Τι σημαίνουν όμως οι ορολογίες που χρησιμοποιούν μεταξύ τους και που ορισμένες φορές φτάνουν μέχρι τα αφτιά των επιβατών.
Ο Πάτρικ Σμιθ, πιλότος και συγγραφέας εξηγεί λεπτομερώς τις φράσεις που συχνά ακούμε ως επιβάτες.
-Πόρτες για άφιξη, έλεγχος
Η ανακοίνωση γίνεται συνήθως από την/τον επικεφαλής αεροσυνοδό καθώς το αεροπλάνο, αφού έχει προσγειωθεί πλησιάζει στο σημείο όπου θα σταθμεύσει. Η φράση αυτή ουσιαστικά επιβεβαιώνει ότι έχει γίνει ο έλεγχος και έχουν απενεργοποιηθεί οι τσουλήθρες έκτακτης ανάγκης που είναι προσαρτημένες σε κάθε πόρτα. Αν δεν έχει γίνει η απενεργοποίηση θα ανοίξουν αυτόματα με το που ανοίξουν και οι πόρτες.
-Χαρτιά της τελευταίας στιγμής
Για τους περισσότερους πιλότους αυτή η ανακοίνωση αποτελεί πρόδρομο μιας καθυστέρησης. Συνήθως, αυτά τα χαρτιά που συμπληρώνονται τελευταία στιγμή δεν είναι τίποτα άλλο παρά η αναθεώρηση του σχεδίου πτήσης, κάτι που συμβαίνει όταν το αεροπλάνο είναι υπέρβαρο.
-Στάση στο έδαφος
Ουσιαστικά με το «στάση στο έδαφος» ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας θέλει να πει ότι για τις αναχωρήσεις υπάρχει περιορισμός στην εναέρια κυκλοφορία, λόγω… αυξημένης κίνησης στον αέρα.
-Κενό αέρος
Συναγερμός για αναταραχή.
-Εξοπλισμός
με τη λέξη εξοπλισμός εννοούν το… αεροπλάνο.
-Τζαμπατζής
Ο όρος χρησιμοποιείται για έναν πιλότο ή μια αεροσυνοδό που ταξιδεύει για προσωπικούς λόγους με πτήση της γραμμής, κανονικά στην καμπίνα.
-Απευθείας πτήση
Το αν μια πτήση αποκαλείται «απευθείας» ή όχι δεν εξαρτάται από το πόσες στάσεις θα κάνει, αν δηλαδή είναι με ανταπόκριση. Ως «απευθείας πτήση» ορίζεται εκείνη της οποίας ο αριθμός πτήσης δεν αλλάζει μέχρι τον τελικό προορισμό.
-Η ράμπα
Η ράμπα είναι η περιοχή έξω από την πύλη του αεροδρομίου και ανάμεσα στο σημείο στάθμευσης του αεροπλάνου. Η λέξη είναι κατάλοιπο από την παλαιότερη εποχή της αεροπορίας.