Σπίρτζης: Πρωτοτυπίες Σαμαρά σε αυτοκινητόδρομους – Η ΝΔ έκλεινε συμφωνίες με μεγαλύτερο κόστος

Συμφωνίες και αναθεωρήσεις που οδηγούσαν σε μεγαλύτερο κόστος, μεγαλύτερο αντίτιμο για διόδια, υπέρογκες αποζημιώσεις αλλά και μη ολοκληρωμένα έργα έκλεινε η Νέα Δημοκρατία, υπογράμμισε ο υπουργός υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.

57cd4c211dc52488458b46f2

Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «στο Κόκκινο», ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για παγκόσμιες πρωτοτυπίες Σαμαρά σε αυτοκινητόδρομο.

Ειδικότερα, ο υπουργός τόνισε πως επί ΝΔ, κλείνονταν συμφωνίες και αναθεωρήσεις που οδηγούσαν σε μεγαλύτερο κόστος, μεγαλύτερο αντίτιμο για διόδια, υπέρογκες αποζημιώσεις ενώ επί 12 χρόνια απαλλοτριώσεις και απαραίτητες ενέργειες για τα σημεία όπου το οδικό συναντά το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν έγιναν ποτέ.

Τα έργα που αναθεωρήθηκαν από την κυβέρνηση Σαμαρά, τα 4 εκ των 5 μεγάλων, ήταν ημιθανή, δεν γίνονταν εργασίες, όπως προσέθεσε. Και, παρόλα αυτά, είχαν γίνει εγκαίνια από τον κ. Σαμαρά, μετά τα οποία έφυγαν όλοι, και τα μηχανήματα και οι εργαζόμενοι. Ο κόσμος που περνούσε από εκεί έβλεπε τι πραγματικά συνέβαινε, όπως είπε.

Τα έργα είχαν ουσιαστικά σταματήσει από το 2009 και παρά τις αναθεωρήσεις επί Σαμαρά στα τέσσερα από τα πέντε, δεν υπήρχε ουσιαστική επανεκκίνηση, καθώς οι αναθεωρήσεις ήταν ουσιαστικά προς όφελος των τραπεζών και άλλων εμπλεκόμενων.

Η διεθνής πρωτοτυπία Σαμαρά στον E65

O κ. Σπίρτζης έκανε ειδική αναφορά στα έργα του E65, που συνδέει την Λαμία με την Εγνατία Οδό, μέσω Καρδίτσας και Τρικάλων, έργα που ξεκινούν ξανά και άμεσα.

Όπως είπε, στην αναθεώρηση της σύμβασης επί κυβέρνησης Σαμαρά, «βγήκε έξω» τόσο το πρώτο κομμάτι από τη Λαμία, όσο και το τελευταίο. «Αφήσαν μόνο το μέσο του δρόμου, πρόκειται για διεθνή πρωτοτυπία».

Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι στις αρχικές συμφωνίες για τα μεγάλα οδικά έργα προβλεπόταν η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων σε μόλις έξι μήνες, όταν δεν έχουν γίνει εδώ και 12 χρόνια, ενώ αντίστοιχα προβλήματα υπήρχαν με την αρχαιολογία και άλλες παραμέτρους.

Αυτό δείχνει πόσο ανεύθυνα αντιμετωπίστηκαν τα έργα από τη ΝΔ, από την πρώτη ημέρα, επί υπουργίας Σουφλιά, όπως και στην περίπτωση του μετρό της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο και να είναι βέβαιο ότι θα αναγκαστεί να καταβάλει πρόσθετες αποζημιώσεις και να πληρώσει διεκδικήσεις. Επί 12 χρόνια δεν έκαναν αυτό που εμείς κάναμε σε ένα, εντάξαμε τα έργα στο νόμο για τα έργα εθνικής σημασίας και ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, με τις αναθεωρήσεις που επιτεύχθηκαν, θα εξοικονομηθούν 765 εκατ. ευρώ.

Καλό θα είναι λοιπόν, υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, η ΝΔ να είναι πιο προσεκτική, γιατί τα ψέματα έχουν και όριο και η αλήθεια πρέπει να λέγεται … αν είχαν κάνει έστω και ένα χλμ. «θα το παρουσίαζαν για κανένα μήνα».

Τα επόμενα χρονοδιαγράμματα

Την περασμένη εβδομάδα παραδόθηκαν 20 χλμ. οδικού δικτύου, μαζί με το Κιάτο και τη σήραγγα στο Δερβένι, που είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί εκεί τέμνονται το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Είναι ένα σημείο που «δεν είχε αγγίξει καν» η προηγούμενη κυβέρνηση, είπε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Μέσα στο Σεπτέμβριο θα παραδοθεί το μεγαλύτερο μέρος του τμήματος της Ιονίας Οδού μετά το Αντίρριο, καθώς η σήραγγα της Κλόκοβας έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί.

Στη συνέχεια, εντός του Φθινοπώρου θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο Μορέα, από Κόρινθο προς Τρίπολη, Καλαμάτα, Σπάρτη.

Εντός του 2016 θα έχει παραδοθεί επίσης το μεγαλύτερο μέρος της Ιονίας Οδού, από το Αντίρριο ως τα Ιωάννινα.

Το Μάρτιο του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί λειτουργικά και τα πέντε μεγάλα οδικά έργα.

Μαζί με αυτά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι μελέτες και τα σύνοδα έργα, μετά τις διαπραγματεύσεις με τον παραχωρησιούχο.

Οπως είπε ο κ.Σπίρτζης, θα παραδίδονται συνεχώς νέα τμήματα, στο κομμάρι Κόρινθος – Πάτρα, όπως και στον E65.

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

port223 scaled 1

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

Πώς ανακαλύφθηκε η διάρρηξη