Τι απαντά το υπουργείο Υποδομών για τα περιφερειακά αεροδρόμια και τη συμφωνία με τη Fraport

«Δεν διακινδυνεύεται καμιά συμφωνία», απαντά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων και τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». «Χθες γίναμε μάρτυρες του όψιμου ενδιαφέροντος των στελεχών της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ αλλά και μερίδας του τύπου, ότι δήθεν τορπιλίζεται η συμφωνία για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, λόγω των έργων στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”», αναφέρει το υπουργείο στην ανακοίνωσή του.

NewsRoom 13/12/2016 | 13:12

Παράλληλα, το υπουργείο κατηγορεί ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ότι επί των δικών τους κυβερνήσεων καθυστέρησαν τα εργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία παραθέτοντας στοιχεία για την πρόοδο των εργασιών τα προηγούμενα χρόνια σε σχέση με την πρόοδο των εργασιών επί των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ειδικότερα αναφέρει:

«Χθες γίναμε μάρτυρες του όψιμου ενδιαφέροντος των στελεχών της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ αλλά και μερίδας του τύπου, ότι δήθεν τορπιλίζεται η συμφωνία για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, λόγω των έργων στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Θα θέλαμε να ενημερώσουμε τον ελληνικό λαό, αφού πρώτα δηλώσουμε ότι δεν διακινδυνεύεται καμιά συμφωνία, και να δώσουμε τα στοιχεία του θεάρεστου έργου των κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ καθώς και τι έγινε από τον Φεβρουάριο του 2015 έως σήμερα: Στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ εκτελούνται δύο (2) έργα.

- Επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 Κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”ΚΑΘΜ Ημερ. Υπ. Σύμβασης :31.10.2005, Συμβατική Ημερ. Περαίωσης : 28. 7.2011

- Στη συνέχεια υπογράφτηκε Συμπληρωματική Σύμβαση για την Επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 Κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”ΚΑΘΜ

Ημερ. Υπ. Σύμβασης :26.04.2011, Συμβατική Ημερ. Περαίωσης : 31. 12.2012

Ποια όμως ήταν η πρόοδος των εργασιών σε κάθε έργο για τα οποία τόσο αγωνιά σήμερα;

- Αναβάθμιση αντοχής χερσαίου τμήματος διαδρόμου 10-28 Κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”ΚΑΘΜ

Ημερ. Υπογραφής. Σύμβασης :24.12.2012, Συμβατική Ημερομηνία. Περαίωσης : 16. 8.2014

Τα ποσοστά προόδου των εργολαβιών (ποσοστά απορρόφησης) την 1-1-2015 συγκεκριμένα ήταν:

Για την εργολαβία της Αναβάθμισης είχε εκτελεστεί το 22% των έργων 4 χρόνια μετά την αρχική ημερομηνία περαίωσης.

Για την εργολαβία της Επέκτασης 76% περίπου της αρχικής Σύμβασης (87% της 1ης ΣΣΕ), 3 χρόνια μετά τη συμβατική ημερομηνία περαίωσης και

Ποια είναι τα αντίστοιχα ποσοστά προόδου σήμερα (στοιχεία της 30ης /Νοε/2016):

Για την εργολαβία της Αναβάθμισης 53% περίπου.

Για την εργολαβία της Επέκτασης 81% περίπου της αρχικής Σύμβασης (95% η 1η ΣΣΕ).

Να σημειώσουμε ότι την 1-1-2015 δεν είχε προβλεφθεί ούτε ένα (1) € για την απόδοση περίπου 90εκατ. € ως συμμετοχή της ΥΠΑ στα έργα των αεροδρομίων ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Χανίων και Σκιάθου. Έτσι έβγαλαν δημιουργικά και τον προϋπολογισμό της ΥΠΑ το 2014.

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι επί επτά (7) χρόνια συζητούσαν το σύστημα φωτοσήμανσης θα έχει ο διάδρομος και δεν το είχαν λύσει.

Καταλήγοντας δηλώνουμε ότι τα στελέχη και οι πρώην Υπουργοί των κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, θα ήταν καλό πρώτα να ενημερώνονται επαρκώς και αξιόπιστα, δεύτερον να ενημερωθούν από τους Συναδέλφους τους Υπουργούς και Διοικητές της ΥΠΑ για τα έργα που «παρέδωσαν» και στη συνέχεια να βγάζουν τις «αξιόπιστες» ανακοινώσεις τους.

Τα έργα, δυστυχώς για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, πραγματοποιούνται από αυτήν την Κυβέρνηση και αυτό είναι το πρόβλημά τους».

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.