμα

Ημερομηνία: 28 – 30 Σεπτεμβρίου 2017, ώρα 21:00

Τοποθεσία: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, Τ.: 210 341 8550

Είσοδος Ελεύθερη – απαραίτητη η κράτηση θέσεων για τις παραστάσεις, Τ.210 3418579

Περισσότερες Πληροφορίες



Πέθανε η γηραιότερη γυναίκα στην Ελλάδα σε ηλικία 119 ετών – Ποια ήταν η Ελένη Μπαρουλάκη

Ektakti Epikairotita 0

Πέθανε η γηραιότερη γυναίκα στην Ελλάδα σε ηλικία 119 ετών – Ποια ήταν η Ελένη Μπαρουλάκη

Η μεγαλύτερη ηλικιακά γυναίκα στη χώρα, Ελένη Μπαρουλάκη, ζούσε στο Παϊδοχώρι του Δήμου Αποκορώνου στα…

«Μην είστε γκέι και αδύναμοι – Μείνετε γ@@να σκληροί»: Ομοφοβική προεκλογική καμπάνια υποψήφιας Ρεπουμπλικανών (Video)

441308269 486243363736147 7200331564716805706 n

«Μην είστε γκέι και αδύναμοι – Μείνετε γ@@να σκληροί»: Ομοφοβική προεκλογική καμπάνια υποψήφιας Ρεπουμπλικανών (Video)

«Στην Αμερική μπορείς να είσαι ό,τι θέλεις, γι’ αυτό μην είσαι αδύναμος και γκέι. Μείνετε γ@@@@@να…

Λένα Μαντά: Μίλησε για τους γονείς της και συγκλόνισε – « Με χτύπησαν σαν χταπόδι, ο πατέρας μου πέθανε και δεν με ένοιαξε» (video)

profile player 960x540 7

Λένα Μαντά: Μίλησε για τους γονείς της και συγκλόνισε – « Με χτύπησαν σαν χταπόδι, ο πατέρας μου πέθανε και δεν με ένοιαξε» (video)

«Τους κατανόησα, αλλά δεν τους δικαιολόγησα» ανέφερε για τους γονείς της η Λένα Μαντά

Παναθηναϊκός: «Ούτε καλήμερα οι παίκτες στον Τερίμ», σύμφωνα με δημοσιογράφο του MEGA (video)

6197464

Παναθηναϊκός: «Ούτε καλήμερα οι παίκτες στον Τερίμ», σύμφωνα με δημοσιογράφο του MEGA (video)

Η κατάρρευση του Παναθηναικού από την έλευση του Φατίχ Τερίμ και μετά φαίνεται πως πλέον…

Eurovision 2024: Σατιρική εκπομπή του Ισραήλ τρολάρει όσους ήρθαν σε κόντρα με την Εντέν Γκολάν – Ανάμεσα τους και η Σάττι (video)

Καταγραφή 30

Eurovision 2024: Σατιρική εκπομπή του Ισραήλ τρολάρει όσους ήρθαν σε κόντρα με την Εντέν Γκολάν – Ανάμεσα τους και η Σάττι (video)

Με τεράστια ειρωνεία και καθόλου χιούμορ μια εκπομπή απ' το Ισραήλ αποφάσισε να τρολάρει όσους…