Newsroom

Newsroom

"Από τον Αφαιρετικό Εξπρεσιονισμό στον Συναισθηματικό Ορθολογισμό"

Σύνοψη Εννοιολογικής Προσέγγισης

kam 3

Σύνοψη Εννοιολογικής Προσέγγισης

Διάδραση μεταξύ λογικής και συναισθήματος στη βάση της αφαίρεσης. Ζωγραφική και γλυπτική απελευθερωμένη από την ανάγκη αναπαράστασης. Η ουσία δεν προσδιορίζεται μέσα από την απεικόνιση αλλά μέσα από την αλληλεπίδραση υλικών τα οποία αποκτούν φόρμα, κίνηση και ρυθμό. Το ίδιο το υλικό γίνεται δομικό αντικείμενο έκφρασης που επικαλείται άλλοτε τη λογική σκέψη και άλλοτε το συναίσθημα του θεατή. Εννοιολογικά, η έκθεση είναι στο σύνολο της μια εικαστική αντιπαράθεση των δυο δημιουργών πάνω στην εύθραυστη ισορροπία μεταξύ λογικής επεξεργασίας της πληροφορίας και συναισθηματικής αντίληψης της. Ο κάθε δημιουργός καλείται να διαπραγματευτεί με αυτήν ακριβώς την ισορροπία προκειμένου να βοηθήσει τον θεατή του να κάνει την προσωπική του προβολή. 

εικαστική έκθεση

Περιγραφή Έκθεσης

Ο Αποστόλης Ζολωτάκης  δουλεύει στον καμβά αφήνοντας ελεύθερη τη δυναμική του χρώματος και της κίνησης με μια δήθεν συναισθηματική φόρτιση. Ο ορθολογισμός επιδρά στο έργο του σε μια ισορροπία δόμησης αποδόμησης. Παίζει με τη διαρρύθμιση του χώρου μέσα στον πίνακα χωρίς ο ίδιος να είναι συναισθηματικά φορτισμένος. 

Η Κέλλυ Αθανασιάδου χρησιμοποιεί το ατσάλι ως βασικό δομικό υλικό των γλυπτών της. Τοποθετεί στο οπτικό επίκεντρο του θεατή, τις αυστηρές αναλογίες των όγκων και αναδεικνύει  τις βασικές γραμμές των σχηματισμών που φιλοτεχνεί. Ο διάλογος μεταξύ των δυο εικαστικώνγια τον «Συναισθηματικό Ορθολογισμό» με μόνιμη βάση την αφαίρεση, εμπλέκει δημιουργικά τόσο τους ίδιους όσο και τους θεατές.

Ο Αποστόλης Ζολωτάκης σε  συνέχεια της αφηρημένης του δουλειάς, παρουσιάζει εικαστικά έργα μεικτής τεχνικής και χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων υλικά με έντονη συναισθηματική δυναμική (θρησκευτικά τάματα) εμπλέκοντας τα με ετερόκλητες ύλες. Το τάμα έτσι γίνεται στοιχείο αφηρημένης αφηγηματικότητας και προκαλεί συναισθηματική φόρτιση στην ερμηνεία του παρατηρητή. Ως δομικά στοιχεία του έργου, τα τάματα είναι άλλοτε δυσδιάκριτα και άλλοτε εμφανίζονται ως ξεκάθαρα  αναγνώσιμα στοιχείατου πίνακα. Εντάσσοντας το τάμα στην αφαιρετική του δουλειά, το επικαλύπτει με ύλη, δημιουργώντας έτσι ένα γαλάκτωμα που δίνει την αίσθηση οργανικού υλικού και προσεγγίζει την υφή σωματικών εκκρίσεων. Το οργανικό αυτό στοιχείο εντείνει τη συναισθηματική ταύτιση του θεατή με το έργο και την σκόπιμη υποβάθμιση του ορθολογισμού. 

Η Κέλλυ Αθανασιάδου, σε δημιουργική αντίθεση με τον Ζολωτάκη, προσεγγίζει το έργο πρωτίστως ορθολογικά. Παρουσιάζει τη συλλογή “PythagoreanTetraktys” με 12 μεταλλικά γλυπτά εμπνευσμένα από την θεωρία της «Τετρακτύως» του Πυθαγόρα.Κάνει μια αναδρομή στην αρχαιοελληνική γεωμετρική δομή. Απεικονίζει με γλυπτικό τρόπο ένα φιλοσοφικό κατασκεύασμα που κινείται στη βάση τού λογικού και του υπερβατικού με πολυδιάστατες ερμηνείες και συμβολισμούς. 

Ο παράγοντας του συναισθήματος εμφανίζεται μέσα στο έργο της στο επίπεδο που μέσα από την αρχιτεκτονική κατασκευή αποκαλύπτονται οι κρυμμένες κοσμογονικές και θεολογικές ιδιότητες των αριθμών, όπως τις απέδιδαν οι πυθαγόρειοι. Εκτός από τη συγκεκριμένη συλλογή,ηΑθανασιάδου  παραθέτει απέναντι στα έργα του Ζολωτάκηγλυπτά από ατσάλινες λάμες  που περιπλέκονται ως αφηρημένοι δομικοί σχηματισμοί (Prismata). Παρουσιάζει τα πιο αφαιρετικά γλυπτά της διαιρώντας την επιφάνεια σε μικρότερα στοιχεία ώστε η τελική εικόνα να αποτελεί πρισματική αναπαράσταση του συνόλου.

Ηχητικό Περιβάλλον: Θοδωρής Αμπαζής

Με τη συνδιοργάνωση του Κέντρου Αρχιτεκτονικής Μεσογείου

Επικοινωνία
Αποστόλης Ζολωτάκης : (+30) 6944105920 // www.zolotakis.com
ΚέλλυΑθανασιάδου : (+30) 6972191855 // www.kellyathanasiadou.gr

Εικαστική Έκθεση
 
«Από τον Αφαιρετικό Εξπρεσιονισμό στον Συναισθηματικό Ορθολογισμό»

έκθεση

ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ &  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ – ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ

Aπό τις 12/7 έως τις 17/8

 

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

port223 scaled 1

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

Πώς ανακαλύφθηκε η διάρρηξη