Το «Τσέρνομπιλ» για 4 τελευταίες παραστάσεις

Η παράσταση «Τσέρνομπιλ – Ένα Χρονικό του Μέλλοντος», βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Σβετλάνας Αλεξίεβιτς, ολοκληρώνει τον κύκλο παραστάσεών της την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Απομένουν τέσσερις παραστάσεις: Σαββατοκύριακα 5 & 6 και 12 & 13 Φεβρουαρίου.

τσερνομπιλ2

Λίγα λόγια για το έργο

Την 26η Απριλίου του 1986 µια σειρά εκρήξεις κατέστρεψαν τον αντιδραστήρα του τέταρτου ενεργειακού μπλοκ στον πυρηνικό σταθμό του Τσέρνοµπιλ. Το ατύχημα αυτό χαρακτηρίστηκε η μεγαλύτερη τεχνολογική καταστροφή του 20ού αιώνα. Δέκα χρόνια αργότερα η Αλεξίεβιτς περιπλανήθηκε στην απαγορευμένη ζώνη –όχι χωρίς τίμημα και για τη δική της υγεία–, μίλησε µε δεκάδες ανθρώπους, έψαξε αρχεία εφημερίδων, ληξιαρχείων, νοσοκομείων, αναζήτησε στην άλλοτε σοβιετική επικράτεια τα νήματα των απωλειών. Η παράστασή μας, όπως άλλωστε και το βιβλίο της Αλεξίεβιτς, δε μιλάει για το ίδιο το ατύχημα, αλλά για τους ανθρώπους του Τσέρνοµπιλ. Μας ενδιαφέρουν τα συναισθήματα όλων αυτών των ανθρώπων που είχαν αγγίξει το άγνωστο, το μυστήριο. Το Τσέρνοµπιλ είναι κάτι παραπάνω από καταστροφή. Μιλάμε για την πριν και μετά το Τσέρνοµπιλ εποχή. Μια καταστροφή που ρήμαξε μπροστά στα μάτια όλου του κόσμου μια αχανή χώρα, ένα συμπαντικό γεγονός με το οποίο αδυνατεί να αναμετρηθεί ο άνθρωπος.

Οι αφηγήσεις αυτές αποκαλύπτουν την ιστορία του ανθρώπου σαν μια ιστορία οδύνης και φέρνουν στην επιφάνεια αναπάντητα ερωτήματα για το νόημα της ανθρώπινης ζωής, ίσως ακόμα και για την ύπαρξή μας πάνω στη γη.

Από τις 100 μαρτυρίες που περιέχονται στο βιβλίο της Αλεξίεβιτς, επιλέξαμε για την παράσταση 16, που τις ερμηνεύουν 6 ηθοποιοί.

Συμπτωματικά, σαν μια ειρωνεία της τύχης, προσεγγίζουμε  το υλικό  αυτό εν μέσω μιας τεράστιας υγειονομικής κρίσης, που σίγουρα θα αφήσει ισχυρό το αποτύπωμά της στην παγκόσμια κοινωνία του μέλλοντος. Η πανδημία Covid19 έχει χαρακτηριστεί «ένα πραγματικό Τσέρνομπιλ του 21ου  αιώνα».  Ένα γεγονός του παρελθόντος, η καταστροφή του πυρηνικού αντιδραστήρα στο Τσέρνομπιλ, επιστρέφει μέσα από τις μαρτυρίες όσων το βίωσαν, για να συναντηθεί με τη σημερινή περιπέτεια που βιώνει ο πλανήτης μας με άγνωστες ακόμα τις συνέπειες.

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Μετάφραση: Ορέστης Γεωργιάδης

Δραματουργική επιμέλεια: Κοραλία Σωτηριάδου

Σκηνικό – Βίντεο: Παντελής Μάκκας

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Επιμέλεια κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου

Σχεδιασμός φωτισμών Αλέκος Αναστασίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Παπαλέξη

Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Μπίζα

Φωτογραφίες: Alex Kat

Παίζουν οι ηθοποιοί: Στέλιος Μάινας, Μαρία Κατσιαδάκη, Πηνελόπη Τσιλίκα, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Λεάκος

Συμμετέχει μέσω βίντεο η Αρετή Σεϊνταρίδου

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 105 λεπτά

Ώρες και Ημέρες Παραστάσεων:

Σάββατο: 18:00

Κυριακή: 21:15

Τιμές εισιτηρίων:

20€ κανονικό

17€ μειωμένο (ισχύει για φοιτητές, άνεργους, άτομα άνω των 65 ετών, ΑΜΕΑ)

Εισιτήρια για την παράσταση προπωλούνται

https://www.viva.gr/tickets/theater/tsernompil-ena-chroniko-tou-mellontos/

  

Ρουμάνα ευρωβουλευτής πήγε στις Βρυξέλλες με φίμωτρο και ζητούσε ιερέα να τους διαβάσει – Η αντίδραση του Νίκου Παππά (video)

MixCollage 18 Jul 2024 04 00 PM 5602

Ρουμάνα ευρωβουλευτής πήγε στις Βρυξέλλες με φίμωτρο και ζητούσε ιερέα να τους διαβάσει – Η αντίδραση του Νίκου Παππά (video)

Σε μια πρωτοφανή κίνηση προχώρησε η ακροδεξιά ευρωβουλευτής Ντιάνα Σοσακάσα, με τον Νίκο Παππά να…

Άδωνις: Ενοχλήθηκε επειδή η Επίδαυρος φώναξε «Λευτεριά στην Παλαιστίνη» – Είπε και τον καημό του

Άδωνις 1

Άδωνις: Ενοχλήθηκε επειδή η Επίδαυρος φώναξε «Λευτεριά στην Παλαιστίνη» – Είπε και τον καημό του

Ο Άδωνις Γεωργιάδης σχολίασε όσα έγιναν στην παράσταση «Ορέστεια» στην Επίδαυρο

Τέμπη: Ποινική δίωξη σε Παπαγεωργίου, Φαλάρα, Αγοραστό και στον αστυνομικό διευθυντή Λάρισας για την αλλοίωση του χώρου

ΤΕΜΠΗ Γερανος 1296x864 1

Τέμπη: Ποινική δίωξη σε Παπαγεωργίου, Φαλάρα, Αγοραστό και στον αστυνομικό διευθυντή Λάρισας για την αλλοίωση του χώρου

Η νέα ποινική δίωξη για την πράξη της παράβαση καθήκοντος κατά συναυτουργία τελούμενης και διά…