Newsroom

Newsroom

Σκέψεις για οικονομικά (και όχι μόνο) κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων

Εξετάζεται η μείωση φόρων και τελών και η επιδότηση της τιμής αγοράς

ap elecc

Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μείωση φόρων και τελών, ή επιδότηση της τιμής αγοράς, καθώς και πρόσθετα κίνητρα για την διευκόλυνση της χρήσης τους, όπως δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους, μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ανέφερε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την χθεσινή ομιλία της στο συνέδριο Electromobility 2020.

Παράλληλα σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης. «Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο – μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 – με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων», ανέφερε η κα Σδούκου, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε, στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν πέρυσι μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%. Σημειώνεται ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει πως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που θα πωλούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ επεσήμανε τέλος ότι σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν η Αθήνα -μαζί με το Μιλάνο- έχουν την πρωτιά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο ΕΕ.

K. Παπαδάκης για Μιχαλολιάκο: «Το δικαστήριο δεν ήταν υποχρεωμένο να προβεί σε αποφυλάκιση» (video)

mixaloliakos

K. Παπαδάκης για Μιχαλολιάκο: «Το δικαστήριο δεν ήταν υποχρεωμένο να προβεί σε αποφυλάκιση» (video)

Το δικαστήριο όφειλε να εξετάσει αν ο κρατούμενος θεωρείται επικίνδυνος για τέλεση νέων εγκληματικών πράξεων,…

Το… σκέφτεται η Χαμάς για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, νέοι ισραηλινοί βομβαρδισμοί

gaza 7

Το… σκέφτεται η Χαμάς για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, νέοι ισραηλινοί βομβαρδισμοί

Κατάρ, Αίγυπτος και ΗΠΑ αναμένουν την απάντηση του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος - «Αν πρέπει να…

Σε κρίσιμη κατάσταση το 5χρονο αγοράκι που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην Πειραιώς

2ddc1139 418e 49d4 89e5 2ee2952e483b

Σε κρίσιμη κατάσταση το 5χρονο αγοράκι που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην Πειραιώς

Διασωληνωμένο στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παίδων - Πιο ελαφρά τραυματίστηκαν τα δύο μεγαλύτερα αδέλφια του

Αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: Οι οργισμένες αντιδράσεις που φέρνουν έφεση στο προκλητικό βούλευμα

4944461

Αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: Οι οργισμένες αντιδράσεις που φέρνουν έφεση στο προκλητικό βούλευμα

Μετά την θύελλα αντιδράσεων ο εισαγγελέας Εφετών Λαμίας αναμένεται να ασκήσει έφεση στο βούλευμα, αναφέροντας ότι ο Νίκος Μιχαλολιάκος δεν πληροί…