Οι κούριερ της ευλάβειας

Η χώρα χειμάζεται και η οικονομία καταρρέει, αλλά η μεταφορά του αγίου φωτός παραμένει μείζον εθνικό θέμα.

Νίκος Παπαδογιάννης 08/04/2020 | 13:59

Η οικονομία της χώρας καταρρέει, τα «Greek statistics» στην καταμέτρηση των κρουσμάτων του Covid-19 κάνουν θραύση, η κυβέρνηση διασπαθίζει δημόσιο χρήμα σαν να μην υπάρχει αύριο, η δημοσιογραφία πεθαίνει έναν άθλιο θάνατο, η αστυνομοκρατία επιστρέφει πλησίστια, αλλά η ακοίμητη Ελλάδα βασανίζεται από μία έγνοια που θεριεύει.

Πώς θα φτάσει στα σπίτια μας το άγιο φως.

Μπροστά σε αυτό το στοίχημα, οτιδήποτε άλλο ωχριά. Αν είναι να ευλογηθούμε με την καθαγιασμένη λάμψη των Ιεροσολύμων, ας πάει το παλιάμπελο, μπορούμε να πεθάνουμε ήσυχοι.

Ας είναι και από κορονοϊό. Ας είναι και από θεία μετάληψη. Ας είναι και από χειροφίλημα δεσπότη. Ας είναι και από εικόνα που έχουν προσκυνήσει με γλωσσόφιλα δεκάδες άρρωστοι.

Εμάς δεν μας πιάνει τίποτε, αρκεί να έχουμε στο πλευρό μας τη θεία χάρη. Για θεία φώτιση δεν γράφω, διότι αυτή μας έχει εγκαταλείψει προ πολλού.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος χαμήλωσε τη φωνή όταν αναφέρθηκε στην ιερά σκυταλοδρομία την οποία χαρακτήρισε «σύνθετη υπόθεση», λες και μιλούσε για τη διακομιδή κάποιου σωτήριου εύθραυστου εμβολίου για τον κορονοϊό.

Η φλόγα θα μεταφερθεί από το Ισραήλ με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, θα μοιραστεί στις κατά τόπους μητροπόλεις με τις υπάρχουσες πτήσεις (που δεν υπάρχουν) και θα φτάσει στα σπίτια μας πόρτα πόρτα με τους κούριερ της ευλάβειας.

Που υποθέτω ότι θα λάβουν και φιλοδώρημα. Για το φιλοδώρημα δεν γίνονται όλα;

Μέχρι και ο Πατούλης επαναστάτησε μπροστά σε αυτόν τον τραγέλαφο…

Όλα αυτά θα τα δείξει ζωντανά η δημόσια τηλεόραση, ώστε να τονωθεί το τρωθέν από τις αποφάσεις της αντίχριστης κυβέρνησης θρησκευτικό φρόνημα.

Ναι, μη γελάτε. Οι γιαγιάδες στα χωριά, οι ταλιμπάν της ορθοδοξίας και πολλοί παπάδες θεωρούν τους Μητσοτάκηδες άθεους κομμουνιστές, πράκτορες του σατανά και εγκάθετους του Σόρος.

Τους ίδιους Μητσοτάκηδες, που έχουν πράξει ό,τι περνάει από το χέρι τους για να κλίνουν το γόνυ μπροστά στην πραγματική εξουσία της χώρας, δηλαδή την Εκκλησία. Την ίδια Εκκλησία, που έχει εκταμιεύσει από την αμύθητη περιουσία της το αστρονομικό ποσό των 150.000 ευρώ για ενίσχυση του συστήματος της δημόσιας υγείας…

Το εκπληκτικό είναι ότι η προηγούμενη κυβέρνηση έχει περάσει στο απυρόβλητο των πιστών για το συγκεκριμένο θέμα διότι …δεν τόλμησε να καταργήσει την ετήσια γελοιότητα με τις «τιμές αρχηγού κράτους» και την κρατικοδίαιτη μεταφορά του άγιου φωτός.

Η αριστερή, κατά τα λοιπά, κυβέρνηση ΣυΡιζΑ.

Κάθε πολίτης μπορεί να πιστεύει σε όποιον θεό θέλει, αρκεί να μην φοράει την πίστη του καπέλο στους υπόλοιπους. Αυτό είναι θεμιτό και αναφαίρετο δικαίωμά του.

Το αθέμιτο της «σύνθετης υπόθεσης» είναι ότι η θρησκοληψία ανάγεται σε επίσημη κρατική πολιτική, με λεφτά όχι των δεσποτάδων αλλά δικά μου και δικά σας, και σκεπάζει σαν ιερή κουβέρτα τη χώρα.

Η Ελλάδα δεν είναι πλέον μία «αμιγώς ορθόδοξη» χώρα, αφού εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες της ανήκουν σε άλλο θρήσκευμα (κυρίως μουσουλμάνοι), ενώ αμέτρητοι άλλοι είναι άθεοι ή αγνωστικιστές.

Ας πληρώνει κάθε θρησκεία τα δικά της παπαδιάτικα, ας χτίσει τους δικούς της ναούς και ας αφεθεί ελεύθερο το χριστεπώνυμο και λιγότερο χριστεπώνυμο πλήρωμα να πιστέψει όποιον θεό κατεβάζει η κούτρα του. Ή κανέναν θεό.

Αν θέλετε να το πω διαφορετικά, μοιάζει εξωφρενικό να παραμένει η θρησκεία σε πρώτο πλάνο την εποχή που οι πραγματικοί θεοί είναι -κατά γενική ομολογία- οι γιατροί και οι νοσηλευτές.

Είναι επιπρόσθετα προσβλητικό για τη νοημοσύνη του σύγχρονου ανθρώπου, να οργανώνεται ολόκληρη επιχείρηση εν μέσω πανδημίας και καραντίνας για να μεταφερθεί από την άλλη άκρη της Μεσογείου με κρατικά έξοδα μία λαμπάδα αναμμένη από ιερό Zippo.

Πώς είπατε; Ναι, ναι, ξέρω. Το άγιο φως ανάβει μόνο του, με άνωθεν εντολή και μυστικιστικό τελετουργικό.

Όποιος έχει δει ιδίοις όμμασι -όπως έγω- παπάδες να πουλάνε ιερά μπιχλιμπίδια («δεχόμαστε μόνο ντόλαρς») μέσα στην εκκλησία του Πανάγιου Τάφου αρνείται να ακούσει ιστορίες για αγρίους και για αχρείους.

Πριν από έξι χρόνια, το Πάσχα του 2014, ο εξαίρετος -και όχι ιδιαίτερα αριστερός- Νίκος Δήμου δημοσίευσε ένα αιρετικό κείμενο, σε μία αποστροφή του οποίου (στην τελευταία παράγραφο, θαμμένο ανάμεσα σε άλλα) χαρακτήριζε το άγιο φως, «ειδωλολατρικό σύμβολο».

Εκείνος δεν το έγραφε με αντίχριστα πεζά όπως εγώ, αλλά με κεφαλαίο αρχίγραμμα: ‘Αγιο Φως. «Ο Ιησούς θα μοίραζε τα χρήματα στους φτωχούς», προσέθετε εύστοχα.

Ακολούθησε θύελλα, απειλές για αφορισμό, αποχώρηση του συγγραφέα από το Ποτάμι, ένθεο υβρεολόγιο και άλλα αγαπησιάρικα χριστιανικά.

«Παλαιότερα είχα γράψει ολόκληρο άρθρο και όχι μία παράγραφο, με τίτλο: Το Άγιον Σκότος», αντεπιτέθηκε με νέα προβοκάτσια ο Δήμου.

Από τη πλευρά μου το έψαξα και σας το προσφέρω, με επιχειρήματα και ελληνικά καλύτερα από τα δικά μου.

Το προσυπογράφω ευλαβώς:

Κάθε Πάσχα, τα τελευταία χρόνια, ακούω ότι από τα Ιεροσόλυμα έρχεται (με ναυλωμένο αεροπλάνο) το Άγιο Φως που άναψε με θαυματουργό τρόπο μόνος στο κουβούκλιο του Αγίου Τάφου ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων. Το όποιο Άγιο Φως συνοδεύουν πολιτικοί από όλα τα κόμματα και γίνεται δεκτό με τιμές αρχηγού κράτους (άγημα, μπάντα, υπουργοί, κλπ.). Αμέσως αεροπλάνα το μεταφέρουν κλωνοποιημένο σε όλες τις επαρχίες της χώρας.

Κάθε Πάσχα σκέπτομαι πως όλη αυτή η διαδικασία μας κατατάσσει ανεπανόρθωτα στους πρωτόγονους λαούς της γης – κάτι ανάμεσα Ουγκάντα και Παπούα-Νέα Γουινέα. Διότι το Άγιο Φως είναι ένα καθαρά ειδωλολατρικό παγανιστικό έθιμο, που δεν έχει καμία σχέση με τον Χριστιανισμό. Που, πότε στην διδασκαλία του Ιησού υπάρχει αναφορά σε Άγιο Φως;

Φυσικά σε μία ανεξίθρησκη χώρα ο καθένας δικαιούται να πιστεύει σε Άγια Φώτα, μάγους, τοτέμ και δαιμόνια – αλλά δεν μπορεί το κράτος να τιμά μία δεισιδαιμονία. Η ίδια η εκκλησία θα έπρεπε να το έχει απορρίψει γιατί είναι αντίθετο με την ουσία του Χριστιανισμού. Ήδη το 1826 ο Κοραής, στον «Διάλογο περί του εν Ιεροσολύμοις Αγίου Φωτός» έγραφε: «…χρεωστούν οι ιερωμένοι μας να παύσωσιν το θαυματούργημα, το οποίον ατιμάζει τόσον την θρησκείαν… και φθείρει τα ήθη του λαού». Και πρόσφατα ένας σοβαρός θεολόγος, ο Δρ. Αρσένιος Μέσκος γράφει στο βιβλίο του «Σοκ και Δέος» (Αρμός 2009, σελ 196) «…το να πιστεύω ότι το άγημα απονέμει τιμές σε κάτι αγιασμένο και όχι σε αέρα κοπανιστό, δεν είναι θέμα πίστης αλλά θέμα άγνοιας και βλακείας».

Κάτι τέτοια καμώματα (π. χ. και η Αγία Ζώνη, όταν έρχεται από το Άγιον Όρος, γίνεται δεκτή με τιμές αρχηγού κράτους) βλάπτουν και την πίστη και την κοινωνία. Το κράτος γελοιοποιείται με τελετές βουντού και οι φόροι των πολιτών χρησιμεύουν για να επιχορηγούνται δεισιδαιμονίες. Αν θέλει η εκκλησία να χρηματοδοτεί Ζωροαστρικές πυρολατρικές μαγγανείες, ας το κάνει με δικά της μέσα.