Newsroom

Newsroom

Oscars 2014: 9 ταινίες διεκδικούν μια θέση στην πεντάδα του ξενόγλωσσου Οσκαρ

Περνώντας στο δεύτερο μέρος της επιλογής για τις ταινίες που τελικά θα καταλήξουν στην πεντάδα της κατηγορίας του Ξενόγλωσσου Οσκαρ…

the grandmaster

Περνώντας στο δεύτερο μέρος της επιλογής για τις ταινίες που τελικά θα καταλήξουν στην πεντάδα της κατηγορίας του Ξενόγλωσσου Οσκαρ για να διεκδικήσουν το βραβείο στην 86η Απονομή στις 2 Μαρτίου του 2014, από τις 76 ταινίες που είχαν προεπιλεχθεί (δείτε ολόκληρη τη λίστα εδώ) τον Οκτώβριο, μόνο εννιά μένουν πλέον ως τελικές φιναλίστ, πριν οδηγηθούμε στις πέντε επικρατέστερες που θα ανακοινωθούν μαζί με τις υπόλοιπες υποψηφιότητες των φετινών Οσκαρ στις 16 Ιανουαρίου.

Η εν λόγω κατηγορία αποτελεί εδώ και χρόνια μια από τις πιο προβληματικές στην ιστορία των Οσκαρ, αφού η επιλογή των ταινιών που τελικά καταλήγουν στην τελική εννιάδα – αλλά και στην τελική πεντάδα – γίνεται όχι από το σύνολο των ψηφοφόρων της Ακαδημίας, αλλά από ειδικές επιτροπές και όλα παίζονται στο πόσο ισχυρή προώθηση έχουν οι ταινίες τόσο από τις χώρες τους όσο και από τις αμερικανικές εταιρίες διανομής που τις χειρίζονται.
Οι εννιά ταινίες της τελικής λίστας είναι οι εξής:

Ραγισμένα Ονειρα του Φέλιξ βαν Γκρόνιγκερ (Βέλγιο)
An Episode in the Life on an Iron Picker του Ντάνις Τάνοβιτς (Βοσνία και Ερζεγοβίνη)
The Missing Picture του Ρίτ Παν (Καμπότζη)
To Κυνήγι του Τόμας Βίντερμπεργκ (Δανία)
The Notebook του Γιάνος Σαζ (Ουγγαρία)
Η Τέλεια Ομορφιά του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία)
The Grandmaster του Γουονγκ Καρ Γουάι (Χονγκ Κονγκ)
Two Lives του Τζορτς Μαάς (Γερμανία)
Ομάρ του Χανί Αμπού-Ασάντ (Παλαιστίνη)
Αν (σας) λείπει κάτι από αυτή τη λίστα χωρίς δεύτερη σκέψη, αυτό είναι το «Παρελθόν» του Ασκγάρ Φαρχαντί (που είχε κερδίσει το Οσκαρ πριν από δύο χρόνια για το «Ενας Χωρισμός»), αλλά και το «Απαγορευμένο Ποδήλατο» της Χάιφα Αλ Μανσούρ, η πρώτη ταινία από τη Σαουδική Αραβία που υποβλήθηκε ποτέ στα Οσκαρ και η πρώτη που σκηνοθετείται από γυναίκα στη χώρα και αυτή που όλοι περίμεναν ως «σιγουράκι» για την φετινή κατηγορία.

Από τη λίστα λείπει φυσικά και η Γαλλία που δεν είχε την παραμικρή πιθανότητα για να βρεθεί στους φιναλίστ με το «Ρενουάρ» του Ζιλ Μπουρντός, εφόσον η «Ζωή της Αντέλ» δεν υποβλήθηκε από τη χώρα λόγω του ότι βγήκε στις γαλλικές αίθουσες μετά από την ημερομηνία που ορίζει η Ακαδημία – ωστόσο κανείς δεν αποκλείει πως η ταινία του Αμπντελατίφ Κεσίς θα βρίσκεται στις υπόλοιπες κατηγορίες των φετινών Οσκαρ.

Από τη λίστα λείπει επίσης η Ρουμανία με το «Οικογενειακή Υπόθεση», η Χιλή με το «Gloria» και η Ελλάδα με το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» του Εκτορα Λυγίζου που ακόμη κι αν είχε ελάχιστες πιθανότητες να προκριθεί, δεν στηρίχθηκε από την Ελλάδα ώστε να αξιοποιήσει την ευκαιρία που του δόθηκε.

Από τις ταινίες που τελικά προκρίθηκαν, η πιο ευχάριστη έκπληξη μοιάζει να είναι το υπέροχο και βραβευμένο στις Κάννες «The Missing Picture» του Ρίτι Παν, ενώ – σε μια κατηγορία παραδοσιακά απρόβλεπτη – μοναδικά φαβορί μοιάζουν να είναι η «Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο και το «Κυνήγι» του Τόμας Βίντερμπεργκ.
Μανώλης Κρανάκης
http://flix.gr/

Έκτακτη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας – Δεκάδες οι ταυτόχρονες φωτιές

kikilias 0

Έκτακτη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας – Δεκάδες οι ταυτόχρονες φωτιές

Νωρίτερα ο Βασίλης Κικίλιας έκανε δήλωση για τις φωτιές που ξέσπασαν το τελευταίο 24ωρο, αναφέροντας…

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Tέλος για την περιοδεία του Κασσελάκη στο Αιγαίο – Ικανοποιημένοι με την ανταπόκριση του κόσμου

6205146

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Tέλος για την περιοδεία του Κασσελάκη στο Αιγαίο – Ικανοποιημένοι με την ανταπόκριση του κόσμου

Στην Αθήνα επέστρεψε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης μετά την οκταήμερη περιοδεία του στα…

Θεσσαλονίκη: Η ΕΛ.ΑΣ επιτίθεται τώρα και σε…ρεμπέτικα γλέντια – Η αλληλεγγύη ποινικοποιείται και πάλι

GMRAAiCWsAAsIeK

Θεσσαλονίκη: Η ΕΛ.ΑΣ επιτίθεται τώρα και σε…ρεμπέτικα γλέντια – Η αλληλεγγύη ποινικοποιείται και πάλι

Η αστυνομοκρατία καλά κρατεί στην Θεσσαλονίκη, φτάνοντας σήμερα στα όρια της γελοιότητας, όταν δεκάδες αστυνομικές…