Newsroom

Newsroom

Στη χώρα μου, λένε ότι το Τσερνόμπιλ είναι ένα δέντρο που μεγαλώνει

14 αφηγήσεις για το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ και την εκκένωση της πόλης του Πρίπιατ, στο βόρειο μέρος της Ουκρανίας, τον Απρίλιο του 1986, πριν ακριβώς 30 χρόνια. 14 αφηγήσεις που προσπαθούν να προσεγγίσουν μέσα από καθημερινές πράξεις, μέσα από αναμνήσεις και αντικείμενα, μια τραγωδία του καιρού μας.

574598881dc524f4308b4687

14 αφηγήσεις γραμμένες για το θέατρο ˙ παρότι δεν υπάρχουν εδώ ρόλοι και οι ηθοποιοί δεν υποδύονται πρόσωπα, το κάθε κείμενο αποζητά την παρουσία του κοινού : οι αφηγήσεις απευθύνονται κάθε φορά σ’ έναν ακροατή / θεατή.

14 αφηγήσεις που αναζητούν τη συλλογική μνήμη και τα ίχνη ενός από τα πιο σημαδιακά γεγονότα της δεκαετίας του ‘80.

Δεν πρόκειται για « θέατρο ντοκουμέντο » (κάθε αφήγηση είναι μια μυθοπλασία που εμπεριέχει και συμπυκνώνει ωστόσο δεκάδες πραγματικές μαρτυρίες) όσο για « θέατρο φωνών » (ή, με πιο ακαδημαϊκούς όρους, για ένα είδος « μετά-δραματικού χορού »).

Προηγούμενες ― και πολύ διαφορετικές ― εκδοχές του έργου που ολοκληρώνεται σήμερα έχουν παρουσιαστεί το 2009 στη Γερμανική Σχολή Αθηνών από μια ομάδα ερασιτεχνών ηθοποιών (Το Κόκκινο Δάσος), και, το 2010, στις « Αναγνώσεις » του Εθνικού Θεάτρου (Παραμύθι της κίτρινης χώρας) ― και τις δύο φορές σε κείμενο του Δημήτρη Αλεξάκη και σκηνοθεσία της Φωτεινής Μπάνου.

Για τα δέντρα του Τσερνόμπιλ.Για τα νερά του ποταμού Πρίπιατ.Για μια μητέρα.Για έναν γιο.Για έναν εργάτη, μια μηχανικό, έναν υπάλληλο, μια καθαρίστρια.Για την άνοιξη του 1986.Για ένα νέο ζευγάρι που, τη δεκαετία του ’70, βλέπει τον πυρηνικό σταθμό να ξεπροβάλλει στη μέση του κάμπου.Για μια εκκένωση˙ για 50.000 ανθρώπους που, μέσα σε λίγες ώρες, εγκαταλείπουν την πόλη και, από τη μια μέρα στην άλλη, γίνονται « επιβάτες ».Για ένα σχολείο στα όρια της Απαγορευμένης Ζώνης.Για τον κινηματογράφο « Προμηθέα ».Για μια ραπτομηχανή.Για μια φωτιά ― μια μπλε λάμψη, μια πυρκαγιά χωρίς φλόγες που κανένας άνθρωπος δεν είχε ξαναδεί.Για μια Πρωτομαγιά.Για τις εργατικές πολυκατοικίες της οδού Ηρώων, της οδού Κύροβα, της οδού Ουκρανίας.Για έναν γάμο.Για έναν αντιδραστήρα που τον έλεγαν « Ατόμκα » ― « μικρό άτομο ».Για ένα δάσος που άλλαξε χρώμα μέσα σε μια νύχτα.Για τη Νάντια, που αποφάσισε να παραμείνει στη γη των προγόνων της παρά την εντολή εκκένωσης, παρά τη ραδιενέργεια.Για τη Μαρία Σαφκούτα, την Άννα Αλεϊνίκοβα, τον Γιούρι Μακάροφ.Για τους νεοσύλλεκτους που έτρεχαν στην οροφή του τρίτου αντιδραστήρα.Για μια πόλη, στα σύνορα της Ουκρανίας με τη Λευκορωσία, που, μέσα σε μια μέρα, έχασε τους κατοίκους της˙ για τη Σοβιετική Ένωση, που δεν υπάρχει πια˙ για τη ραδιενέργεια, που βρίσκεται παντού και δε φαίνεται πουθενά.  

κείμενο : Δημήτρης Αλεξάκηςσκηνοθεσία : Φωτεινή Μπάνουσκηνογραφία : Ευαγγελία Θεριανούφωτισμοί : Γιώργος Ζαφειρίουηθοποιοί : Χρήστος Καπενής, Ιζαμπέλλα-Λουΐζα Κυριαζή, Φωτεινή Μπάνου, Παρασκευή Πατελάκη  

Kάθε Σάββατο και Κυριακή, στις 21:00, από τις 21 Μαΐου 2016

Eισιτήρια: 10 € | φοιτ., + 65 ετών: 8 € | ανεργίας, ΣΕΗ : 5 €| κρατήσεις απαραίτητες

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΝ

Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α

Κυψέλη

213 00 40 496

69 45 34 84 45

[email protected]

Μαρίνα Σάττι : «Αυτοί είμαστε, τραγουδάμε στα ελληνικά, χορεύουμε με ζουρνά, είμαστε όμως και σύγχρονοι» (video)

σαττι 1

Μαρίνα Σάττι : «Αυτοί είμαστε, τραγουδάμε στα ελληνικά, χορεύουμε με ζουρνά, είμαστε όμως και σύγχρονοι» (video)

Λίγο πριν την εμφάνισή της στον τελικό της Eurovision 2024, η ελληνίδα τραγουδίστρια ετοιμάζεται να…

Αβέβαιο το μέλλον της Γάζας-Απέρριψε την πρόταση εκεχειρίας ο Νετανιάχου: Συνεχίζουμε την επιχείρηση στη Ράφα

Αβέβαιο το μέλλον της Γάζας-Απέρριψε την πρόταση εκεχειρίας ο Νετανιάχου: Συνεχίζουμε την επιχείρηση στη Ράφα

Δεν κάνει πίσω το Ισραήλ παρά το «ναι» σε εκεχειρία από τη Χαμάς.

Viral φίλος του Ολυμπιακού που σουβλίζει το αρνί και… τεμαχίζει με μπαλτά εμφάνιση της Άστον Βίλα!

aston villa olympiacos 19252

Viral φίλος του Ολυμπιακού που σουβλίζει το αρνί και… τεμαχίζει με μπαλτά εμφάνιση της Άστον Βίλα!

Ένας φίλαθλος του Ολυμπιακού αποφάσισε να γιορτάσει το Πάσχα με έναν ιδιαίτερο τρόπο