«Mπρος – πίσω» από το Λιμενικό- Επιχειρεί να πείσει ότι δεν υπάρχουν βίντεο από το ναυάγιο στην Πύλο

Αφού μετά από μετά από 48 ώρες παραδέχθηκαν ότι έριξαν σχοινί στο σκάφος, τώρα το Λιμενικό προσπαθεί να δικαιολογήσει ότι δεν έχει καταγραφεί από τα σωστικά μέσα το ναυάγιο του πλοίου

limeniko

Μία ημέρα αφότου το Λιμενικό παραδέχτηκε ότι τελικά έριξε σχοινί στο αλιευτικό – όταν επί ένα 48ωρο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος το διέψευδε κατηγορηματικά – τώρα επιχειρεί να πείσει ότι δεν υπάρχει κανένα βίντεο από τη βύθιση του πλοίου.

Άξιον απορίας παραμένει πώς δεν υπάρχει αντίστοιχο βιντεοληπτικό υλικό από το Λιμενικό 

Και αυτό, παρότι το Λιμενικό παρακολουθούσε με εναέρια και πλωτά μέσα το αλιευτικό την πορεία του από τη στιγμή που ενημερώθηκε από τις Ιταλικές Αρχές – μία ημέρα πριν το ναυάγιο – μέχρι και το μοιραίο βράδυ.  Να θυμίσουμε ότι σε  περιπτώσεις που αφορά  επεισόδια που έχουν καταγραφεί στο Αιγαίο με την Τουρκική Ακτοφυλακή, το λιμενικό έχει δώσει ανάλογα βίντεο στην δημοσιότητα. Όμως, στο πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου οι κάμερες δεν έκαναν καταγραφή του συμβάντος, όπως ισχυρίζεται επισήμως το Λιμενικό.

Το θέμα τέθηκε στον εκπρόσωπο του Λιμενικού Σώματος. Τα εναέρια σωστικά μέσα έχουν κάμερες, που καταγράφουν ημέρα και νύχτα. Γιατί, λοιπόν, δεν καταγράφηκε σε βίντεο ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα της επιχείρησης; «Η ενημέρωση που μου έχει δοθεί είναι ότι οι κάμερες λειτούργησαν επιχειρησιακά ούτως ώστε να βλέπουν τι γίνεται ευκρινώς. Δεν έγινε κάποια καταγραφή. Γνωρίζω ότι χρησιμοποιήθηκαν τα ραντάρ ώστε να έχουν κάποια οπτική εικόνα», απάντησε αρχικά ο Νίκος Αλεξίου, μιλώντας στο MEGA.

Ρωτήθηκε, επίσης, εάν όταν γίνονται τέτοιες επιχειρήσεις γίνεται καταγραφή με βίντεο. «Οι κάμερες που χρησιμοποιούνται την ημέρα και οι κάμερες νύχτας, στη συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιήθηκαν επιχειρησιακά για να μπορούν να βλέπουν και δεν έχουν καταγράψει το συμβάν» απάντησε για να ακολουθήσει το ερώτημα: Δεν είναι παράδοξο να μην έχει γίνει;

«Έγινε μια ενημέρωση από τον καπετάνιο του αλιευτικού ότι έχασε τη μηχανή του και άμεσα στελέχη του πληρώματος μπήκαν σε κατάσταση συναγερμού, ούτως ώστε να πλησιάσουν το σημείο και στο πλαίσιο αυτής της επιχειρησιακής ετοιμότητας προβήκαμε στη διάσωση 104 ανθρώπων. Θεωρώ πως η προτεραιότητα είναι η διάσωση και η επιχείρηση και όχι κάτι άλλο».

Σε κάθε περίπτωση το βίντεο από τη βύθιση του πλοίου θα έδινε απαντήσεις σε σειρά από θολά σημεία της υπόθεσης της βύθισης του πλοίου με τους μετανάστες στην Πύλο. Πόσο μάλλον όταν το Λιμενικό διαθέτει σύγχρονα σκάφη, που είναι εξοπλισμένα με τέτοια συστήματα καταγραφής.

 

Άφαντος ο υπηρεσιακός υπουργός  Ναυτιλίας

Αίσθηση έχει προκαλέσει η πλήρης απουσία του υπηρεσιακού υπουργού Ναυτιλίας Θεόδωρου Κλιάρη. Ο κ. Κλιάρης έχει αφήσει το έργο της ενημέρωσης στο αρχηγείο του Λιμενικού και έχει επιλέξει να μην πάρει θέση σε μια τόσο σοβαρή περίπτωση, όπως αυτή της Πύλου. Ο Θ. Κλιάρης ήταν αρχηγός του Λιμενικού Σώματος από το 2019 και, σύμφωνα με δημοσιεύματα, θεωρείται από τους γνώστες των όσων συμβαίνουν στο Αιγαίο ως ο εκφραστής της «σκληρής» αντιμετώπισης των προσφυγικών ροών.

Ερωτηθείς από την ΕΡΤ για την εξαφάνιση του κ. Κλιάρη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Σιακαντάρης απάντησε ότι «συντονίζει τις ενέργειες, το Λιμενικό υπάγεται στο υπουργείο Ναυτιλίας, το τι θα κάνει θα απευθυνθείτε στον κ. Κλιάρη. Δεν γνωρίζω το πρόγραμμά του».