Κωνσταντίνος Ντέλλας στο koutipandoras.gr: "Έχουμε ανάγκη να ελπίζουμε σε αναστάσεις"

Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας με τη δημιουργική ομάδα από το BOUΛOUKI PROJECT (Ανδρέας Σκούρτης, Κωνσταντίνα Μαρδίκη και Νεφέλη Σωτηράκη), ολοκληρώνουν τον κύκλο της τριλογίας «Insomnia Greca» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με την «Αγρυπνία του Πάθους» (The Christus Mortuus Insomnia).

5717def81dc524ce718b4ad6

Στην τρίτη και τελευταία Αγρυπνία, η έννοια του ξένου που διέτρεξε τις δύο προηγούμενες, παίρνει νέες διαστάσεις μέσα από το ψαλμικό κείμενο κατά το οποίο ο Ιωσήφ ο Αριμαθαίας ζητά από τον Πιλάτο το νεκρό σώμα του Ιησού, λέγοντας: «Δος μοι τούτον τον ξένον».

Οι έννοιες του πάθους, του θανάτου – του κυριολεκτικού αλλά και συμβολικού-, του θρήνου, της ταφής, η σχέση του ανθρώπου με τον άλλο κόσμο, η ξενιτειά του επέκεινα, είναι τα μοτίβα που συνυφαίνουν την αφήγηση της Αγρυπνίας του κύκλου «Insomnia Greca».

Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας μιλάει στο koutipandoras.gr για τους παραλληλισμούς με την πραγματικότητα, το πέρασμα από το σκοτάδι στο φως και τις αναστάσεις στις οποίες όλοι θέλουμε να ελπίζουμε. 

-Πείτε μας λίγα λόγια για την ομάδα BOUΛΟΥΚΙ PROJECT.

Το bouλouki project είναι μια πλατφόρμα που ήθελα εδώ και καιρό να «ονομάσω» και που ουσιαστικά προϋπήρχε και στις προηγούμενες δουλειές. Η ιδέα του να στήνεται μία παράσταση, μία performance ή μία εγκατάσταση με τη μορφή και τη δομή ενός περιοδικού θιάσου, βρήκε τον άερα της στο Insomnia Greca και ανέπνευσε μέσα από κάποιους πολύ σημαντικούς για εμένα καλλιτέχνες που γνώριζα ήδη, όπως ο Ανδρέας Σκούρτης, η Νεφέλη Σωτηράκη και η Κωνσταντίνα Μαρδίκη, αλλά και από καλλιτέχνες όλων των ειδών που σιγά σιγά πρόσθεσαν δικές τους καινούργιες ανάσες, είτε τακτικά είτε έκτακτα, και συνετέλεσαν στο να δοθεί ζωή σ’ αυτή την πλατφόρμα.

-Τι θα δούμε στο τρίτο μέρος της τριλογίας «Insomnia Greca» «Αγρυπνία του Πάθους»;

Το τρίτο μέρος της τριλογίας, ονομάζεται «THE CHRISTUS MORTUUS INSOMNIA, Η ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ». Όπως και οι δύο προηγούμενες αγρυπνίες συνδιαλέγεται με την έννοια του ξένου, έχοντας την αφετηρία της αυτή τη φορά στον ύμνο που λέει δια στόματος Ιωσήφ του Αριμαθαίας: «Δος μοι τούτον τον ξένον…». Το πάθος ενός ιερού προσώπου γίνεται το σημείο της απόλυτης ταύτισής του με το θνητό – αυτό γιορτάζεται άλλωστε-και μέσα από αυτό, ο θνητός ανυψώνεται. Για ακόμη μία φορά εγκαταστάσεις και performances στήνονται σε διάφορους χώρους του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με κεντρικό άξονα την έννοια του πένθους, του θανάτου –κυριολεκτικού και συμβολικού – και της αντιμετώπισής του από τον άνθρωπο.

-Πώς προσεγγίζετε καλλιτεχνικά τις έννοιες του πάθους και του θανάτου;

Ο δρόμος για να προσεγγίσεις θέματα τόσο στιβαρά όσο είναι ο θάνατος περνάει τόσο απο καρδιακούς όσο και από εγκεφαλικούς δρόμους. Πολλές φορές νιώθω την ανάγκη να εμπιστευτώ τους συνειρμούς μου, να έρθω σε επαφή με το πιο αρχαϊκό κομμάτι μου και μετά από καιρό να το «χωρέσω» στη λογική μου και να το ονομάσω. Είμαι τυχερός που ακουμπάω πάνω σε ανθρώπους με κοινή αισθητική και ανάγκες και μπορώ να κινούμαι ελεύθερος στους συνειρμούς μου.

-Υπάρχουν συμβολισμοί/παραλληλισμοί με τη ζωή μας σήμερα;

Σαφώς και υπάρχουν συμβολισμοί και παραλληλισμοί του πένθους και του θανάτου στην καθημερινότητά μας, είτε αυτό λέγεται τέλος μιας δουλειάς, τέλος μιας σχέσης, ακόμα και τέλος μιας διαμονής σε ένα σπίτι ή έναν τόπο. Βιώνουμε θανάτους καθημερινά, πενθούμε και έχουμε ανάγκη να ελπίζουμε σε αναστάσεις.

-Γιατί επιλέξατε μία Αγρυπνία; Πώς βοηθάει αυτό στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα;

Οι Αγρυπνίες έχουν τη λογική της μετάβασης από το σκοτάδι στο φως, κάτι απόλυτα συμβατό με τις χρονικές στιγμές που τοποθετήθηκαν και οι τρεις. Η μετάβαση αυτή για να τη βιώσεις, απαιτεί μια θυσία, την αϋπνία. Άλλες ενέργειες και ποιότητες κυκλοφορούν αυτές τις ώρες, ο χωροχρόνος γίνεται ένα πεδίο πολύ ενδιαφέρον να το ανακαλύψεις και να υπάρξεις καλλιτεχνικά, να το ακούσεις και να το σεβαστείς.

-Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Οι τρεις Αγρυπνίες έχουν βγάλει ένα υλικό, το οποίο συζητάμε να παρουσιαστεί και αλλού, είτε αυτόνομα είτε ως σύνθεση και από τα τρία μέρη. Η ιδέα του να «κατοικήσουν» σε έναν άλλο τόπο είναι και απόλυτα συμβατό με τη φύση του bouλouki project. Από εκεί και πέρα, ο «Έλλην Βρυκόλαξ» θα ξαναπαρουσιαστεί με καινούργια μορφή και σύνθεση εντός και εκτός Αθηνών και συζητάμε για μια καινούργια παραγωγή που φαντάζομαι τον επόμενο μήνα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε.

Πληροφορίες:

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου, Πειραιάς

Τηλ: 210 41 43 310 – 20

Ιστοσελίδα Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

Ημέρα & Ώρα εκδήλωσης:

Πέμπτη 28 προς Παρασκευή 29 Απριλίου (Ξημερώνοντας Μεγάλη Παρασκευή)

Από τις 24.00 έως τις 04.00

Γενική Είσοδος: 10€

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

5754833

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

Τα παράπονα της προς το ΠΑΣΟΚ εξέφρασε σε συνέντευξη η Εύα Καϊλή

Ράδιο Αρβύλα: Το «αντίο» του Αντώνη Κανάκη για τη φετινή σεζόν – «Η χρονιά είχε δυο πρόσωπα, δεν ξέρω αν θα ξαναέρθουμε»

Κανάκης 1

Ράδιο Αρβύλα: Το «αντίο» του Αντώνη Κανάκη για τη φετινή σεζόν – «Η χρονιά είχε δυο πρόσωπα, δεν ξέρω αν θα ξαναέρθουμε»

Αυλαία έριξε για φέτος το Ράδιο Αρβύλα, με τον Αντώνη Κανάκη να μιλάει για τη…

Αλαζονικές δηλώσεις από Μητσοτάκη στο ΣΚΑΪ: «Η οικονομία πάει καλά και οι φόροι μειώνονται» (video)

μητσο

Αλαζονικές δηλώσεις από Μητσοτάκη στο ΣΚΑΪ: «Η οικονομία πάει καλά και οι φόροι μειώνονται» (video)

Εκτός τόπου και χρόνου τα όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη του στο ΣΚΑΪ