Newsroom

Newsroom

Πώς επιδρά ο καφές στον μεταβολισμό μας;

Μεταξύ άλλων, ο καφές προστατεύει το συκώτι, μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη και προλαμβάνει διάφορες μορφές άνοιας. Ποια είναι η συμβολή του όμως στη διαχείριση του βάρους;

5a86f7bc1dc524bb748b457f

Ο καφές αποτελεί μοναδικό μείγμα ενεργών συστατικών. Τα κυριότερα βιολογικά ενεργά συστατικά τού καφέ που επηρεάζουν τον μεταβολισμό είναι τα εξής:

  • Καφεΐνη, η οποία διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα και προωθεί την καύση του λίπους
  • Θεοβρωμίνη και θεοφυλλίνη, ουσίες παρόμοιες με την καφεΐνη που έχουν επίσης διεγερτική δράση
  • Χλωρογενικό οξύ, το οποίο επιβραδύνει την απορρόφηση των υδατανθράκων από τον οργανισμό

Από αυτά τα συστατικά, την ισχυρότερη επίδραση στον μεταβολισμό έχει η καφεΐνη.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η καφεΐνη ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα, με αποτέλεσμα αυτό να «δίνει εντολή» στα λιποκύτταρα να διασπάσουν το συσσωρευμένο λίπος. Ταυτόχρονα, η καφεΐνη αυξάνει τα επίπεδα της επινεφρίνης (κοινώς γνωστή ως αδρεναλίνη) στο αίμα. Η επινεφρίνη ταξιδεύει μέσω του αίματος και φτάνει στον λιπώδη ιστό, όπου βοηθά να διασπαστεί το συσσωρευμένο λίπος και να απελευθερωθεί στη συνέχεια στο αίμα. Με αυτούς τους δύο μηχανισμούς η καφεΐνη βοηθά να απομακρυνθεί το λίπος από τους ιστούς και να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ενέργειας.

Οι διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες (δείτε εδώ κι εδώ) δείχνουν ότι ο καφές μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό σε ποσοστό 3-11%. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η παρατήρηση ότι η τόνωση του μεταβολισμού προκύπτει κυρίως από τον αυξημένο ρυθμό καύσης του λίπους, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition.

Βέβαια, ο βαθμός στον οποίο θα ωφελήσει ο καφές τον μεταβολισμό εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το σωματικό βάρος και η ηλικία. Για παράδειγμα, στους ανθρώπους με χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος η αύξηση του μεταβολικού ρυθμού χάρη στον καφέ μπορεί να φτάσει και το 29%, ενώ σε ένα υπέρβαρο ή παχύσαρκο άτομο μπορεί να είναι μόλις 10%. Επίσης, στα νεαρά άτομα η επίδραση του καφέ είναι ισχυρότερη σε σύγκριση με τους μεσήλικες ή τους ηλικιωμένους.

Μια αύξηση του μεταβολισμού κατά 4% υπολογίζεται ότι μπορεί να οδηγήσει στην καύση έως και 100 επιπλέον θερμίδων την ημέρα.

Για να επωφεληθείτε στον μέγιστο βαθμό από τον καφέ, ιδανικά πρέπει να τον καταναλώνετε χωρίς ζάχαρη, γάλα ή άλλα πρόσθετα, καθώς έτσι θα πάρετε σχεδόν μηδενικές θερμίδες.

Πηγή: Healthline

Σκόπελος: Μαγαζί έβγαλε… «νόμιμα» ξαπλώστρες πάνω στο δρόμο – Εισαγγελική παρέμβαση

limnonari 696x513 1

Σκόπελος: Μαγαζί έβγαλε… «νόμιμα» ξαπλώστρες πάνω στο δρόμο – Εισαγγελική παρέμβαση

Η κτηματική υπηρεσία της Μαγνησίας φέρεται να έδωσε σε επιχείρηση άδεια στην οποία συμπεριλαμβάνεται και…

Ο αντιπρόεδρος της… αντιπροέδρου: Τα ονόματα που ακούγονται για το «δεύτερο βιολί» της Κάμαλα Χάρις

AP24204029916145

Ο αντιπρόεδρος της… αντιπροέδρου: Τα ονόματα που ακούγονται για το «δεύτερο βιολί» της Κάμαλα Χάρις

Η νέα υποψήφια των Δημοκρατικών καλείται πλέον να επιλέξει ποιος άλλος, ή ποια άλλη, θα…