Newsroom

Newsroom

"Μεγαλώνει" το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ελληνική αγορά

Αισθητή κάνει την παρουσία του στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου ο Έλληνας καταναλωτής.

58453be91dc5249b2d8b47fe

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου που πραγματοποιεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με την συμμετοχή 1910 Ελλήνων online καταναλωτών, η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει ανοδική τάση αλλά και ωριμότητα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσιάζει το ΑΠΕ, η αύξηση γενικά των online αγορών το 2016 επαληθεύεται από το γεγονός ότι 1/10 online αγοραστές άρχισε τις αγορές του το 2016 και από την αύξηση των μεθοδικών/ώριμων Ελλήνων online αγοραστών αφού το 29% των online καταναλωτών πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών αγορών τους ψηφιακά, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν για το 2015 στο 25% και το 2014 στο 9%.

Επίσης, το 2016 συνεχίζεται η τάση αύξησης των αγορών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού 6/10 έκανε πάνω από το 80% των online αγορών του από τα τοπικά eshops ενώ πέρυσι ήταν 5/10 καταναλωτές. Αυτή η αύξηση εξηγείται λόγω των capital controls αλλά και την δυναμική λειτουργία χιλιάδων τοπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων σε όλες πλέον τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Βέβαια οι Έλληνες συνεχίζουν να έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών σε όλη της Ευρώπη από eshops του εξωτερικού στα επίπεδα περίπου του 30%.

Παρά το γεγονός ότι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής με το 56% των online καταναλωτών συνήθως να την προτιμά, η χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από 1/2 online καταναλωτές (συγκεκριμένα το 51% την χρησιμοποιεί συχνά από 44% που ήταν προ capital controls το 2014).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σημαντική είναι αντίστοιχα η μείωση της συχνής χρήσης του PayPal στο 15%. Τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με την αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικής τραπεζικής με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πληρωμή οφειλών προ το δημόσιο που γίνεται ψηφιακά πλέον συστηματικά από το 63% των online καταναλωτικών (σε σχέση με το 50% προ capital control).

Οι πέντε πιο δημοφιλείς κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015. Στην πρώτη θέση με 84% των online αγοραστών να δηλώνουν ότι αγόρασαν το πρώτο 9μηνο 2016 ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), το 70% διαμονή σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), το 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, το 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και το 62% είδη ένδυσης και υπόδησης.

K. Παπαδάκης για Μιχαλολιάκο: «Το δικαστήριο δεν ήταν υποχρεωμένο να προβεί σε αποφυλάκιση» (video)

mixaloliakos

K. Παπαδάκης για Μιχαλολιάκο: «Το δικαστήριο δεν ήταν υποχρεωμένο να προβεί σε αποφυλάκιση» (video)

Το δικαστήριο όφειλε να εξετάσει αν ο κρατούμενος θεωρείται επικίνδυνος για τέλεση νέων εγκληματικών πράξεων,…

Το… σκέφτεται η Χαμάς για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, νέοι ισραηλινοί βομβαρδισμοί

gaza 7

Το… σκέφτεται η Χαμάς για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, νέοι ισραηλινοί βομβαρδισμοί

Κατάρ, Αίγυπτος και ΗΠΑ αναμένουν την απάντηση του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος - «Αν πρέπει να…

Σε κρίσιμη κατάσταση το 5χρονο αγοράκι που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην Πειραιώς

2ddc1139 418e 49d4 89e5 2ee2952e483b

Σε κρίσιμη κατάσταση το 5χρονο αγοράκι που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην Πειραιώς

Διασωληνωμένο στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παίδων - Πιο ελαφρά τραυματίστηκαν τα δύο μεγαλύτερα αδέλφια του