Ωστόσο, τόσο στην οδό Ίδης όσο και σε άλλες περιοχές στο κέντρο της πόλης, παρά το ότι τα συνεργεία της Τροχαίας και της Αστυνομίας έκαναν σαρωτικούς ελέγχους και απομάκρυναν τα πατίνια, κάποιοι στοιβάζοντας τα σε φορτηγά επιχειρούν να τα επανατοποθετήσουν στα γνώριμα σημεία, με τις Αρχές να τρέχουν ξοπίσω για να εξαφανίσουν και πάλι όποιο πατίνι δουν να ξεφυτρώνει μπροστά τους.
Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι στην απομάκρυνση των ηλεκτρικών πατινιών προχώρησαν οι αρμόδιες Αρχές στο Ηράκλειο το πρωί της Δευτέρας, ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και τις αντιδράσεις πολιτών.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο επιχείρησης – «σκούπα» που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της πόλης νωρίς – νωρίς το πρωί της Δευτέρας, η Ελληνική Αστυνομία και η Τροχαία μάζεψαν και απομάκρυναν όλα τα πατίνια μετά τις καταγγελίες και τις «φωνές» δημοτών που έκαναν λόγο για επικινδυνότητα του συγκεκριμένου μεταφορικού μέσου, έπειτα και από τα ατυχήματα που σημειώθηκαν τόσο στην πόλη του Ηρακλείου όσο και σε άλλες περιοχές.
Προηγήθηκαν αλλεπάλληλα ρεπορτάζ για το θέμα, η παρέμβαση των «Ενεργών Πολιτών», όπως και σύσκεψη στον Δήμο, για να οδηγηθούμε στην εξέλιξη αυτή. Οι αστυνομικοί συγκέντρωσαν δεκάδες πατίνια, που βρίσκονταν σε διάφορα σημεία της πόλης, και τα μετέφεραν στο Αστυνομικό Μέγαρο. Πρόκειται για δραστικές κινήσεις εκ μέρους της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ύπαρξης εμποδίων σε δρόμους και πεζοδρόμια της πόλης, αφού, από τη στιγμή που δεν υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο για τον τρόπο λειτουργίας τους και από τον ΚΟΚ, τα πατίνια, όπως τονίζεται, αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα και όχι ως μεταφορικό μέσο.
Η ανακοίνωση του Λιμεναρχείου
Την Τρίτη, ωστόσο, και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου ανακοίνωσε ότι προχωρά στην απαγόρευση της κυκλοφορίας τους. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου ανακοινώνεται ότι με την υπ’ αριθ. 41/2019/10-9-2019 Απόφαση (ΑΔΑ: 6ΝΦΡ4653ΠΩ-ΟΔΚ) απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων πατινιών εντός χερσαίας ζώνης λιμένα Ηρακλείου, καθώς και στους εξομοιούμενους με αυτή χώρους, στο πλαίσιο λήψης μέτρων για την ασφάλεια των χρηστών του λιμένα και την αποφυγή ατυχημάτων, δεδομένης της έλλειψης θεσμοθετημένων προϋποθέσεων χρήσης και κυκλοφορίας του εν λόγω μέσου.
Επισημαίνεται ότι οι παραβάτες της προαναφερθείσας απόφασης, ανεξάρτητα των συντρεχουσών ποινικών και αστικών ευθυνών κατά την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις κυρώσεις του άρθρου 157 του Ν.Δ. 187/73 (Α’ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει».
Όπως τόνισε ο λιμενάρχης Ηρακλείου κ. Ευθύμης Δουβής, «πιο πολύ μας ενδιαφέρει η συμμόρφωση από το να επιβάλλουμε κυρώσεις, οι οποίες ανέρχονται σε αρκετές εκατοντάδες ευρώ. Έχουμε απαγόρευση την κυκλοφορία τους στην παραλιακή, εντός του λιμένα, όπως και στον βόρειο λιμενοβραχίονα, για λόγους ασφαλείας. Έχουμε πολλούς περιπατητές, είναι δίπλα η θάλασσα και, όπως κανείς αντιλαμβάνεται, συντρέχουν πολλοί λόγοι τάξης και ασφάλειας γι’ αυτή την απαγορευτική διάταξη. Δεν είχαν σημειωθεί ατυχήματα, όμως είχαν υπάρξει πολλές αντιδράσεις με αφορμή την κυκλοφορία των πατινιών. Επίσης, είχαμε παρατηρήσει κρούσματα αντίθετης κυκλοφορίας τους στο ρεύμα στην παραλιακή».
Ανύπαρκτο το θεσμικό πλαίσιο
Η «μόδα» των ηλεκτρικών πατινιών προκαλεί μεγάλη αγωνία, την ώρα που το θεσμικό πλαίσιο γύρω από την κυκλοφορία τους εξακολουθεί να είναι ανύπαρκτο, τόσο σχετικά με την κυκλοφορία τους, αφού δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όσο και για τη χρήση του δημόσιου χώρου για τη στάθμευσή τους. Με φόντο τις άκρως ανησυχητικές εικόνες με τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών σε κεντρικούς δρόμους του Ηρακλείου, οι διαμαρτυρίες δημοτών, πεζών και οδηγών, η αγωνία γονέων για την ανεξέλεγκτη χρήση των οχημάτων αυτών από ανηλίκους, αλλά και τα ατυχήματα που σημειώθηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα, οδήγησαν στην απαγόρευσή τους έως τουλάχιστον δημιουργηθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο γι’ αυτά.