Newsroom

Newsroom

Πανελλήνιες 2017: Πώς να διαχειριστείς το άγχος σου πριν και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων

Στην τελική ευθεία έχουν μπει οι υποψήφιοι για τις πανελλήνιες εξετάσεις και το άγχος τους κορυφώνεται.

Η Νίκη Μπίγγου MSc Ψυχολόγος-Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, www.edujob.gr , αναλύει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα κατάλληλα βήματα για τη διαχείριση του άγχους των μαθητών.

• Δέξου το γεγονός ότι έχεις άγχος. Είναι απολύτως φυσιολογικό. Λίγο άγχος είναι βοηθητικό!

• Οργάνωσε το γραφείο και το χώρο μελέτης. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα όταν υπάρχει τάξη.

• Ακολούθησε ένα πρόγραμμα μελέτης

• Κάνε επαναλήψεις

• Σημείωσε με μολύβι ή μαρκαδόρο υπογραμμίσεως τα πιο σημαντικά ή τα πιο δύσκολα στην απομνημόνευση κομμάτια.

• Φαντάσου τις εξετάσεις και πώς θα αισθάνεσαι τότε. Με αυτό τον τρόπο εξοικειώνεσαι μαζί τους.

• Συζήτησε με άλλους που έχουν περάσει από αυτή τη διαδικασία και ζήτα λεπτομέρειες. Μην πάρεις τη γνώμη μόνο από ένα άτομο. Προσπάθησε να συλλέξεις περισσότερες για να έχεις περισσότερα στοιχεία.

• Συμφιλιώσου με την ιδέα ότι θα χρειαστεί να κάνεις κάποιες θυσίες αυτό το διάστημα και να θυσιάσεις την καλοπέραση!

Πριν τις εξετάσεις

• Δώσε προτεραιότητα στα σημεία των μαθημάτων που έχεις αδυναμίες. Μην διαβάζεις ξανά και ξανά αυτά που ξέρεις καλά.

• Ακόμα και τις μέρες που δεν έχεις πολλή όρεξη για διάβασμα, ξεκίνησε να διαβάζεις και η όρεξη θα έλθει κατά τη διάρκεια της μελέτης.

• Αν η προσοχή σου διασπάται, προσπάθησε να μην αφεθείς. Θυμήσου ότι εσύ ορίζεις τις σκέψεις σου.

• Κάνε διαλείμματα στη μελέτη σου, αλλά στη διάρκεια τους, απόφυγε τηλεόραση, υπολογιστή, κινητό, ηλεκτρονικά παιχνίδια. Με μέτρο και τα τηλεφωνήματα στους φίλους.

• Κάνε λίγη γυμναστική.

• Φρόντισε τη διατροφή και τον ύπνο σου.

Διαβάστε σχετικά: Πανελλήνιες 2017: Θέματα και λύσεις

Τη στιγμή της εξέτασης

• Αν αισθανθείς άγχος, πάρε βαθιές ανάσες και παρακολούθησε την αναπνοή σου. Πες στον εαυτό σου: «Δεν θα χάσω την ψυχραιμία μου».

• Κάνε μια ανασκόπηση όλων των ερωτήσεων και ξεκίνα να γράφεις εκείνο το θέμα που γνωρίζεις καλύτερα.

• Εάν δεν μπορέσεις να απαντήσεις σε μία ερώτηση, προσπάθησε να συγκεντρωθείς περισσότερο στην επόμενη χωρίς να σκέφτεσαι την αποτυχία.

• Διάβασε ξανά και ξανά την εκφώνηση.

• Μην βιαστείς να παραδώσεις το γραπτό σου.

• Να έχεις μαζί σου ένα μπουκαλάκι με νερό. Πίνε μια γουλιά όταν δεν αισθάνεσαι καλά ή όταν αγχώνεσαι.

Οδηγός νταλίκας ξεμπροστιάζει τον Χασαπόπουλο: «Έρχομαι από τη Βαρσοβία και κανένας δρόμος δεν ήταν κλειστός» (video)

Οδηγός νταλίκας ξεμπροστιάζει τον Χασαπόπουλο: «Έρχομαι από τη Βαρσοβία και κανένας δρόμος δεν ήταν κλειστός» (video)

Έξαλλος ο οδηγός νταλίκας με Χασαπόπουλο και κυβέρνηση που υπερασπίζονται τους κλειστούς δρόμους επειδή είναι…

«Είχα πει ότι οι Άγριες Μέλισσες θα κοπούν τον πρώτο μήνα, νόμιζα θα ήταν προχειροδουλειά»

«Είχα πει ότι οι Άγριες Μέλισσες θα κοπούν τον πρώτο μήνα, νόμιζα θα ήταν προχειροδουλειά»

Διάσημος ηθοποιός αυτοσαρκάζεται για τις «προβλέψεις» που είχε κάνει σχετικά με τις Άγριες Μέλισσες

Τσιάρτας: Ούτε η οικογένειά του… «Δεν θέλουμε καμία σχέση μαζί του» δηλώνουν η μητέρα και η αδερφή του

Τσιάρτας: Ούτε η οικογένειά του… «Δεν θέλουμε καμία σχέση μαζί του» δηλώνουν η μητέρα και η αδερφή του

Όταν οι δικοί σου άνθρωποι νοιώθουν αποστροφή με την πολιτική κατρακύλα σου

Τραγωδία στη Τουρκία: Γέννησε στα χαλάσματα και πέθανε – Κατάφερε να σωθεί το βρέφος (video)

Τραγωδία στη Τουρκία: Γέννησε στα χαλάσματα και πέθανε – Κατάφερε να σωθεί το βρέφος (video)

Το κτίριο όπου βρισκόταν μητέρα και βρέφος κατέρρευσε μετά από τον καταστροφικό σεισμό